2015-08-11, 12:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"taget av en slump"? Vem tog i så fall kortet? Något speciellt syfte med kortet?
Varför så naiv ang dessa "rykten" som sprids i media (som dessutom har skrivit "clase closed" efter att den nu misstänkte gripits)?
Media gör inte sitt jobb.

Olsson känner inte till uppgiften och Johansson dementerar:
" Vilken dag det tagits är oklart, skriver GP. Enligt källor till tidningen ska det ha tagit något dygn innan bilden väckte ett intresse hos polisen. Dessa uppgifter menar Lars Johansson kan vara något som GP missuppfattat.
– Jag tror att de blandar ihop det med något annat. Det har förekommit någon sådan uppgift i tipsmaterialet, men det är inget jag kan komma på att vi satt samband med händelsen. Det blir mycket rykten som dyker upp då och då, säger spaningsledaren."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21143359.ab
2015-08-11, 12:36
Medlem
Även om mobilen har krossad display går det väl att återskapa om det finns något efter det sms hon förmodat ha skickat 1823? Det kan finnas något som är viktigare än det sista (?) sms:et.
2015-08-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Olsson känner inte till uppgiften och Johansson dementerar:
" Vilken dag det tagits är oklart, skriver GP. Enligt källor till tidningen ska det ha tagit något dygn innan bilden väckte ett intresse hos polisen. Dessa uppgifter menar Lars Johansson kan vara något som GP missuppfattat.
– Jag tror att de blandar ihop det med något annat. Det har förekommit någon sådan uppgift i tipsmaterialet, men det är inget jag kan komma på att vi satt samband med händelsen. Det blir mycket rykten som dyker upp då och då, säger spaningsledaren."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21143359.ab

Eller så har inte GP alls missuppfattat detta. De har "nåtts" utav dessa rykten. Även naiva media utnyttjas.
2015-08-11, 12:44
Bannlyst
Citat:
"taget av en slump"? Vem tog i så fall kortet? Något speciellt syfte med kortet?
Varför så naiv ang dessa "rykten" som sprids i media (som dessutom har skrivit "clase closed" efter att den nu misstänkte gripits)?
Media gör inte sitt jobb.

Jag vet inte om fotot existerar. Men omöjligt är det inte då både journalister och andra filmade och fotograferade hej vilt. Om det existerar så är det bara att gratulera polis och åklagare. A. Eklund fotograferades också av en ren slump, vilket ledde till att han greps för mordet på Engla. Så visst händer sådant.
2015-08-11, 12:48
Medlem
Citat:
Nej, jag menar mobilskal samt delar av mobil/krossad display. Vä vägkant troligen om man ser på bilder och skal strax innan dungen.

Edit:
Avskrift (egen) ur intervju Fredman 10/6. Länk att lyssna själv nedan.

Precis, kollar du på kartan där längst ner och sen kollar upp vart "3" ligger på google maps så ser du ju att det ligger typ mitt ute på en åker.

Kan säkert tänka mig att balten inte alls trodde det skulle hittas där. Inte direkt så han slängde det runt knuten heller, utan det är ju en kilometer bort.

Var inte hans fru och bror på ICA också och handlade? Då kanske han var stressad också för annars hade de börjat undra vart han var.
Senast redigerad av 8332 2015-08-11 kl. 12:56.
2015-08-11, 12:50
Medlem
Citat:
Han kanske helt enkelt inte mår bra utav den behandlingen han och hans bror har utsatts för. Alltså en fullständigt normalt reaktion på en onormal behandling. Hur skulle man själv känt om man greps och behandlades illa i ett land där man ansågs vara andra klassens medborgare.

Jo det är väl en bra anledning som nån annan...
Så en spekulation från min sida... Du tror inte det är för att han sagt något som tex fått brodern mer hmm..intrasslad?...
2015-08-11, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ex citerad här
Videon visar flitigt med bilder från Pociūnėliai börjar med busshållplatsen och inte alls från deras det hus i Krekenava intervjun gjordes från. Aftonbladet brukar göra samma sak. Någon rätade på bilden.
En av tillfällena då sådan uppgifter vitsordas. Naturligtvis svårt att veta, men förefaller kunna vara trovärdigt.
Om det är så kommer nog broder inte att säga vad han vet till sin dominanta moder, utan tvärtom säga intet pga att det leder till minsta konflikten med henne. Vet han något om detta sitter han i ett helvetes klister, vilket jag tror att han gör. Han är samtidigt den mer talföre av dem har det framgått, men han har nog knappast gett sin mamma samma info som den åtalades försvarsadvokat försöker säga har lågt värde.
Notera även att mamman säger att hon talade med den äldsta brodern 1930 alltså samma tid som de enligt andra skulle ha köpt pizza. Men då var den yngre brodern ute och fiskade och den äldre talade med sin kära mor, han tänkte gå dit om det nappade ...
Vad irina och Bagheera, kissemissen som Iriknas mor fått i gåva av Jurate gjorde då förtäljer icke historien. (bildberättelse)

Varför kallar du modern dominant? Har du belägg för detta eller är det en färgad övertolkning? Ser ingenting i hänvisningarna som belägger åsikten nämligen?
Urbotainskränkthet hänvisar du till i nästintill varje inlägg. Varför inte hänvisa till grundkällorna i media direkt istället än via tolkningar som är en åsikt från en person?
Är det betalning per besökare är det ännu värre. Har du koll på det?
2015-08-11, 13:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Eller så har inte GP alls missuppfattat detta. De har "nåtts" utav dessa rykten. Även naiva media utnyttjas.

Det är inte första gången i den tidningen... Vad jag vill ha sagt är att det borde framkomma även att det inte är bekräftat, till och med dementerat. Skriver man det ena som ett påstående - bör även resten framkomma.
2015-08-11, 13:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Begravningen sändes inte på TV, men de hade en kamera i kyrkan som filmade och den visades på en skärm utanför kyrkan. Kyrkan är liten, så alla fick inte plats https://www.google.se/maps/@58.468183,13.839266,3a,66.8y,270.1h,97.32t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNw-TAmpIopsYH4o0RWgd5A!2e0?hl=sv

Mediahora är ganska fult kalla någon, media var inte välkommen in i kyrkan, de ville ha den privat.
Vill bara säga att du har lite fel i ditt vänliga svar till ett fult inlägg.

Det var ingen tv-sändning inifrån kyrkan vare sig i bild eller tal. Däremot fanns mikrofoner därinne så att de som satt utomhus kunde följa begravningsakten via högtalare. Inga rörliga bilder alltså. Däremot några förinställda stillbilder på en uppställd monitor.
2015-08-11, 13:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Helena fallet Skövde på 90 talet kroppen har väl aldrig hittats...
Ska vara Mariestad, inte Skövde. Försök åtminstone hålla lite reda på det ni skriver. Ibland kan förstås även den bäste göra fel men alltför många slarvar enormt och ibland medvetet verkar det som (gäller dock inte citerat inlägg). Allt för att ställa till oreda.
2015-08-11, 13:19
Bannlyst
Citat:
Varför kallar du modern dominant? Har du belägg för detta eller är det en färgad övertolkning? Ser ingenting i hänvisningarna som belägger åsikten nämligen?
Urbotainskränkthet hänvisar du till i nästintill varje inlägg. Varför inte hänvisa till grundkällorna i media direkt istället än via tolkningar som är en åsikt från en person?
Är det betalning per besökare är det ännu värre. Har du koll på det?

Grundkälla angiven + andra utförligare information. Citerad från den plats där det förekommer. Ska jag ta bort grundkällorna som bär den utförligare informationen eller vad menar du egentligen? Passar den censuren dig bättre? Har du någon bättre källa?

Dominant ja det är det intrycket jag fått och alldeles oavsett vem som säger detta så är det nog en åsikt, ja. Den är baserad på vad som kommit fram och är självfallet en tolkning, vad annat kan en sådan utsaga egentligen någonsin vara?

Inga intäkter från det annat än skit och spottloskor från flashback skribenter. En länk från flashback är tämligen rejält värdelös i SEO hänseenden och det vet nog de flesta. Ställ en mängd frågor om detta utan att komma med ett enda svar på de frågor du själv fått, så ser vi hur ämnet värderas i praktiken. Det bästa sättet att tysta en källa är väl att ta dess tid?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-08-11 kl. 14:01.
2015-08-11, 13:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Grundkälla angiven + andra utförligare information. Citerad från den plats där det förekommer. Ska jag ta bort grundkällorna som bär den utförligare informationen eller vad menar du egentligen? Passar den censuren dig bättre? Har du någon bättre källa?
Dominant ja det är det intrycket jag fått och alldeles oavsett vem som säger detta så är det nog en åsikt, ja. Den är baserad på vad som kommit fram och är självfallet en tolkning, vad annat kan en sådan utsaga egentligen någonsin vara?
Inga intäkter från det annat än skit och spottloskor från flashback skribenter. En länk från flashback är tämligen rejält värdelös i SEO hänseenden och det vet nog de flesta.

Är det din blogg?
Jag undrar fortfarande om ditt påstående att modern är dominant. Hur framkommer detta anser du?
Via hänvisningen såg jag inget skrev jag. Kunde inte alls följa anledningen till åsikten så du får gärna förtydliga här med egna ord. Jag undrar även vilket citat i media det baseras på - fanns nämligen flera.
Japp. Jag är källkritisk och försöker hitta grundkällan. Bortåt tredje varianten brukar bli färgad av den som återger eller riskerar bli felaktigt återgiven. Ett sketet ord kan förändra en hel mening. Vanskligt med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in