Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Om det stämmer bör man kanske ställa frågan, varför styckades kroppen, vad hade NB för anledning att göra det om mordet skedde i ladan, eller på en annan plats för den delen. En lägenhet i stan, okej, logistikskäl, men ute på landet?
Kan det vara så enkelt att han på allt sätt utom ett enda är underlägsen henne och det är detta enda sättet han är tvungen att ta till för att känna att han kontrollerar läget om det från första början är är det som föranlett dvs just känslan av kontrollförlust.
Han kanske bara är starkare rent fysik i övrigt antagligen underlägsen klumpig och dum. men ja, en sak till tekniska lösningar är han bra på och det visar han kanske också här, en teknisk lösning för att komma upp från sitt underläge. Det behöver iofs inte vara mer styckning än att skilja kroppen från livet och det kan väl räcka och bli över. Att fortsätta skulle bero på sitt egna tillkortakommanden oavsett om han inte kan stå för det han gjort och försöker sig på en transportvariant. eller mer troligt att han inte klarar av att ta konsekvenserna av sitt egna handlande utan han själv förlorar bara mer och mer kontroll hela tiden att han inte klarar av att prestera ens grunderna för sin fantasi som lett just hit. Till återvändsgränden där han börjar känna hur puckat det är.
Ånger nej. samvete nej, då skulle tanken vara svår att kunna gå vidare med
-nu handlar det om att kontrollera läget, sin bror och fru. att vara lugn och hantera allt varför inte visa lite optimala kontrollförsök genom att hantera läget och plantera en handske? och känna lite av det man sökt...? Titta vad jag hittade! det är det enda sättet, jag tror faktiskt det var det som Missing People också reagerade på han försökte Kontrollera deras sökinsats... och han hade då med sig sina närmsta assistenter på platsen som kan ha varit där bara för att de som nära och kära kände sympatier för de känslor han då visade upp.
Men logik? Jag anser inte att det finns någon logik i detta som står ovan, eller i någon annan tänkbar förklaring utifrån, men det har hänt och jag försöker bara rätta mig efter det. Ett av de få kända faktum vi kan säga att vi vet.