Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Jag är alltid för att klubbar står upp för deras värderingar. Som exempelvis Athletic gjorde när storklubbarna kom och frågade efter Martinez och Llorente, eller Dortmund med Lewandowski. Däremot blir det problematiskt när United inte köper in en ny målvakt samtidigt som de petar världens bästa målvakt. Det påverkar klubben i negativa aspekter, iallafall enligt mig.
Real Madrid har satt sig i en perfekt sits när de värvat in Casilla och redan har Navas. Två bra målvakter som duger alldeles utmärkt för att stå i Real Madrid. Medan United just nu, står med Romero i målet och en De Gea utanför truppen, iallafall tills månadens slut.
Problematiskt.
Ja men samtidigt är inte United Dortmund eller Athletic som nästan omöjligt kan värva in spelare nog bra att ersätta de du nämner. Dortmund var ju dessutom tvungen att sälja till en direkt rival och då är det klart att en viss tjurighet är befogad.
Hade United ställt in sig direkt på att släppa De Gea och sikta in sig på en duglig ersättare tror jag inte det varit omöjligt att lösa. United är stora nog att de inte ska behöva behålla spelare mot deras vilja och om en spelare inte vill spela för klubben så tycker jag man ska acceptera det och göra sig av med honom illa kvickt. Med De Gea är det dessutom förståeligt då han är Spanjor från Madrid som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Han är bäst eller näst bäst i vissa moment men inte overall, undrade därför jag har aldrig hört någon nämna honom som världens bästa... man har hört en av världens bästa eller diskutabelt den bästa.. men du bara, "världens bästa" end of.
Om man är världens bästa måste man väl åtminstone vara första keeper i sitt A-landslag? Kommer han vara det från och med nu kanske?
Har inte följt Neur i Bayern förutom i CL som då får väl räknas som konkurrenten men har svårt att föreställa mig att hans
säsong överträffade De Geas. Spanjoren var överjävlig och gjorde matchavgörande räddningar i princip varje helg. Sedan fick ju De Gea chansen att verkligen glänsa när Uniteds försvar läckte som ett såll.