2015-08-29, 19:41
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
polisen har topsat typ 200 st ,var hittade dom dom 200 nån stans
De två jag känner till som topsats är födda -92 och -87, boendes på Centralvägen respektive Runbyvägen.

Den ena har finskt namn, den andra har svenskt namn men finskt påbrå.

Ingen av dem straffade för våldsbrott mig veterligen, och det tror jag att jag hade känt till.
Citera
2015-08-29, 20:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
De två jag känner till som topsats är födda -92 och -87, boendes på Centralvägen respektive Runbyvägen.

Den ena har finskt namn, den andra har svenskt namn men finskt påbrå.

Ingen av dem straffade för våldsbrott mig veterligen, och det tror jag att jag hade känt till.

Vet du om de har ngn kriminell belastning? Svårt att tro att de topsas fullständigt random..
Citera
2015-08-29, 22:40
Medlem
takethefifths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
En bra hypotes som väl som någon. Men den håller inte när man betänker att vår vän åklagaren har babblat på rätt bra till sin kära Expressenjournalist. Det kan visserligen vara en noggrant beräknad plan de har för att trigga GM på något sätt. Åklagaren har bara hela tiden sagt A, men inte B. Kan GM ha lämnat ett "manifest" på platsen där han refererar till dubbelmordet i Linköping?

Ja, ju mer man spekulerar, desto mer urspårat kan det bli.

Då är den enklare förklaringen att polisen inte informerar eftersom de inte förstår att deras tystnad leder till värre spekulationer och teorier än vad det i verkligheten handlar om.

Kan säkert vara så, polisen är synlig även ikväll med flera bilar runt i Väsby
Citera
2015-08-29, 23:49
Medlem
BO sägs ha dött av slag på ansiktet, och hittats med jord i munnen.
Citera
2015-08-30, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettmedsyra
BO sägs ha dött av slag på ansiktet, och hittats med jord i munnen.

Det här låter troligt. Slag mot ansiktet el mot huvudet för att få henne att tuppa av, och sen kan hon ha fått jord i munnen om han vänt på henne för att inte se ansiktet/ögonen.
Är det här något rykte som går eller har du hört det från någon som känner någon som arbetat med fallet ?
Citera
2015-08-30, 00:54
Medlem
Citat:
Tror jag vet vem GM är...

Vet du nåt om hur det gått med ditt tips ?
Citera
2015-08-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Det här låter troligt. Slag mot ansiktet el mot huvudet för att få henne att tuppa av, och sen kan hon ha fått jord i munnen om han vänt på henne för att inte se ansiktet/ögonen.
Är det här något rykte som går eller har du hört det från någon som känner någon som arbetat med fallet ?

Känner en polisman som var på plats vid händelsen som nu i efterhand berättat detta.
Citera
2015-08-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Vet du nåt om hur det gått med ditt tips ?
Går rykte att denne är GM men som de ser ut så har polisen toppsat och de visat sig att det inte är han
Citera
2015-08-30, 02:53
Medlem
Citat:
Går rykte att denne är GM men som de ser ut så har polisen toppsat och de visat sig att det inte är han

Om nu Länsman har kollat alla usual suspects inom en viss radie, dömda sexförbytare, socialt missanpassade individer i samhällets utkant och finska alkoholister.
Vad finns kvar att kolla?
Utlänningar på tillfälligt eller semipermanent besök, migrantarbetare och tiggare. Kanske därför polisen och media håller tyst om det här.
Citera
2015-08-30, 03:01
Medlem
Ostkupas avatar
Jag har väldigt svårt för den här tystnaden från polisens sida..
Förstår den, men den besvärar mig.

Någon polis som läser detta, och vill dela med sig av lite information - skriv gärna till mig privat
Citera
2015-08-30, 06:19
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet du om de har ngn kriminell belastning? Svårt att tro att de topsas fullständigt random..

Ligger Centralvägen nära brottsplatsen? Att de bor i närheten kan mycket väl vara skäl nog för dem att bli topsade om man misstänker att gärningsmannen kan ha bott i närheten.

Under 2002 topsade Umeåpolisen 777 personer på jakten efter Hagamannen. Jag tror nog att det var en hel del män som inte hade en kriminell belastning som blev topsade.
Citera
2015-08-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Ligger Centralvägen nära brottsplatsen? Att de bor i närheten kan mycket väl vara skäl nog för dem att bli topsade om man misstänker att gärningsmannen kan ha bott i närheten.

Under 2002 topsade Umeåpolisen 777 personer på jakten efter Hagamannen. Jag tror nog att det var en hel del män som inte hade en kriminell belastning som blev topsade.

Skulle säga att centralvägen är ett par kilometer från brottsplatsen. Andra sidan järnvägen, dock väldigt nära densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in