2015-08-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

...Polisen patrullerar överallt...

*ASG - Årets största skämt*

Fast det är klart att om man är en knarkare så ser man poliser överallt. Vi andra vet inte ens om när vi såg en patrullerande polis sist.
Citera
2015-08-10, 11:56
Medlem
Citat:
Vittnen tiger om skjutning på Norrby

Citat:
Vi har svårt att få folk att berätta vad som hänt. Det är sorgligt och det är inte bra för rättssäkerheten, säger utredningsbefälet Gustaf Lantz vid Boråspolisen.

Citat:
Tre män greps på platsen och anhölls under natten. På lördagen anhölls ytterligare fyra personer, fast under söndagen släpptes alla sju.

Citat:
Offret är alltså en man i 55-årsåldern, men åldrarna på de sju män som satt anhållna varierar. Vissa är i 20-årsåldern, andra mellan 30 och 40 år och en närmar sig 50 år.

http://www.bt.se/boras/vittnen-tiger...ing-pa-norrby/
Citera
2015-08-10, 14:02
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Områdena är av det slag att du inte på kvällstid kan gå helskinnad igenom som vit, husen lekplatser mm allt har förfallit och det är inte pga dåligt underhåll utan de gör sönder saker, kolla nyheterna så ser du hur deras bostadsområden ser ut i somalia eller syrien. De återskapa bara sin hemmiljö. Det är också en del utlänningar som idag äger fastigheterna i dessa områden så det går inte att skylla på vita.

Nog om det, mer intressant är att det blivit väldigt tyst från media om detta. Det är vanligt med våld mellan grupper och våld mot köpare (är väl när de handlar om kreditåterbetalningar), och oftast skjuten de varandra i benen. Men nu missar de helt att träffa offret, kan det vara nya yngre knarklangare som tagit över.

De vette fan. Jag har rört mig i alla dessa "ghetton" och aldrig har jag stött på några problem, trots att jag är vit. Värsta stället i Borås är centrum och de värsta är alla "huligantuffingar". Tuffa till dig lite, så ska du se att förorten inte är så farlig när man inte ser ut som en vilsen och rädd svenne.
Citera
2015-08-10, 15:42
Medlem
Vilka är dom här människorna som inte kan gå i Norrby som vit utan att bli rånad/öm om stjärten? Hailar ni samtidigt eller?

Har bott i Borås en längre tid och bland annat i just Norrby, varken sprucken anal eller rånmisshandlad. Har det ändrats drastiskt det senaste året?
Citera
2015-08-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero11
Vilka är dom här människorna som inte kan gå i Norrby som vit utan att bli rånad/öm om stjärten? Hailar ni samtidigt eller?

Har bott i Borås en längre tid och bland annat i just Norrby, varken sprucken anal eller rånmisshandlad. Har det ändrats drastiskt det senaste året?

Nej. Det är inga som helst problem att vistas på Norrby om man inte bor under en sten i vanliga fall. I värsta fall är det någon som hälsar glatt.
Citera
2015-08-10, 21:08
Medlem
varm-korvgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Du är ett riktigt bra ämne som ståuppkomiker.

Inga ghettoområden - låt mig gissa. Du är en politiker eller en journalist. Oavsett vilket så bor du garanterat inte i något ghettoområde (för de finns inte) utan i en fin stadsdel i en stad eller ute på landet.
Nej jag är verkligen inte politiker eller journalist. Jag bor i Malmö, i ett område som är lugnt jämför med de värsta områden i Malmö, men som troligtvis är mer "ghetto" än dödsskjutarmördar-ghettot Norrby.

Med era mått mätt bör Stureplan vara ett Ghetto, folk har ju skjutits där!!
Citera
2015-08-10, 21:25
Medlem
Jag såg Al*xand*er G*er*e och hans far, som är 47 år, några timmar före på brottsplatsen.
Citera
2015-08-10, 23:32
Medlem
I filmer får alltid skytten krutstänk på handen. Är det inte så i verkligheten? Borde väl bara va att topsa runt lite på personerna som var på platsen direkt efter skjutningen.
Citera
2015-08-11, 19:48
Bannlyst
Folk är extremt paranoia. En 3-åring kan gå ut mitt i natten på Norrby utan att risken är särskilt högre än andra ställen för att utsättas för brott. Man kan väl säga att det är extremt sällan folk hoppar på någon "bara-sådär". Jag är säker på att denna mannen som blev misshandlad har någon form av relation sen tidigare, möjligtvis obetalda skulder eller liknande.

Aldrig hört talat om att någon bara skulle bli påhoppad på måfå där, ja inte ens om man är en arisk viking. Tro mig, INGEN bryr sig om du är där och sköter ditt samt inte är inblandad i kriminell verksamhet själv.

Den där Al*xander är för övrigt halv svensk/syrian och ser väldigt svensk ut.
Citera
2015-08-12, 19:36
Medlem
Till dom som snackar en massa om att Norrby är ghetto och att man inte kan vandra där som vit, svensk eller mellanting, vafan vet ni?

" Borås stad, förorter finns det gott om, ett skott kom fuck nu e det bråttom "
" Flashbackare snabbt in o börja tala, om hur de e när Norrby släpper ut dom galna "
Citera
2015-08-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Jag såg Al*xand*er G*er*e och hans far, som är 47 år, några timmar före på brottsplatsen.

det var den ökända Ge*rge familjen igen, har fått höra att hela upprinnelsen, var att gubben de spöa hade gillat ett kort på en tjej på facebook, som Al*xand*r var ihop med eller nåt. HEhe om det stämmer så bevisar de ju hur skadad den kåkfarar familjen är.
Citera
2015-08-17, 13:23
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW

Al*xander ska även ha varit en av de gripna (som senare verkar ha släppts), detta har jag endast hört men blir inte förvånad om det stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av phadca
det var den ökända Ge*rge familjen igen, har fått höra att hela upprinnelsen, var att gubben de spöa hade gillat ett kort på en tjej på facebook, som Al*xand*r var ihop med eller nåt. HEhe om det stämmer så bevisar de ju hur skadad den kåkfarar familjen är.

Om detta stämmer blir jag heller inte förvånad, familjen har väl i princip varit kriminell sen de kom till Borås från första början..
Senast redigerad av khattuggare 2015-08-17 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in