Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Du ställer en fråga som inte är relevant, måste jag påpeka.
1. När dödades Lisa?
2. Hur dödades Lisa?
3. Var dödades Lisa?
Om man skall ta pizza-alibit för gott (bör inte göras utan vidare) måste man ju veta att Lisa dödas ungefär vid denna tidpunkt eller före. Det finns ingenting som säger att dödandet inte skett efteråt, eller kanske varit en konsekvens av någon annan åtgärd. Lisa kan ju, för allt vi vet, låsts in i ett skåp i medvetslöst och bundet skick, och hittats död när GM återkommer till platsen (efter, till exempel, ett pizzaköp).
Att ta styckningen för gott skall man inte göra, men om man gör det, så kan det ju vara bra att inse att styckning av någon som lever är stökiga tillställningar (minst sagt). Därför, även om styckningen är en riktig sanning (dvs, inte en trådsanning) så bör den rimligen ha skett efter Lisa bragts om livet.
Skulle en styckning ha skett är det dessutom helt osannolikt att detta inte avsatt ordentligt med spår, men därom vet vi ju ingenting.
(Och så ser jag att jag var någon sorts pucktvåa på detta, beklagar).
Om vi antar att 35 åringen är gärningsmannen som de flesta anser och kanske du också.
Jag anser det mycket underligt att ingen kommit upp med ett sammanhängande scenarium hur det här brottet kan ha gått till, utan plockar något här och där, som ger inget sammanhang.
Om 35 åringen begått brottet måste det ha skett en transport av Lisa eller kroppen, den transporten borde i så fall skett med brödernas bil.
Nu har den här bilen varit självklart inne för kontroll, utan att polisen hittat något spår efter Lisa eller kroppen enligt uppgifter och bilen skall inte heller ha tvättats.
Därför måste man fråga sig hur kan transporten av Lisa eller kroppen gått till om 35 åringen är gärningsmannen ?