2015-08-11, 00:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det är väl din åsikt och du får väl tycka det...
Om man har den allra minsta koll på forskningen på mat.
Så vet man att den är så, och opålitlig.

Dock måste jag säga den studien med chili och Kina.
Den är rätt intressant, då urvalet är 500k personer.
Sällan man har så stora studier att ha tillgång till.
Citera
2015-08-11, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Så sant!
Sedan skiljer ju sej resultaten oerhört! Bara från organisationer som är för veganer pekas kött och animaliska produkter ut som dåliga (detta mest pga att man då räknar med en överproduktion av kött och inte en naturlig produktion).
En sak dom är väldigt tysta om är däremot att margarin och fetter från växtriket INTE är nyttiga för kroppen på samma sätt som vanligt smör är.
Citera
2015-08-11, 13:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är väl din åsikt och du får väl tycka det...

Precis som du kan fortsätta ditt kontraproduktiva korståg ... som får vegetarian- och vegan-rörelsen till att framstå som fanatiska galninger.
Citera
2015-08-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Precis som du kan fortsätta ditt kontraproduktiva korståg ... som får vegetarian- och vegan-rörelsen till att framstå som fanatiska galninger.

På vilket sätt?
Citera
2015-08-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Så sant!
Sedan skiljer ju sej resultaten oerhört! Bara från organisationer som är för veganer pekas kött och animaliska produkter ut som dåliga (detta mest pga att man då räknar med en överproduktion av kött och inte en naturlig produktion).
En sak dom är väldigt tysta om är däremot att margarin och fetter från växtriket INTE är nyttiga för kroppen på samma sätt som vanligt smör är.

Vilka organisationer är "för veganer"?
Citera
2015-08-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Så all forskning på mat är opålitligt? Hur vet du vad du ska äta för att må bra isåfall?
Citera
2015-08-11, 15:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
På vilket sätt?

Svart/vit positionerande och cherrypickande argumentation ... som pekar rakt på ett underlag av flum-tänkande.
Citera
2015-08-11, 15:45
Medlem
Citat:
Svart/vit positionerande och cherrypickande argumentation ... som pekar rakt på ett underlag av flum-tänkande.

Kan du ge exempel på när jag hag gjort detta?
Citera
2015-08-11, 16:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Kan du ge exempel på när jag hag gjort detta?

Inlägg # 1301.
Citera
2015-08-11, 16:17
Medlem
Citat:
Inlägg # 1301.

Anser du att det inte stämmer?
När jag hittar studier som visar att mjölk/kött är bra för hälsan så kommer dessa ofta från Arla eller jordbruksverket. När jag kollar istället på studier som visar motsatsen så kommer de från universiteter, livmedelsverket eller andra hälsoorganisationer. (samma sak i USA, oftast med NESTLE)

Det är bara min erfarenhet.

Dessutom är det konstigt att påstå att det finns studier som har gjorts av veganer för att det ska passa deras agenda.
Så vitt jag vet så finns det inga stora vegan organisationer i Sverige. Det finns kanske PETA i USA men deras studier har jag aldrig använt i min argumentation.
Det finns ju inga stora "vegan industrier" heller. Det finns dock enorma summor av pengar i kött och mjölk industrin.
Senast redigerad av Kasla92 2015-08-11 kl. 16:21.
Citera
2015-08-11, 16:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Anser du att det inte stämmer?
När jag hittar studier som visar att mjölk/kött är bra för hälsan så kommer dessa ofta från Arla eller jordbruksverket. När jag kollar istället på studier som visar motsatsen så kommer de från universiteter, livmedelsverket eller andra hälsoorganisationer. (samma sak i USA, oftast med NESTLE)

Det är bara min erfarenhet.

Dessutom är det konstigt att påstå att det finns studier som har gjorts av veganer för att det ska passa deras agenda.
Så vitt jag vet så finns det inga stora vegan organisationer i Sverige. Det finns kanske PETA i USA men deras studier har jag aldrig använt i min argumentation.
Det finns ju inga stora "vegan industrier" heller. Det finns dock enorma summor av pengar i kött och mjölk industrin.

Misstolkar du medvetet vad jag skrivar? Min kritik var att du cherrypickar.
Citera
2015-08-11, 17:03
Medlem
Citat:
Misstolkar du medvetet vad jag skrivar? Min kritik var att du cherrypickar.

Om du påstår att jag "cherrypickar", så betyder det att jag utelämnar information, så vad är som jag har utelämnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in