• 2
  • 3
2015-08-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddanabc
Fyllde nyss 23, jobbar som snickare och plockar på en bra månad 30k~ netto
Normal månad 27k netto

Ingen OB överhuvudtaget.

Cool story. När man snackar om löner snackar man alltid brutto förresten. Ca 25 % av alla löntagare har en lön på över 30k brutto, denna grupp är inte överrepresenterade av 22åringar, så enkelt är det. Köper att vissa yrken har en högre ingångslön och detta har jag också nämnt.
Senast redigerad av fonzen 2015-08-09 kl. 19:36.
Citera
2015-08-09, 19:39
Medlem
allt är möjligt om man har tur och/eller sliter. TS ska dock betänka att det finns mängder med kids som också är praktiska realister men som dessutom inte suger på matte.
Citera
2015-08-09, 19:46
Medlem
freddanabcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Cool story. När man snackar om löner snackar man alltid brutto förresten. Ca 25 % av alla löntagare har en lön på över 30k brutto, denna grupp är inte överrepresenterade av 22åringar, så enkelt är det. Köper att vissa yrken har en högre ingångslön och detta har jag också nämnt.

Tack! Vill inte veta av brutto, får mej att inse att 33% av det JAG tjänar går till delvis frivilliga bidragstagare.
Menmen, okej normal månad 35k, bra månad 40k. Satisfied?
Citera
2015-08-12, 13:53
Medlem
Beror på vad du är intresserad av.

Har du lätt för IT skulle jag utbilda mig till programmerare. Är du duktig kan du tjäna väldigt mycket pengar, samt det kommer finnas mycket jobb i framtiden.

Gå en YH för att bygga appar. (Som även någon annan skrev i tråden) Finns många exempel på unga outbildade personer som blivit stenrika på att ha skapat framgångsrika appar.

Eller såklart - inom finans om du är kunnig där. Kommer alltid finnas jobb och arbetsmarknaden är stor. Där krävs det ju såklart dock en längre utbildning. Bli finansiell rådgivare och starta eget. Krävs väl också att du är en duktig säljare såklart. (Min kille är rådgivare åt företag, tjänar ca 120.000k brutto)