2015-08-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Och min personliga favorit:

18 December Ferguson: "You don't think we'd get into a contract with that mob, do you? Jesus Christ. I wouldn't sell them a virus"

och ett halvår senare fick alkisen snällt sälja en av världens bästa spelare till samma lag. det är min personliga favorit.
Citera
2015-08-13, 19:35
Medlem
Skranks avatar
Frågan är ju om det bästa för United inte hade varit att sålt De Gea när fönstret öppnat och sedan gått all in på typ Lloris. Visst att han är något sämre men skillnaden är inte allt för stor. Alternativt bara gett Valdes en chans.

Den här prestige-grejen mellan United och Real är ju bara löjlig. Klart som fan en spelare som är född i Madrid vill lira i Madrid. Real och Barca kommer alltid vara störst på Iberiska halvön samt i Sydamerika. Och om Van Gaal dessutom känner sig obekväm med att ge De Gea speltid nu eftersom han uppenbarligen inte vill spela för klubben och har tankarna på andra ställen så blir ju allt bara fel.
Citera
2015-08-13, 20:11
Moderator
zanteras avatar
Det är väl inget fel i att stå fast och vägra sälja, men inte om det går ut över laget, vilket det gör i detta fallet.
Citera
2015-08-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

24 May Manchester United manager Sir Alex Ferguson: "You get used to this, Madrid's behaviour on these things. I read about Calderon making the great statement that slavery was abolished many, many years ago. Well, did they tell Franco that? Jesus Christ! Eh, give me a break ... Great clubs, clubs with great morals like Barcelona, have far better morals than Real Madrid will ever have."

1 June Ferguson: "I've had a couple of meetings with the Glazers. Their attitude is, 'To hell with them'.

6 June United report Real to Fifa over their approaches to Ronaldo

Och min personliga favorit:

18 December Ferguson: "You don't think we'd get into a contract with that mob, do you? Jesus Christ. I wouldn't sell them a virus"

Grattis, du lyckades hitta några lösrykta kommentarer. Men jaja, du får fortsätta leva i din låtsasvärld. Dina inlägg säger som vanligt ingenting, istället för att vara en arrogant prick kan du besvara det man fråga dig.

Om Lloris hade vart möjlig att rå hem, hade det redan vart gjord.
Senast redigerad av divadude 2015-08-13 kl. 21:07.
Citera
2015-08-13, 21:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Den här prestige-grejen mellan United och Real är ju bara löjlig. Klart som fan en spelare som är född i Madrid vill lira i Madrid. Real och Barca kommer alltid vara störst på Iberiska halvön samt i Sydamerika. Och om Van Gaal dessutom känner sig obekväm med att ge De Gea speltid nu eftersom han uppenbarligen inte vill spela för klubben och har tankarna på andra ställen så blir ju allt bara fel.

Jag är alltid för att klubbar står upp för deras värderingar. Som exempelvis Athletic gjorde när storklubbarna kom och frågade efter Martinez och Llorente, eller Dortmund med Lewandowski. Däremot blir det problematiskt när United inte köper in en ny målvakt samtidigt som de petar världens bästa målvakt. Det påverkar klubben i negativa aspekter, iallafall enligt mig.

Real Madrid har satt sig i en perfekt sits när de värvat in Casilla och redan har Navas. Två bra målvakter som duger alldeles utmärkt för att stå i Real Madrid. Medan United just nu, står med Romero i målet och en De Gea utanför truppen, iallafall tills månadens slut.

Problematiskt.
Citera
2015-08-13, 21:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag är alltid för att klubbar står upp för deras värderingar. Som exempelvis Athletic gjorde när storklubbarna kom och frågade efter Martinez och Llorente, eller Dortmund med Lewandowski. Däremot blir det problematiskt när United inte köper in en ny målvakt samtidigt som de petar världens bästa målvakt. Det påverkar klubben i negativa aspekter, iallafall enligt mig.

Real Madrid har satt sig i en perfekt sits när de värvat in Casilla och redan har Navas. Två bra målvakter som duger alldeles utmärkt för att stå i Real Madrid. Medan United just nu, står med Romero i målet och en De Gea utanför truppen, iallafall tills månadens slut.

Problematiskt.
Är DDG världens bästa målvakt menar du?
Citera
2015-08-13, 22:01
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är DDG världens bästa målvakt menar du?

Var jag otydlig eller? Jag tycker De Gea är världens bästa målvakt, baserat på föregående säsong. Sen kan man ju spekulerar om Neuer är bättre.
Citera
2015-08-13, 22:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Var jag otydlig eller? Jag tycker De Gea är världens bästa målvakt, baserat på föregående säsong. Sen kan man ju spekulerar om Neuer är bättre.
Han är bäst eller näst bäst i vissa moment men inte overall, undrade därför jag har aldrig hört någon nämna honom som världens bästa... man har hört en av världens bästa eller diskutabelt den bästa.. men du bara, "världens bästa" end of.

Om man är världens bästa måste man väl åtminstone vara första keeper i sitt A-landslag? Kommer han vara det från och med nu kanske?
Citera
2015-08-13, 22:23
Medlem
chillarmests avatar
Citat:
Som exempelvis Athletic gjorde när storklubbarna kom och frågade efter Martinez
Problematiskt.
På tal om Javi Martinez, är det inga klubbar som är intresserade av honom? Känns inte så super aktuell i Peps bayern, mångsidig spelare. Spelade bara tre matcher förra året om jag läser Transfermarkt korrekt, dock skadad mycket men beräknas tillbaka nästa vecka. Bör väll inte vara alldeles för dyr?
Citera
2015-08-13, 22:30
Medlem
Skranks avatar
Citat:

Problematiskt.

Ja men samtidigt är inte United Dortmund eller Athletic som nästan omöjligt kan värva in spelare nog bra att ersätta de du nämner. Dortmund var ju dessutom tvungen att sälja till en direkt rival och då är det klart att en viss tjurighet är befogad.

Hade United ställt in sig direkt på att släppa De Gea och sikta in sig på en duglig ersättare tror jag inte det varit omöjligt att lösa. United är stora nog att de inte ska behöva behålla spelare mot deras vilja och om en spelare inte vill spela för klubben så tycker jag man ska acceptera det och göra sig av med honom illa kvickt. Med De Gea är det dessutom förståeligt då han är Spanjor från Madrid som sagt.

Citat:
Han är bäst eller näst bäst i vissa moment men inte overall, undrade därför jag har aldrig hört någon nämna honom som världens bästa... man har hört en av världens bästa eller diskutabelt den bästa.. men du bara, "världens bästa" end of.

Om man är världens bästa måste man väl åtminstone vara första keeper i sitt A-landslag? Kommer han vara det från och med nu kanske?

Har inte följt Neur i Bayern förutom i CL som då får väl räknas som konkurrenten men har svårt att föreställa mig att hans säsong överträffade De Geas. Spanjoren var överjävlig och gjorde matchavgörande räddningar i princip varje helg. Sedan fick ju De Gea chansen att verkligen glänsa när Uniteds försvar läckte som ett såll.
Citera
2015-08-13, 22:41
Medlem
Citat:

Jag tycker också att han är världens bästa, att han inte vart första målvakt för Spanien sen något år tillbaka är bara helt rubbat enligt mig. Inget snack om att han kommer vara det nu.

Sedan är väl Neuer inte långt ifrån alls, dock tycker jag han är lite överskattad.
Citera
2015-08-13, 23:00
Medlem
Imbazs avatar
Neuer har vunnit 3 år i rad årets målvakt, säsongen 14/15 blev Neuer också årets målvakt.

Hur kan ni ens diskutera vem som är bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in