2014-10-04, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nu är han åter i riksdagen där han ska nöta bänk ett tag tills frälsningen kommer i form av ett erbjudande om en toppost inom EU.
Han ber en bön varje kväll att nästa dag så ringer det i telefonen, -"du är välkommen till Bryssel broder"!

Topposterna inom EU är redan tillsatta. Eller menar du att han ska gå till nån tjänstemannaposition så finns det säkert sådana som inte är politiska förtroendeuppdrag, det är högst osannolikt eftersom han är intresserad av mer välbetalda jobb än vad han har idag. Han går inte ner i lön från Statsministerjobbet. Jag tror att han kan få något mer välbetalt än statsministerjobbet om hans bror plockar in honom på en hög chefsposition inom Merrill Lynch, Reinfeldt är ju trots allt ekonom, eller inom andra företagsekonomiska institut som ser en potential. Det är där han har möjligheten med tanke på att han i grunden är civilekonom och just dessa frågor bör ligga honom varmt om hjärtat.
Citera
2014-10-08, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
50598102]Kan det här vara ett tecken på att Reinfeldt är på väg tillbaka in i politiken men nu som riksdagsledamot?

"Förre statsministern Fredrik Reinfeldt gör comeback som oppositionsledare på onsdag. I den första partiledardebatten i riksdagen efter valet företräder han Moderaterna. Det blir den första riksdagsduellen mellan honom och statsminister Stefan Löfven."

http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-gor-comeback-i-riksdagen/
Knappast.
Citat:
Fredrik Reinfeldt gör på onsdagen sin sista partiledardebatt i riks*dagen. Men räkna inte med någon hård slutdebatt. Den tidigare statsministern tänker inte ta replik mot någon av de andra partiledarna.
http://www.dn.se/valet-2014/tyst-reinfeldt-i-slutdebatten/
Citera
2015-01-28, 12:29
Medlem
Ja var är chefsimamen? Sitter han och fortsätter supa ner sig? Är intresset helt dött från samhället och media att efterforska i vad den här mannen sysslar med idag? Syns han aldrig ute på stan bland folket med iphonekameran i handen? Kommer han någonsin ställas inför domstol för sina brott mot landet Sverige och dess invånare?
Citera
2015-01-28, 18:33
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Ja var är chefsimamen? Sitter han och fortsätter supa ner sig? Är intresset helt dött från samhället och media att efterforska i vad den här mannen sysslar med idag? Syns han aldrig ute på stan bland folket med iphonekameran i handen? Kommer han någonsin ställas inför domstol för sina brott mot landet Sverige och dess invånare?
Citat:
Reinfeldt bildar bolag – med tidigare kollega
http://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-bildar-bolag--med-tidigare-kollega/
Citera
2015-01-30, 15:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
http://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-bildar-bolag--med-tidigare-kollega/

Fast det lär ju endast vara för att skriva över eventuella arvoden och löner på, så att det inte dras av på statsrådspensionen? Det är kutym att göra så för att kunna suga ut skattebetalarna på maximalt med pengar.

Edit: Vänta nu, kommer Reinfeldt verkligen erhålla statsrådspension? Från Wikipedia:

Citat:
Statsråd som har tillsatts efter den 1 april 2005 har rätt till statsrådspension bara om de fyllt 50 år när de lämnat regeringen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statsr%C3%A5dspension

Reinfeldt är väl endast 49 år och blev statsminister 2006? Snälla, säg att han inte får någon statsrådspension, för det skulle verkligen glädja mig. Han kommer alltså att gå miste om en extrainkomst på 144,000 kr/månad under hela resten av sitt liv bara för att han blev av med sin statsministerspost ett år för tidigt. Säg att han lever till 79-års ålder, så har han förlorat runt 52 miljoner kronor på det!

Jag undrar om inte det här besvarar frågan var Reinfeldt är. Han tänker nog "fuck it" kring allt som är kopplat till hans politiska karriär, samt är och surar någonstans.
Senast redigerad av Europe 2015-01-30 kl. 15:59. Anledning: Edit
Citera
2015-02-23, 14:07
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Reinfeldt är väl endast 49 år och blev statsminister 2006? Snälla, säg att han inte får någon statsrådspension
Låt oss hoppas.

Negerfinken Reinfeldt fick ju relationsbingo-det får räcka. Tur i kärlek otur med pengar heter det.

Är inte hans "hemsida" rätt amatör? Fast det spelar väl ingen roll. Eventuella uppdrag går via polarna.
Citat:
Reinfeldt i relation med ex-kollega

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/reinfeldt-i-relation-med-ex-kollega_4356317.svd
Citera
2015-08-10, 11:56
Medlem
Jumalautas avatar
TS fråga var befogad när den ställdes men är nästan ännu relevantare idag. Var är Fredrik Reinfeldt? Sitter han fortfarande och sörjer fiaskot 2014 utan att kunna ta sig ur ett depressivt tillstånd? Var är alla fantastiska jobberbjudanden som hans anhängare inte kunde sluta prata om?

Fråga till tråden;
- Är FR en man för de stora uppdragen som just nu bara laddar om, eller
- Är FR för alltid ute i kylan?
Citera
2015-08-10, 12:07
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
TS fråga var befogad när den ställdes men är nästan ännu relevantare idag. Var är Fredrik Reinfeldt? Sitter han fortfarande och sörjer fiaskot 2014 utan att kunna ta sig ur ett depressivt tillstånd? Var är alla fantastiska jobberbjudanden som hans anhängare inte kunde sluta prata om?

Fråga till tråden;
- Är FR en man för de stora uppdragen som just nu bara laddar om, eller
- Är FR för alltid ute i kylan?
Jag hoppas verkligen att han är ute i kylan. Jag vill tro att det finns omständigheter vi vanliga dödliga inte känner till. Om det skulle vara så gissar jag på att Reinfeldt upplevs som psykiskt instabil med begynnande sinnessjukdom.
Citera
2015-08-10, 12:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag hoppas verkligen att han är ute i kylan. Jag vill tro att det finns omständigheter vi vanliga dödliga inte känner till. Om det skulle vara så gissar jag på att Reinfeldt upplevs som psykiskt instabil med begynnande sinnessjukdom.
Det är inte alls osannolikt. Mot det talar eventuellt att Roberta Ahlenius fortfarande verkar hänga kvar vid honom. Men det kanske inte är så längre, jag har inte följt utvecklingen av hans förhållanden.

Min gissning är hur som helst att han är ute i kylan. Visserligen finns det ju numera tjänster som kräver "karantän" för politiker men jag tvivlar. Några rykten borde ju gå i så fall men det är ju tyst som i graven kring honom. Stenbecksfären kanske plockar upp honom, de verkar uppskatta avdankade politiker (främst från S dock).
Citera
2015-08-10, 16:08
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Det är inte alls osannolikt. Mot det talar eventuellt att Roberta Ahlenius fortfarande verkar hänga kvar vid honom. Men det kanske inte är så längre, jag har inte följt utvecklingen av hans förhållanden.

Min gissning är hur som helst att han är ute i kylan. Visserligen finns det ju numera tjänster som kräver "karantän" för politiker men jag tvivlar. Några rykten borde ju gå i så fall men det är ju tyst som i graven kring honom. Stenbecksfären kanske plockar upp honom, de verkar uppskatta avdankade politiker (främst från S dock).

Han fiskar efter posten som FN:s generalsekreterare.
Citera
2015-08-10, 17:52
Medlem
Floragatans avatar
Citat:

Angående Reinfeldts eventuella psykiska obalans har man ju inte så mycket att gå på. Jag tycker ändå att hans absurda fält-och-skog-resonemang i flyktingfrågan, och hans rubbade gastande We don't need no education när Roger Waters mottog Polarpriset, är indikationer på att han åtminstone har någon form av beteendestörning.
Citera
2015-08-10, 18:10
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Angående Reinfeldts eventuella psykiska obalans har man ju inte så mycket att gå på. Jag tycker ändå att hans absurda fält-och-skog-resonemang i flyktingfrågan, och hans rubbade gastande We don't need no education när Roger Waters mottog Polarpriset, är indikationer på att han åtminstone har någon form av beteendestörning.

Hittade det här blogginlägget om den omtalade händelsen:
http://sexnolltva.blogg.se/2012/january/reinfeldts-storsta-misstag-under-sin-tid-som.html

Nej, pallar nog inte med att titta. Inte idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in