Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 00:27
Medlem
pobeda1945s avatar
Stop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan.
Godnatt ☺
2015-06-17, 00:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
Varför frågar sig ingen om det finns motiv till att någon valt att ta henne av daga?

Hur var ungen klädd? Kan ha börjat som sexualbrott som sen gick fel.

Jag menar.... Sommar och sol så kanske hon hade utmanande kläder och korsade ängen där sexuellt svältfödda balter slagit läger. Det ena ledde till det andra och sen dog blondinen, eller finns annan teori?
IDIOT!!! Din kvinnosyn får mig att spy Gå och lägg dig snorunge
Om du hade orkat läsa bara några sidor bakåt här så hade du sett att det blåste som fan den här dagen... kuling med uppåt stormstyrka i byarna och det var svinkallt.
I efterlysningen så beskrevs hennes kläder så här... Hon hade vid försvinnandet på sig en rosa/vit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans
Lisa klädde sig i lager på lager för att inte frysa när hon skulle åka moppe hem.
Ja det finns många andra teorier. En idiot såg sin chans och Lisa dog på kuppen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Ser att några antyder att dessa misstänkta skulle vara flitiga besökare på caféet.
Det tror jag vi kan glömma.
Pengarna sparas och onödiga utgifter såsom cafebesök skippas.

De jobbade i ladan på andra sidan, så varför inte?!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krillee89
Vad jag har förstått
Är Johan systerson till markägaren alltså
Väldigt förmögen! Inte helt omöjligt att a*ne själv varit med
På detta!
Kolla filmen som lades upp på youtube 13 dagar innan försvinnandet!
Jag tror det ligger något i de, att de va planerat och tror dock inte litauerna ligger bakom
Det klippet!

Länk http://youtu.be/n3IuUuNV_zk

Detta var helt klart intressant
Jag tror att dem har tagit emot hot i familjen därför är pappan så kvick i att söka efter Lisa.
Det var någon annan som uppgav detta klippet att Lisa hade det i sin Facebook.
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Är också iritterad på alla spekulationer och tjatet om styckning. Men ordvalet kvarlevor får mig att tänka att kroppen är delad. Är jag bara trött?
För mig ger inte ordvalet några sådana associationer och tycker inte man ska spekulera om det när det inte finns något mer handfast att gå på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Är också iritterad på alla spekulationer och tjatet om styckning. Men ordvalet kvarlevor får mig att tänka att kroppen är delad. Är jag bara trött?

Bra där!
Tänker exakt samma.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Sverige i ett nötskal...
Räcker tydligen att man nekar för att slippa misstanke!
Så låter det här iaf... Vi vet inte mycket, men antagligen finns det rätt så säkra bevis, även om polisen väljer att inte uttala sig! Åklagaren tror inte att han kommer att kunna väcka åtal... men han kan häkta 3 personer?! Bullshit!

Vet inte riktigt vad du menar men du förstår tydligen inte hur det fungerar i en brottsutredning. Det åklagaren sa var att han inte räknar med att kunna väcka åtal om 2 veckor. Det hade varit närmast en världssensation om han sagt något annat. Han kommer att begära förlängning av häktningen ett antal gånger och kan få det beviljat för 2 veckor i taget. Det som händer formellt är att han då får 2 veckors anstånd med åtalet. Sen får han söka om anstånd och förlängning av häktningen 2 veckor till.

Det är inte helt lätt att förstå och förvirrar ofta folk i krimtrådarna, men så går det i varje fall till. Oavsett hur bra utredningen går blir det nog inte åtal förrän om tidigast 3-4 månader.
Medlem
När allt kommer omkring så kan det vara så att polisen har allt och lite till när det gäller bevis mot de tre, allt som saknas är teknisk bevisning som ska berätta när, var och hur.

Eller är jag ute och paddlar?
2015-06-17, 00:29
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
och igen: Åklagaren (!) säger att det saknas bevisning.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-persson-tveksam-till-aklagarens-bevis/

Men får ändå igenom en häktning på sannolika skäl och nu har polisen lite mer tid på sig att hitta de bevis som troligen krävs för att bröderna skall kunna dömas.

Nej det sa han inte. Han sa att det saknas TEKNISK bevisning.
Men det kommer när dna-analyserna är klara.
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag ser att ni gör er lustiga, jag frågar därför att jag inte har sett något som tyder på att tekniker har undersökt platsen noga kring caféet, finns det bilder på någon avspärrning kring caféét? Förtroende är bra, kontroll är bättre. Jag vill veta hur det verkligen förhåller sig, det räcker inte med antaganden.

Det är ju bra att veta, inte minst för att slå hål på sagorna om att något fruktansvärt eller ens något uppseendeväckande har hänt kring mopeden och området bakom caféet där inbrottstjuvarna lurpassade på Lisa innan de tänkte sno lite kaffepengar.

Jag ber polis och åklagare ringa dig och redovisar vad de har sökt igenom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Men det förfarandet vi ser nu är väldigt vanligt, ett grovt brott begås man anhåller personer misstänkta för dådet, häktning måste ske fyra dagar senare. Under den perioden är ofta allt material inte i närheten av att ha blivit analyserat och därav är det fullt rimligt att det blir som det blivit i detta fall under förutsättning att det finns tillräcklig övrig bevisning.

ok. Tack för input och svar. Vi får anta att dom har mer då, men jag är faktiskt inte så säker. Tycker vissa saker som t ex "grävandet i ladan" tyder på lite panik hos polisen och är lite inne på GW:s linje om att det ser ut att vara lite tunnt. Men tack igen för saklig input i flera inlägg.

("äntligen" någon som ville diskutera saken)
2015-06-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Stop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan.
Godnatt ☺

Ja, antagligen glömde de Hans & Greta när de mördat en ung tjej, ta av er foliehatten nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in