2015-08-10, 17:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
vilka andra band låter som Clash menar du?

Jag har nog sagt allt jag har att säga om dem nu. Tänker så lite som möjligt på dem.
Citera
2015-08-10, 22:00
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag har nog sagt allt jag har att säga om dem nu. Tänker så lite som möjligt på dem.

Japp för du kommer inte på några. Clash är helt unika
Citera
2015-08-10, 23:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Japp för du kommer inte på några. Clash är helt unika
Dock är bara två av deras album riktigt bra.. Lite överskattade är de allt.
Citera
2015-08-10, 23:19
Medlem
Jag kan för alldel uppskatta pretantiösa musiker och band. Men Radiohead?? Njet. och THE WHO? Haha.. jeezes vilket skit. ja,jag har hört My Generation.
Citera
2015-08-10, 23:40
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag kan för alldel uppskatta pretantiösa musiker och band. Men Radiohead?? Njet. och THE WHO? Haha.. jeezes vilket skit. ja,jag har hört My Generation.
Det är väl bara vissa låtar på Tommy som är pretentiösa...? De har gjort många bra låtar.
Citera
2015-08-11, 11:29
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker

Håller helt med om The Who, de har på sin höjd 2-3 hyggliga låtar. När en plojlåt som Pinball Wizard hålls upp som något slags mästerverk förstår man att hypen har nått helt orimliga höjder. Deras patetiska rockoperor (Pinball Wizard, Tommy, Quadrophenia) är bara för pinsamma. Townshend verkar dessutom ha gått på myten om sig själv som någon slags genialisk låtskrivare. Att han fortsätter sätta upp sina rockoperor i modern tid känns extremt deprimerande. Jämte Stones och Beatles är The Who noll och intet.
Senast redigerad av zerxez 2015-08-11 kl. 11:32.
Citera
2015-08-11, 11:37
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Metallica är hemska, Brrrrr

https://youtu.be/dOibtqWo6z4
Citera
2015-08-11, 13:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Håller helt med om The Who, de har på sin höjd 2-3 hyggliga låtar. När en plojlåt som Pinball Wizard hålls upp som något slags mästerverk förstår man att hypen har nått helt orimliga höjder. Deras patetiska rockoperor (Pinball Wizard, Tommy, Quadrophenia) är bara för pinsamma. Townshend verkar dessutom ha gått på myten om sig själv som någon slags genialisk låtskrivare. Att han fortsätter sätta upp sina rockoperor i modern tid känns extremt deprimerande. Jämte Stones och Beatles är The Who noll och intet.
Pinball Wizard är en underbar låt.

Men bitvis är rockoperorna jobbiga, dock inte allt. Många bra låtar på Tommy t.ex.
Citera
2015-08-11, 14:44
Avslutad
Per Gessle och Gyllene Tider/ Roxette

Karln låter som han är i målbrottet och kan inte sjunga. Dessutom kan han inte producera annat än lättlyssnad, poppig skit som inte kräver något mer avancerat gitarrspel. Hatar dessutom texterna. Fantasilösa och handlar bara om sommar, "flickor" och sex.
Citera
2015-08-11, 15:46
Medlem
The Beach boys avatar
I princip alla artister/band som som spelas på NRJ, Rix Fm t ex Rihanna, Lady Gaga och Nickelback.
Citera
2015-08-12, 11:44
Medlem
KoVaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Per Gessle och Gyllene Tider/ Roxette

Karln låter som han är i målbrottet och kan inte sjunga. Dessutom kan han inte producera annat än lättlyssnad, poppig skit som inte kräver något mer avancerat gitarrspel. Hatar dessutom texterna. Fantasilösa och handlar bara om sommar, "flickor" och sex.

Musik handlar om melodier, harmonier och rytmer, inte hur avancerat man kan spela. Försök själv skriva låtar med melodier som folk kommer ihåg, det är betydligt lättare sagt än gjort.
Citera
2015-08-12, 13:07
Medlem
TiaGos avatar
Vill nämna Lars Winnerbäck. Sveriges tråkigaste och mest överskattade artist? 161 200 fans på Facebook, mer än någon annan svenskspråkig artist!?

Hans plattor blir bara tråkigare och sämre med åren. Han behöver inte ens anstränga sig för att skriva något annat än sin plågsamt slätstrukna, melodilösa gubbrock, samma låt om och om igen på platta efter platta, så desperata verkar Svenssons vara efter en svensk Springsteen/Neil Young? Måste vara Sveriges tråkigaste och mest menlösa människor som lyssnar på Lars Winnerbäck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in