• 2
  • 3
2015-08-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddanabc
Fyllde nyss 23, jobbar som snickare och plockar på en bra månad 30k~ netto
Normal månad 27k netto

Ingen OB överhuvudtaget.

Cool story. När man snackar om löner snackar man alltid brutto förresten. Ca 25 % av alla löntagare har en lön på över 30k brutto, denna grupp är inte överrepresenterade av 22åringar, så enkelt är det. Köper att vissa yrken har en högre ingångslön och detta har jag också nämnt.
Senast redigerad av fonzen 2015-08-09 kl. 19:36.
Citera
2015-08-09, 19:39
Medlem
allt är möjligt om man har tur och/eller sliter. TS ska dock betänka att det finns mängder med kids som också är praktiska realister men som dessutom inte suger på matte.
Citera
2015-08-09, 19:46
Medlem
freddanabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Cool story. När man snackar om löner snackar man alltid brutto förresten. Ca 25 % av alla löntagare har en lön på över 30k brutto, denna grupp är inte överrepresenterade av 22åringar, så enkelt är det. Köper att vissa yrken har en högre ingångslön och detta har jag också nämnt.

Tack! Vill inte veta av brutto, får mej att inse att 33% av det JAG tjänar går till delvis frivilliga bidragstagare.
Menmen, okej normal månad 35k, bra månad 40k. Satisfied?
Citera
2015-08-12, 13:53
Medlem
Beror på vad du är intresserad av.

Har du lätt för IT skulle jag utbilda mig till programmerare. Är du duktig kan du tjäna väldigt mycket pengar, samt det kommer finnas mycket jobb i framtiden.

Gå en YH för att bygga appar. (Som även någon annan skrev i tråden) Finns många exempel på unga outbildade personer som blivit stenrika på att ha skapat framgångsrika appar.

Eller såklart - inom finans om du är kunnig där. Kommer alltid finnas jobb och arbetsmarknaden är stor. Där krävs det ju såklart dock en längre utbildning. Bli finansiell rådgivare och starta eget. Krävs väl också att du är en duktig säljare såklart. (Min kille är rådgivare åt företag, tjänar ca 120.000k brutto)

Själv är jag 21 år, tjej, tjänar 27.000;-(räcker inte) jobbar på ett finansbolag, funderar på om jag ska gå en YH för att bygga hemsidor och sedan bli konsult och bygga hemsidor åt olika företag. Har tyvärr också halvkassa betyg för att komma in på någon bra utbildning.
Citera
2015-08-12, 21:34
Medlem
23 år, drar in 70 papp i månaden exkl. bonus som väl blir ungefär som totala årslönen. Så visst går det.
Citera
2015-08-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
23 år, drar in 70 papp i månaden exkl. bonus som väl blir ungefär som totala årslönen. Så visst går det.

Som du förskingrar från banken då antar jag? Men 100k inkl. bonus, sen så jobbar du inte ens i Sverige. Skryt lite mer bara.
Senast redigerad av fonzen 2015-08-12 kl. 23:25.
Citera
2015-08-12, 23:26
Medlem
Har förskingras ingenting. Med hänseende till din "pre-redigerade"-kommentar, så kan man väl faktiskt byta jobb. En sak stämmer, jobbar inte i Sverige.
Citera
2015-08-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Har förskingras ingenting. Med hänseende till din "pre-redigerade"-kommentar, så kan man väl faktiskt byta jobb. En sak stämmer, jobbar inte i Sverige.

Vad jobbar du med och i vilket land?
Citera
2015-08-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guppyg
Vad jobbar du med och i vilket land?

PM
Citera
2015-08-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverigesElit
Är det någon som vet ett jobb med bra lön, har nu 23 lakan i månaden och det räcker inte ens till ett nytt par strumpor, på tok för lite alltså. Så jag undrar om någon har tips på jobb med bra lön, typ 30-40+ ? Utan massa krav på övertid och/eller helg. Tips gärna om de jobben kanske överväger de ändå.

Är 22 bast och villig att plugga allting utom matte eftersom att jag är halvt retarded när det kommer till matte och alla jävla jobb som har en lön högre än veckopengen man fick som liten är det ju krav att ha 'Mattegeni - 12 X'

Hade tänk pilot men har hört att man måste typ bo i Somalia o flyga 90 timmar i veckan tills man blir 40 år för att man ska kunna komma tillbaks till Sverige o få jobb, så det verkar ganska onice.

Är en Produktiv Realist som säkert skulle klara de flesta jobb men folk är ju petnoga med 'CV' och kvalifikationer även fast en tränad apa kan göra de flesta jobben.

Läs till Sjöingenjör/Sjökapten, ingångslönen är väl 27 000 men med tillägg så är du uppe på 30 000, sen så har du skatteavdrag på ca 45 000 om året.
Tröttnar du på sjön eller inser att det inte var något för dig så kan du med sjökaptensexamen sadla om rätt enkelt till logistik, har en bekant som tjänade 40 000 efter några år, som sjöingenjör finns det en hel del andra jobb du kan få och åtminstone tjäna 30 000.

VVS är väl nog den snabbaste och enklaste vägen till att tjäna pengar ,men snickare som tidigare nämnts, är likvärdigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in