Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-12, 08:30
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Vi snackar nog jordens undergång om Trump blir USA:s nästa president!
Dom måste ha sett på hur Sverige sköter sin politik, vi sätter ju pajaser och manshatande rasister i våran regering.
Du kan nog vara lugn. Njut av underhållningen så länge den varar istället. Har inte haft så här roligt sedan Juholts dagar!
2015-08-12, 08:50
Medlem
LucNNs avatar
Hur brukar de inledande valresultaten lägga sig mot det egentliga presidentvalet?
2015-08-12, 09:32
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Dom måste ha sett på hur Sverige sköter sin politik, vi sätter ju pajaser och manshatande rasister i våran regering.
Du kan känna dig fullständigt lugn. En sådan clown/pajas som Trump kan aldrig bli president vare sig i USA eller något annat land.
2015-08-12, 09:45
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Du kan känna dig fullständigt lugn. En sådan clown/pajas som Trump kan aldrig bli president vare sig i USA eller något annat land.
Helt rätt. Det är dessutom så väldigt lång tid kvar till valet, och Trump är ingen långdistanslöpare om vi säger så.

Men det är tidstypiskt hur Ordinary Joes är uppgivna, trötta på förd politik och att de känner sig lurade. Denna trend är påtaglig i hela västvärlden. Det kommer att sluta väldigt illa, då den enorma polarisering som byggs upp har statligt stöd. Överheten tror att folket inte vet vad som är bäst för dem. Det stämmer visserligen, men så funkar ju inte demokrati.
2015-08-12, 10:11
Medlem
Han är som han är, hans stil går hem i breda kretsar!

Det han säger och på det sätt han utstrålar självsäkerhet är imponerande. Jag har tidigare avfärdat honom som en pajas med massor av pengar, men lyssna på han, han inför något nytt, han ser ekonomi på makronivå, han ser USAs kräftgång kontra nya snabbväxande ekonomier, det går hem, Sanna mina ord!

Bara en person med sådant ego kan bära en sån frisyr han ligger inne med, det säger inte lite.
Lyssnade på hans tal i Michigan nyss, han växte!
2015-08-12, 12:24
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Han verka vara en aning mer tolerant än de flesta andra i alla fall och aningen mindre mansförtryckare än de andra. Vågar gå lite emot PK hjärntvätteriet och förtrycket. Jag är inte super insatt i trump, men han verka ju bättre än alla andra, förutom möjligtvis Paul. Jag är emot demokrati då jag tycker det är ett annat ord för mobbning, men om jag hade varit amerikan och om jag hade röstat så hade jag utan tvekan i nuläget röstat på trump. Det känns som världen behöver någon som går emot PK-förtrycket lite.
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-12 kl. 12:36.
2015-08-12, 12:27
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Han är som han är, hans stil går hem i breda kretsar!

Det han säger och på det sätt han utstrålar självsäkerhet är imponerande. Jag har tidigare avfärdat honom som en pajas med massor av pengar, men lyssna på han, han inför något nytt, han ser ekonomi på makronivå, han ser USAs kräftgång kontra nya snabbväxande ekonomier, det går hem, Sanna mina ord!

Bara en person med sådant ego kan bära en sån frisyr han ligger inne med, det säger inte lite.
Lyssnade på hans tal i Michigan nyss, han växte!

Kan säkert finns mycket sant i det.

Men lågavlönade länder menar du? Vilka snabbväxande länder har höga löner? Kina har ju inte precis kommit dit där de är genom att ha höga löner till den vanliga arbetaren. Ska de sänka lönerna i USA då? Ska de sänka dollarn så att reallönen går ner?

Det ska ju också sägas att det gick ju sådär i Italien med silvio berlusconi. Duktig affärsman, behöver inte betyda bra president.

Men jag ser ändå mycket hellre han som president än ännu en likadan som tidigare. Trump skulle innebära något nytt.
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-12 kl. 12:32.
2015-08-12, 12:43
Medlem
Citat:

Om du tycker att Löfvén är på samma låga nivå som Trump kan du nog vara lugn. Sverige har inte gått under. Faktum är att jag inte märker någon skillnad alls sedan de tog makten. Ingen hatar mig mer trots att jag är man.

Nej, Trump spelar i en egen liga och är så antiintellektuell som en människa bara kan vara.

Om klimatförändringar: ''I don't believe in it, the earth is massive.''
2015-08-12, 13:34
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Om du tycker att Löfvén är på samma låga nivå som Trump kan du nog vara lugn. Sverige har inte gått under. Faktum är att jag inte märker någon skillnad alls sedan de tog makten. Ingen hatar mig mer trots att jag är man.

Nej, Trump spelar i en egen liga och är så antiintellektuell som en människa bara kan vara.

Om klimatförändringar: ''I don't believe in it, the earth is massive.''

Problemet i dagens värld är att vi går runt och tror att vi är så toleranta och upplysta och konsekventa, men så fort vi ställs inför åsikter som är utanför vad Pk sfären tycker är rätt, så försöker vi stänga debatten och stigmatisera istället.

En upplyst, konsekvent och tolerant värld borde göra precis tvärtom. Den ska låta argumenten vinna inte åsikterna. Det borde eftersträvas att se på åsikter fördomsfritt.

Jag ställer mej inte på någon sida när det gäller klimatfrågan, men vad jag kan notera är att det inte har förekommit någon direkt debatt, utan mest bara predikningar och att bara en sida får komma till tals mer eller mindre och att alla som tycker annorlunda ska idiotstämplas.

Jag tycker absolut sverige blir för varje dag som går mer manshatiskt, men förvandlingen sker stegvis och inte över en natt.

Exempelvis så får idagens sverige män i princip inte ha någon sexualitet, och detta har män indoktrineras in till att tycka det är rätt. Vi värdera kvinnors välbefinnade högre än män, moralen i samhället är anpassat efter kvinnor etc. Män visar ingen lojalitet emot andra män, de visar lojalitet emot andra kvinnor, medens hos kvinnor är det princip tvärtom. De visar ingen som helst lojalitet emot andra män, de visar däremot stor lojalitet emot sin egen grupp. Hur är män inte förtrycka? Du menar att inte varje man blir spottad i ansiktet så fort de går ut? ja vi kommer nog dit ska du se, och det kommer givetvis ses som helt rätt av den extremt intolerant hatiska Pk-eliten (inkl de de självdestruktiva män som tillhör den). Män ska sluta bete sig som hundar som följer matte och börja värna om sin egen grupp lite mer istället.
2015-08-12, 13:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Donald Trumps presskonferens i Michigan
2015-08-12, 13:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det ska bli intressant och se hur han kommer att påverkas av detta.

Citat:
This Saturday afternoon, Donald Trump announced that he had “fired” his campaign advisor and longtime associate, Roger Stone. But according to POLITICO, just hours before Trump made his announcement, Stone told them that he was quitting.

Sources close to POLITICO say that troubles in the Trump camp were “roiling before Thursday’s debate.” Stone said he felt the “campaign team surrounding Trump was feeding his bad habits,” some of which included “megalomania and peevishness.”

After Trump’s questionable performance at the GOP debate this Thursday, he went on a fairly disgusting Twitter rant aimed at Fox’s Megyn Kelly, calling her a “bimbo” among other things.

From POLITICO:

The next morning, Stone had to fight Trump’s handlers to meet with him for 15 minutes, prompting the following exchange that both of Stone’s friends, independently and separately, tell POLITICO happened verbatim:

Stone: “Donald, stop with the Megyn Kelly shit. It’s fucking crazy. It’s killing us.”

Trump: “What do you mean? I won the debate. People loved it.”

Stone: “You didn’t win the debate.”

Trump: “Yes I did. Look at the polling. Look at Drudge.”

Stone: “The Drudge Report poll isn’t a scientific poll. You won’t give me the money to pay for a scientific poll. And you’re off-message.”

Trump: “There are other polls.”

Stone: “Those are bullsh*t polls, Donald. They’re not scientific polls. We need to run a professional campaign and talk about what people really care about.”

Trump: “We’re winning.”

http://deadstate.org/donald-trumps-top-advisor-quits-campaign-hes-losing-his-grip-on-reality/
2015-08-12, 14:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ondahamstern vad är din åsikt om den illegala invandringen till USA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in