2015-08-11, 19:31
Medlem
EATCHILDRENs avatar
På vilket sätt kan dem vara "bättre" på menar du? Mindre kalorier?
Citera
2015-08-11, 19:46
Medlem
svampdamps avatar
Oroar man sig över 0.3-0% fett så måste man ha en riktigt skev inställning till föda. Har du ätstörningar?

Jag väntar med spänning tills dessa generationer blir äldre. Det är först då vi kommer få bevittna konsekvenserna av den ständiga fettskräcken.
Citera
2015-08-11, 19:51
Medlem
Den naturella kan du ju köpa. De med smak innehåller ju en del socker så jag väljer bort dem.
Citera
2015-08-13, 00:34
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Den naturella kan du ju köpa. De med smak innehåller ju en del socker så jag väljer bort dem.

Det finns flertalet smaksatta varianter utan socker också.

Exempelvis:
http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...tron-limesmak/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...abarber-500-g/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...-blaabaersmak/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...-granataepple/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...med-kokossmak/

Detta var bara ett axplock, även andra märken har sina sockerfria bidrag.
Citera
2015-08-16, 00:16
Medlem
Smaksatt kvarg innehåller ju antingen rätt mycket socker eller sötningsmedel. Varför finns det ingen lättsockrad?

Av de med sötningsmedel är det bara Lindahls kokossmak som jag tycker klarar sig utan för mycket bismak.

Av de naturella sorterna föredrar jag de billigaste: Eldorado, Coop Xtra och Ica basic. De är lite blötare än t.ex. Lindahls, men har lika hög proteinhalt. Lättare att äta när det inte är så torrt i munnen.
Citera
2015-08-16, 15:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Smaksatt kvarg innehåller ju antingen rätt mycket socker eller sötningsmedel. Varför finns det ingen lättsockrad?

Av de med sötningsmedel är det bara Lindahls kokossmak som jag tycker klarar sig utan för mycket bismak.

Av de naturella sorterna föredrar jag de billigaste: Eldorado, Coop Xtra och Ica basic. De är lite blötare än t.ex. Lindahls, men har lika hög proteinhalt. Lättare att äta när det inte är så torrt i munnen.

Som med allt annat handlar det om utbud och efterfrågan. Efterfrågan är kanske för liten? Jag är dock förvånad över att de inte testat lättsockrad, precis som du säger. För jag tror den hade sålt.
Citera
2015-08-16, 16:30
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Som med allt annat handlar det om utbud och efterfrågan. Efterfrågan är kanske för liten? Jag är dock förvånad över att de inte testat lättsockrad, precis som du säger. För jag tror den hade sålt.
Då kan jag tipsa om att ha i en liten skvätt koncentrerad saft i kvargen. Väldigt gott om man önskar det.
Citera
2015-08-17, 19:22
Medlem
Pletheneiss avatar
Tja, jag äter just nu

Kvarg naturell
fetthalten 9.5 %
250 g

Om jag äter den här portionen varje dag, är jag garanterad att gå upp i vikt såvida jag äter mina tre måltider om dagen + lite mellanmål då och då?

Grundfrågan: Hjälper verkligen kvargen på 9.5 % fetthalt att man går upp i vikt?
Citera
2015-08-17, 19:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Tja, jag äter just nu

Kvarg naturell
fetthalten 9.5 %
250 g

Om jag äter den här portionen varje dag, är jag garanterad att gå upp i vikt såvida jag äter mina tre måltider om dagen + lite mellanmål då och då?

Grundfrågan: Hjälper verkligen kvargen på 9.5 % fetthalt att man går upp i vikt?

Det finns definitivt kcalrikare saker du kan äta som även innehåller en hel den protein. Om det är ytterligare kcal du vill åt dvs. Sen om du kommer gå upp i vikt eller inte beror helt på om du ligger på kcalunder- eller kcalöverskott.
Citera
2015-08-17, 20:03
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Jag har läst en gammal tråd om billig kvarg och såg att de flesta tipsar om Milbonas kvarg från Lidl där man får 500 gram för 12,95 kr st och en fetthalt på 0,3 %. Men idag såg jag på Willys att Eldorado har kvarg för samma mängd och pris dock en fetthalt på 0 %. Min fråga är om detta kan stämma, en kvarg med 0 % fett, och är denna kvargen bättre än andra sorter?
Den har typ samma smak och konsistens som lidls. Arla är det som tillverkar den.
Förövrigt är eldorados citron och vaniljkvarg väldigt goda.
Citera
2015-08-19, 00:54
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det finns definitivt kcalrikare saker du kan äta som även innehåller en hel den protein.

Valnötter innehåller tydligen 700 kcal, frågan är om jag kommer gå upp i vikt av valnötter.
Senast redigerad av Pletheneis 2015-08-19 kl. 00:57.
Citera
2015-08-19, 17:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Valnötter innehåller tydligen 700 kcal, frågan är om jag kommer gå upp i vikt av valnötter.

Sannolikheten är i alla fall större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in