Citat:
Ursprungligen postat av
leBook
Om du tycker att Löfvén är på samma låga nivå som Trump kan du nog vara lugn. Sverige har inte gått under. Faktum är att jag inte märker någon skillnad alls sedan de tog makten. Ingen hatar mig mer trots att jag är man.
Nej, Trump spelar i en egen liga och är så antiintellektuell som en människa bara kan vara.
Om klimatförändringar: ''I don't believe in it, the earth is massive.''
Problemet i dagens värld är att vi går runt och tror att vi är så toleranta och upplysta och konsekventa, men så fort vi ställs inför åsikter som är utanför vad Pk sfären tycker är rätt, så försöker vi stänga debatten och stigmatisera istället.
En upplyst, konsekvent och tolerant värld borde göra precis tvärtom. Den ska låta argumenten vinna inte åsikterna. Det borde eftersträvas att se på åsikter fördomsfritt.
Jag ställer mej inte på någon sida när det gäller klimatfrågan, men vad jag kan notera är att det inte har förekommit någon direkt debatt, utan mest bara predikningar och att bara en sida får komma till tals mer eller mindre och att alla som tycker annorlunda ska idiotstämplas.
Jag tycker absolut sverige blir för varje dag som går mer manshatiskt, men förvandlingen sker stegvis och inte över en natt.
Exempelvis så får idagens sverige män i princip inte ha någon sexualitet, och detta har män indoktrineras in till att tycka det är rätt. Vi värdera kvinnors välbefinnade högre än män, moralen i samhället är anpassat efter kvinnor etc. Män visar ingen lojalitet emot andra män, de visar lojalitet emot andra kvinnor, medens hos kvinnor är det princip tvärtom. De visar ingen som helst lojalitet emot andra män, de visar däremot stor lojalitet emot sin egen grupp. Hur är män inte förtrycka? Du menar att inte varje man blir spottad i ansiktet så fort de går ut? ja vi kommer nog dit ska du se, och det kommer givetvis ses som helt rätt av den extremt intolerant hatiska Pk-eliten (inkl de de självdestruktiva män som tillhör den). Män ska sluta bete sig som hundar som följer matte och börja värna om sin egen grupp lite mer istället.