2015-08-11, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Stop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan.
Godnatt ☺

Bra fråga. Men om syfte var det omvända? Beroende på från vilket håll sakerna spreds efter "rödatrådenvägen" kan mördaren haft en idé om att spåren skulle leda bort från kroppen och Martorp?
2015-08-11, 09:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Bra fråga. Men om syfte var det omvända? Beroende på från vilket håll sakerna spreds efter "rödatrådenvägen" kan mördaren haft en idé om att spåren skulle leda bort från kroppen och Martorp?
Då måste något peka på spårstarten. Var det tillhörigheten utanför Martorp? Då letar man där först innan man letar efter spår.
2015-08-11, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då måste något peka på spårstarten. Var det tillhörigheten utanför Martorp? Då letar man där först innan man letar efter spår.

Jag tror inte att syftet var att misstänkliggöra balterna och medvetet sprida Lisas tillhörigheter mot dom. Den som dödade Lisa ville inte att kroppen skulle hittas. Den oskadliggjorda mobiltelefonen tyder på det. Ingen skulle kunna spåra henne med hjälp av den. Om det är riktigt att saker dykt upp på redan undersökte platser kan syftet varit att hålla polis och mps borta från Martorp.
2015-08-11, 10:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Jag tror inte att syftet var att misstänkliggöra balterna och medvetet sprida Lisas tillhörigheter mot dom. Den som dödade Lisa ville inte att kroppen skulle hittas. Den oskadliggjorda mobiltelefonen tyder på det. Ingen skulle kunna spåra henne med hjälp av den. Om det är riktigt att saker dykt upp på redan undersökte platser kan syftet varit att hålla polis och mps borta från Martorp.

Finns du på riktigt? Det är väldigt luddiga spekulationer du kommer med. En sönderslagen telefon på vägen till martorp, om än inte nära, håller ingen borta från martorp. Ville mördaren att kroppen verkligen inte skulle hittas skulle han ha gömt den bättre och långt därifrån.
Edit: Och tagit med sig alla hennes prylar.
2015-08-11, 10:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Om spåret var avsett att leda bort från Lisa hade det gått från kaféet norrut.
2015-08-11, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Finns du på riktigt? Det är väldigt luddiga spekulationer du kommer med. En sönderslagen telefon på vägen till martorp, om än inte nära, håller ingen borta från martorp. Ville mördaren att kroppen verkligen inte skulle hittas skulle han ha gömt den bättre och långt därifrån.
Edit: Och tagit med sig alla hennes prylar.

Hur lätt är det när hela området kryllar av poliser och annat folk? Bilar genomsöktes och personer kontrollerades. Till slut kanske det enda och bästa alternativet var att placera hennes saker på redan genomsökta platser i förhoppning att de inte skulle söka där igen?

Rykten säger att de tre balterna av en slump fångades på bild på ett fält med bilen parkerad vid vägkanten. När platsen undersöktes av mps gjordes ytterligare fynd just där.
2015-08-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Har nu fått bekräftat att åklagarens mediabevakare noterat ett inlägg på Flashback tidigare i dag, kl 12:01.
Reaktionen var förväntad men inte att den skulle komma samma dag.
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2Fa tal-i-lisa-holm-fallet-kan-vackas-inom-kort%2F

Risken för fortsatt negativ PR blev uppenbar om inte Anette Olsson kunde redovisa varken framsteg eller avsikt så de insåg klokt nog att en given och stegvis upptrappning av kritiken inte är vare sig önskvärd eller nödvändig.
NB kommer inte att omhäktas med fulla restriktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är bara en bror som inte är släppt.

Ja inte annat än man blir nyfiken på vad den släppta brodern berättat....
Att han uppenbarligen inte mår särskilt bra är ju känt...
Undrar vad han kan ha sagt om sin och sin brors inblandning...
2015-08-11, 10:53
Medlem
Citat:
Hur lätt är det när hela området kryllar av poliser och annat folk? Bilar genomsöktes och personer kontrollerades. Till slut kanske det enda och bästa alternativet var att placera hennes saker på redan genomsökta platser i förhoppning att de inte skulle söka där igen?

Rykten säger att de tre balterna av en slump fångades på bild på ett fält med bilen parkerad vid vägkanten. När platsen undersöktes av mps gjordes ytterligare fynd just där.

Det låter väldigt vanskligt att placera fynd där det redan sökts. Att det hittades fynd på redan avsökt område behöver inte ha betydelsen att det inte låg där innan, men då kanske beroende på vad det var för typ av fynd. Att områden finkammas igen för att nå upp i mer procent hur väl området sökts i. Att mp gjorde fynd där det innan skulle ha tagits kort på personerna har jag missat. Källa på det? Det jag läst är att fynd i redan avsökt område skulle varit i området där mobildelar+display hittades, men vet inte det blev bekräftat av polis?
Tror inte heller att mgm ville att kroppen skulle hittas, tror utslängda föremål och placeringen av kroppen avspeglades i hur (icke) logiskt mgm kunde tänka för stunden. Kanske att tanken efteråt dök upp att göra sig av med kroppen på ett bättre ställe.
2015-08-11, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det låter väldigt vanskligt att placera fynd där det redan sökts. Att det hittades fynd på redan avsökt område behöver inte ha betydelsen att det inte låg där innan, men då kanske beroende på vad det var för typ av fynd. Att områden finkammas igen för att nå upp i mer procent hur väl området sökts i. Att mp gjorde fynd där det innan skulle ha tagits kort på personerna har jag missat. Källa på det? Det jag läst är att fynd i redan avsökt område skulle varit i området där mobildelar+display hittades, men vet inte det blev bekräftat av polis?
Tror inte heller att mgm ville att kroppen skulle hittas, tror utslängda föremål och placeringen av kroppen avspeglades i hur (icke) logiskt mgm kunde tänka för stunden. Kanske att tanken efteråt dök upp att göra sig av med kroppen på ett bättre ställe.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades?m=print

Samtidigt ska det enligt uppgift till GP finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.
2015-08-11, 11:14
Medlem
Citat:
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades?m=print

Samtidigt ska det enligt uppgift till GP finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.

Att det skulle finnas ett fotografi taget av en slump hade jag tidigare läst, dock inte att det kunde kopplas till ett fynd.
Har du ingen källa på att fotografiet är bekräftat så ser jag det som obekräftat, lika med att det inte finns något.
2015-08-11, 11:14
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Samtidigt ska det enligt uppgift till GP finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren.

Rykten sa du nyss, nu uppgift till gp. Du är vårdslös med dina utsagor.
2015-08-11, 11:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att det skulle finnas ett fotografi taget av en slump hade jag tidigare läst, dock inte att det kunde kopplas till ett fynd.
Har du ingen källa på att fotografiet är bekräftat så ser jag det som obekräftat, lika med att det inte finns något.

"Samtidigt ska det enligt uppgift till GP finnas ett fotografi, taget av en slump, när de två misstänkta männen och kvinnan ses lämna eller hämta något i terrängen från en parkerad bil vid en vägren. Vilken dag bilden togs är oklart men det ska ha tagit något dygn innan den väckte polisens intresse och ska ha varit ett av fynden som satte polisen på spåren som senare ledde till gripandet av de två bröderna och kvinnan.
- Det känner jag inte till, säger Anette Olsson.
"

Svårt bedöma om uppgiften kan stämma eller ej med andra ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in