2015-07-24, 14:47
Medlem
Journey.
Citera
2015-07-28, 02:55
Medlem
Adelaides avatar
Tycker det mesta av indiemusiken som skapats under mitten av 2000-talet är skit och inte alls som de ursprungliga banden.
Tål inte band som Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, The 1975 och vafan fanskapen nu heter.

Nejnej, ska det va indie så ska det va Neutral Milk Hotel och The Libertines!
Senast redigerad av Adelaide 2015-07-28 kl. 03:02.
Citera
2015-07-28, 10:49
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiaGo
Internationellt band för att de kommer från New York. De flesta mediokra indieband blir kända så länge de kommer från New York, hipstermeckat.

Om du hade sagt ett band som Clash, New Order, Depeche Mode eller Blondie hade du varit aningen mer trovärdig.

Clash är så innihelvete överskattade. Inte det minsta nyskapande och två "sångare" som inte kunde sjunga. Dessutom gav de ut dubbel- och trippelalbum för att ta sig ur ett skivkontrakt, som var och ett möjligen innehöll material för en halvskaplig Lp. Detta tvingades fansen punga ut för. När de sedan var fria från kontraktet hade de inget mer att ge. Pinsamt.
Citera
2015-07-28, 11:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Clash är så innihelvete överskattade. Inte det minsta nyskapande och två "sångare" som inte kunde sjunga. Dessutom gav de ut dubbel- och trippelalbum för att ta sig ur ett skivkontrakt, som var och ett möjligen innehöll material för en halvskaplig Lp. Detta tvingades fansen punga ut för. När de sedan var fria från kontraktet hade de inget mer att ge. Pinsamt.

Både London Calling och Sandinista betraktas som banbrytande album och är ofta med på listor för de bästa albumen någonsin. Dessutom gav de ut 2 album till efter Sandinista: Combat Rock (1982) och Cut The Crap (1985). Combat Rock innehöll deras största hits hittils i karriären.
Citera
2015-07-28, 12:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Både London Calling och Sandinista betraktas som banbrytande album och är ofta med på listor för de bästa albumen någonsin. Dessutom gav de ut 2 album till efter Sandinista: Combat Rock (1982) och Cut The Crap (1985). Combat Rock innehöll deras största hits hittils i karriären.
Sandinista är ganska dålig, har alldeles för många meningslösa "låtar", men London Calling är en klassisker. Även debutalbumet är bra. I övrigt ganska mediokra album.

Angående s.k. indieband tycker jag att The Killers är överskattad skit.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-07-28 kl. 12:33.
Citera
2015-07-28, 15:06
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

För mig är det ofattbart. Jag hör inget banbrytande i deras musik. Från den här tiden tycker jag att The Jam är ett betydligt bättre band.
Citera
2015-07-28, 18:37
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
För mig är det ofattbart. Jag hör inget banbrytande i deras musik. Från den här tiden tycker jag att The Jam är ett betydligt bättre band.

Clash blandade punk med reggae, dub, funk, rockabilly, tillsammans med extremt starka melodier och nyskapande texter är det än idag ett unikt sound.
Citera
2015-08-09, 10:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Tycker att Grateful Dead är riktigt bra, men behöver inte 200-300 liveskivor med dem.. Deras mest fanatiska fans - som verkar vara många till antalet - överskattar dem.
Citera
2015-08-09, 14:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Clash blandade punk med reggae, dub, funk, rockabilly, tillsammans med extremt starka melodier och nyskapande texter är det än idag ett unikt sound.

Och de var i stort sett lika dåliga på allt. De var, på en bra dag, ett i högsta grad ordinärt band
Citera
2015-08-10, 12:28
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Och de var i stort sett lika dåliga på allt. De var, på en bra dag, ett i högsta grad ordinärt band

vilka andra band låter som Clash menar du?
Citera
2015-08-10, 12:35
Medlem
soligts avatar
Metallica är hemska, Brrrrr
Citera
2015-08-10, 13:17
Medlem
Zara Larsson, no words needed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera