Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-12, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Du kan känna dig fullständigt lugn. En sådan clown/pajas som Trump kan aldrig bli president vare sig i USA eller något annat land.
Berlusconi är välkänd.

Boris Johnson (borgmästare London, och har t o m frisyr modell Trump:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Boris_Johnson#/media/File:Boris_Johnson_-opening_bell_at_NASDAQ-14Sept2009-3c_cropped.jpg),

Rob Ford (borgmästare Toronto). Från wikipedia: "On St. Patrick's Day in March 2012, Ford was "very intoxicated" at City Hall and a downtown restaurant. According to those attending, Ford held a "wild party" in his office. Ford knocked down a staffer, insulted others, then went to the BierMarkt restaurant. After "flailing around" on the restaurant's dance floor, Ford returned to City Hall by cab, making racial slurs to the driver. The Mayor then wandered around City Hall after 2 AM with a bottle of brandy, swearing at his staffer Earl Provost before security arranged for him to be taken home. "

Tyvärr kan även clowner bli valda.
2015-08-12, 15:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ondahamstern vad är din åsikt om den illegala invandringen till USA?

För det första, vad har det med att hans kampanjansvarige har sagt upp sig?

För det andra varför hakar du upp dig på en enda fråga?

För det tredje så har jag redan sagt vad jag tycker och om du inte klarar av att förstå/minnas/ det svaret så är det inte mitt problem.

Skriver från mobilen
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-08-12 kl. 15:14.
2015-08-12, 15:54
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det var en retorisk fråga.

Vad är själva kärnan i att du ogillar Trump så mycket? Har det att göra med han icke pk stil, frisyr eller är det den illegala invandringen du stödjer av någon anledning?
Senast redigerad av freeriderXII 2015-08-12 kl. 16:05.
2015-08-12, 16:20
Medlem
freeriderXIIs avatar
FULL SPEECH: Donald Trump EXPLOSIVE Rally In Birch Run, Michigan (11- 8 -15)

2015-08-12, 16:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det var en retorisk fråga.

Vad är själva kärnan i att du ogillar Trump så mycket? Har det att göra med han icke pk stil, frisyr eller är det den illegala invandringen du stödjer av någon anledning?

Som du upprepar gång på gång trots att jag har kommit med svar som potentiellt är bättre lösningar än en mur.

Att du fortsätter att tjata om den illegala invandringen målar dig inte direkt i något bättre ljus utan får dig att framstå som okunnig och icke insat.

Jag har även svarat på varför jag inte gillar honom vid minst ett tillfälle men kan göra det en sista gång.

Det jag inte gillar med Donald Trump är att han uppför sig som en sjuåring om någon förolämpar honom eller säger något som han inte tycker om så blir han öppet otrevlig vilket inte skall ses som något bra hos en potentiell ledare för ett land.

Han vill även bomba Irak för att senare låta oljebolagen bygga upp landet och att hans kampanjansvarige har sagt upp sig och säger att Donald Trump håller på och tappar all verklighetsuppfattning är bara ytterligare ett dåligt tecken.

Världen behöver inte fler ledare med psykiska hinder utan den behöver dem som kan prata med varandra utan att hota om krig osv.

Ja det är bra att han går emot det som är pk men all pk är inte dålig utan behövs för att man skall kunna föra dialoger med andra länder.

(Skrivet på telefon)
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-08-12 kl. 17:01.
2015-08-12, 17:26
Medlem
HanSomForsvanns avatar
[quote=gulas i
Kan han lyfta USA ur depressionen?[/QUOTE]

Hoppas verkligen han vinner. Då får vi väl ett slut på skiten.

Mvh
2015-08-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För det första, vad har det med att hans kampanjansvarige har sagt upp sig?

För det andra varför hakar du upp dig på en enda fråga?

För det tredje så har jag redan sagt vad jag tycker och om du inte klarar av att förstå/minnas/ det svaret så är det inte mitt problem.

Skriver från mobilen
Är det bevisat att han sa upp sig? Folk från Trumpkampanjen har ju sagt att han blev sparkad.
2015-08-12, 17:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Är det bevisat att han sa upp sig? Folk från Trumpkampanjen har ju sagt att han blev sparkad.

Det är än så länge ord mot ord men han har sagt sedan första sekunden (innan det ens vart en nyhet) att han var den som sa upp sig.

Klart att Trump lägret vill att det ska framstå som tvärtom då en uppsägning klingar sämre än en sparkning.
2015-08-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är än så länge ord mot ord men han har sagt sedan första sekunden (innan det ens vart en nyhet) att han var den som sa upp sig.

Klart att Trump lägret vill att det ska framstå som tvärtom då en uppsägning klingar sämre än en sparkning.
Men det gissar du ju bara då? Det kan ju vara så att han blev uppsagd. Jag driver ingen tes, jag menar bara att vi inte har en aning om vad sanningen är.
2015-08-12, 17:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men det gissar du ju bara då? Det kan ju vara så att han blev uppsagd. Jag driver ingen tes, jag menar bara att vi inte har en aning om vad sanningen är.

Helt rätt men att han nu/tillfälligt saknar en kampanjansvarige är dock inte ett gott tecken.

Speciellt inte då vi redan vet hur hans temperament samt agerande är sedan tidigare.
2015-08-12, 18:23
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Det är inte den enda, det har gjorts 2 till efter debatten som har större samplesize och mindre margin of error, och där har Trump 23%, respektive 32%.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nationwide_opinion_polling_for_the_Republican_Part y_2016_presidential_primaries

Och av dessa två, så är den ena samma on-line poll som freeriderXII
har refererat till två gånger och den andra NBC:s internetpoll.

Rasmussens är den enda riktiga pollen som har genomförts efter debatten.

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hur brukar de inledande valresultaten lägga sig mot det egentliga presidentvalet?

Det varierar ofta stort.
Både Michelle Bachmann och Ron Paul gjorde t.ex. bättre ifrån sig
för exakt 4 år sedan i republikanernas presidentkandidatskampanj än Trump har gjort hittills,
men de vann ändå inga nomineringsval.
I fallet Michelle Bachmann (som likt Trump steg som en raket på några veckor under sommaren)
så var hon chanslös, när det väl kom till skott.
2015-08-12, 18:56
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Du hävdade att Trump har större "drivkraft och vilja" än de allra flesta människor på jorden. Hur kommer du fram till det? Hur mäter och jämför man människors "drivkraft och vilja"?
Det kan du svara på själv, men gör det på ett ritblock i närheten och sluta klottra ner forumet för det är enbart du som vill jämföra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in