2015-08-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Ni som känner till området: Är det nästan uteslutande motionärer och hundägare som brukar vistas på Runbyspåret? Denna händelse ska alltså ha inträffat nån gång mellan 18:30 och 19:00...borde det inte vara en hel del folk i rörelse på området då?

När jag joggar i aktuellt spår kan det hända att jag möter flera personer eller ingen alls.
Springer jag längs långtomtastigen möter jag alltid någon, ibland skumma personer, men oftast "vanliga" motionärer.
Det finns ett längre spår, mot hästgården, där möter jag alltid andra joggare.
Citera
2015-08-12, 00:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Ni som känner till området: Är det nästan uteslutande motionärer och hundägare som brukar vistas på Runbyspåret? Denna händelse ska alltså ha inträffat nån gång mellan 18:30 och 19:00...borde det inte vara en hel del folk i rörelse på området då?

Även om det är folk i rörelse, så är det ju dessvärre som bekant ingen garanti för att någon sett/hört just denna händelse. Jämför det ännu ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004 - mitt i stadens centrala delar, mitt i morgonrusningen. Trots dessa "gynnsamma" (i spaningsmordshänseende) omständigheter så finns ännu ingen identifierad GM.
Citera
2015-08-12, 00:46
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
När jag joggar i aktuellt spår kan det hända att jag möter flera personer eller ingen alls.
Springer jag längs långtomtastigen möter jag alltid någon, ibland skumma personer, men oftast "vanliga" motionärer.
Det finns ett längre spår, mot hästgården, där möter jag alltid andra joggare.

Okej! Händer det att du joggar i det aktuella spåret vid kvällstid (18-20 tiden)? Vad menar du med skumma personer? På vilket sätt uppfattar du dom som skumma?
Citera
2015-08-12, 00:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Mötte förresten anhöriga, vänner eller familj vet jag inte men de grät och såg otroligt chokade ut. Fy fan vad jag lider med dom.

Är du helt 100 på att det var familj/vänner/anhöriga? Tänker på att du skrev inlägget 01.48 på mordnatten och enligt media hittades BO's kropp eventuellt litet senare ("vid tvåtiden").

Jag tvivlar absolut inte det minsta på ditt inlägg eller din iakttagelse - tvärtom så kan den vara jätteviktig.

Jag är bara intresserad av hur dessa personer såg ut och varför du drog slutsatsen/fick intrycket av att de var "otroligt chockade". Pratade du med dem? Fanns det även poliser i närheten? För tänk om det inte var anhöriga, utan rent av något vittne eller annan som har koppling till händelsen?

Frågan är ställd med all respekt för dina iakttagelser och med största respekt för alla anhöriga/bekanta/vänner till BO.
Citera
2015-08-12, 01:31
Avslutad
Hej på er! Detta mail fick en av mina närmsta vänner, som studerade tillsammans med offret, igår:

"Vi har nu fått bekräftade uppgifter att den unga kvinna som påfanns död vid ett motionsspår i Upplands Väsby förra veckan var er medstudent Ida Johansson. Vi beklagar djupt detta och våra tankar går till hennes familj och vänner.

Senare i höst kommer institutionen anordna en minnesceremoni för henne som i första hand vänder sig till hennes klasskamrater, men även andra studenter är naturligtvis välkomna. Tillsammans med SOSUM kommer också ett särskilt rum inrättas i samhällsvetarhuset där ni har möjlighet att träffas. Rummet kommer att vara tillgängligt under hela första veckan på höstterminen.

Med stor sorg,

Lärarna vid institutionen för socialt arbete, Umeå universitet"

Har väldigt mycket mer info angående detta fall, som jag inte kan gå in på till följd av polisiära skäl. (Har i skrivande stund suttit med i två olika polisförhör).

Enligt säkra källor fattade Ida tycke för en jämnårig, halvsvensk kille från en norrländsk stad under halvåret dom studerade tillsammans vid Umeå universitet. Trots sin bakgrund, är han mycket skötsam och ordentlig (Gick bl.a ut gymnasiet med toppbetyg). Han har även fördelaktigt utseende och "paret" ska ha setts festa mycket tillsammans på nattklubben Rex i Umeå. Kommer ej avslöja hans namn då han har bekräftat alibi, men det intressanta är att jag misstänker att han har vänner som kan veta vad som hänt.

Önskar verkligen jag fick dela med mig av fler detaljer
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2015-08-12 kl. 01:45.
Citera
2015-08-12, 01:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Skulle du anse samma sak om det va ditt barn som drabbats? Killen har dömts FYRA gånger för våldtäkt....

Läs mitt inlägg igen. Vad man personligen tycker har inte alltid med verkligheten att göra. Enligt vårt rättssystem så anses man har sonat sitt brott efter avtjänad tid.
Citera
2015-08-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Hej på er! Detta mail fick en av mina närmsta vänner, som studerade tillsammans med offret, igår:

"Vi har nu fått bekräftade uppgifter att den unga kvinna som påfanns död vid ett motionsspår i Upplands Väsby förra veckan var er medstudent Ida Johansson. Vi beklagar djupt detta och våra tankar går till hennes familj och vänner.

Den 31 augusti kl. 13 kommer institutionen anordna en minnesceremoni för henne som i första hand vänder sig till hennes klasskamrater, men även andra studenter är naturligtvis välkomna. Tillsammans med SOSUM kommer också ett särskilt rum inrättas i samhällsvetarhuset där ni har möjlighet att träffas. Rummet kommer att vara tillgängligt under hela första veckan på höstterminen.

Med stor sorg,

Lärarna vid institutionen för socialt arbete, Umeå universitet"

Har väldigt mycket mer info angående detta fall, som jag inte kan gå in på till följd av polisiära skäl. (Har i skrivande stund suttit med i två olika polisförhör).

Enligt säkra källor fattade Ida tycke för en jämnårig, halvsvensk kille från en norrländsk stad under halvåret dom studerade tillsammans på Umeå universitet. Trots sin bakgrund, är han mycket skötsam och ordentlig (Gick bl.a ut gymnasiet med toppbetyg). Han är dessutom väldigt attraktiv och "paret" ska ha setts festa mycket tillsammans på nattklubben Rex i Umeå. Kommer ej avslöja hans namn då han har bekräftat alibi, men det intressanta är att jag misstänker att han har vänner som kan veta vad som hänt.

Önskar verkligen jag fick dela med mig av fler detaljer

Tack för bra information!
Har du lust att utveckla det fetade ("Trots sin bakgrund")?
Citera
2015-08-12, 01:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Tack för bra information!
Har du lust att utveckla det fetade ("Trots sin bakgrund")?

Ledsen om det vart otydligt, menade inget specielt egentligen. Hade tänkt skriva "trots att han har delvis utländsk bakgrund" istället.
Citera
2015-08-12, 02:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
jag misstänker att han har vänner som kan veta vad som hänt

Tack för din intressanta information!

Vad menar du med meningen ovan? Jag förstår inte.
Citera
2015-08-12, 06:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tack för din intressanta information!

Vad menar du med meningen ovan? Jag förstår inte.
Jag blev också fundersam på " Kommer ej avslöja hans namn då han har bekräftat alibi, men det intressanta är att jag misstänker att han har vänner som kan veta vad som hänt."
Som jag tolkar det så har något så allvarligt hänt mellan IJ och killen så att hans vänner t.o.m. skulle kunna sträcka sig till att mörda.

Det känns som jag fattat fel men får inte ihop det på annat sätt.
Citera
2015-08-12, 06:37
Medlem
Bravidas avatar
Låter som att pojkvännens vänner/släkt kan ha varit inblandade? Någon form av hedersmord? Vilken blandning är killen hon var förtjust i, svensk och.....semit? Afrikan?
Citera
2015-08-12, 07:51
Medlem
P har setts ute i skogen vid ett flertal tillfällen, inte på "vägar" utan mitt i skogen. Utmot vaxmyra bla. Ensam, han har iofs bott utomhus så vem vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in