2014-10-02, 21:24
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-duckade-for-reportrarnas-fragor/
Lite märkligt.
Inte så statsmannamässigt i alla fall. Det sanna jaget visar sig ganska tydligt. Jag är inte särskild förvånad över hans uppträdande.
Citera
2014-10-02, 21:47
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjinuski
http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-duckade-for-reportrarnas-fragor/
Lite märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Inte så statsmannamässigt i alla fall. Det sanna jaget visar sig ganska tydligt. Jag är inte särskild förvånad över hans uppträdande.
Vad är märkligt? Han har ingen makt, han var enbart statsminister i en övergångsregering. Han har ingenting att säga till om Sveriges framtid eller hur landet ska styras. Samtidigt vore det märkligt om han började tala för Moderaterna med tanke på att han avgått som partiledare. Han håller sig undan media, fullföljer sina sysslor som avgående statsminister och ger fritt spelrum för sin efterträdare. Högst respektfullt gentemot moderaterna och svenska folket. Vore det de "sanna jaget" så hade han väl styrt vidare med SD stöd.
Citera
2014-10-02, 23:20
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Vad är märkligt? Han har ingen makt, han var enbart statsminister i en övergångsregering. Han har ingenting att säga till om Sveriges framtid eller hur landet ska styras. Samtidigt vore det märkligt om han började tala för Moderaterna med tanke på att han avgått som partiledare. Han håller sig undan media, fullföljer sina sysslor som avgående statsminister och ger fritt spelrum för sin efterträdare. Högst respektfullt gentemot moderaterna och svenska folket. Vore det de "sanna jaget" så hade han väl styrt vidare med SD stöd.
Vad gaggar du om? Man behöver väl inte ha makt för att förklara ett säreget agerande. Att folk är förundrade har ingenting att göra med huruvida han har något att säga till om beträffande Sveriges framtid eller hur landet skall styras. Inte heller har väl någon begärt att han skall börja tala för Moderaterna. Du verkar inte litet svängd.
Citera
2014-10-03, 00:16
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Vad gaggar du om? Man behöver väl inte ha makt för att förklara ett säreget agerande. Att folk är förundrade har ingenting att göra med huruvida han har något att säga till om beträffande Sveriges framtid eller hur landet skall styras. Inte heller har väl någon begärt att han skall börja tala för Moderaterna. Du verkar inte litet svängd.
Du anser det inte statsmannamässigt att Reinfeldt inte uttalar sig i media, vad menar du att han borde säga för att vara statsmannamässig?
Citera
2014-10-03, 12:14
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Du anser det inte statsmannamässigt att Reinfeldt inte uttalar sig i media, vad menar du att han borde säga för att vara statsmannamässig?
Du verkar fortfarande inte fatta någonting! Jag lägger mig inte i VAD han borde säga, jag har synpunkter på att han helt håller sig undan alla frågor som en liten strykrädd hund.

Han borde hur som helst
- förklara varför han lämnade statsministerposten på valkvällen utan att konferera med regeringen
- förklara varför han aviserade sin avgång som moderatledare och därmed alliansledare på valkvällen varigenom han lämnade oppositionen vind för våg
- förklara varför han inte samrått med sina närmsta medarbetare om hur hans avgång borde hanteras vis-ā-vis media
- förklara hur han ser på att Moderaterna gjorde ett katastrofval

Allt detta tar sikte på hans agerande som statsminister och partiledare, inte på hur Moderaterna respektive Alliansen skall fungera framgent. Men som sagt var, VAD han svarar är upp till honom.

Genom att gömma sig och vägra möta pressen (och därigenom indirekt sina väljare och sympatisörer) har han visat att han är en feg och ynklig person som kräver medgång för att han ska engagera sig och ta ansvar. De stora ordens man med den pyttelilla karaktären.
Citera
2014-10-03, 12:22
Medlem
Steff83s avatar
Att Reinfeldt (och Borg) bara funkade i medgång hade jag på känn sen lång tid tillbaka av det jag sett av dom som deras typ av politiker. Är inte ett dugg förvånad. Dom tänker mer på sig själva än partiet..och gjort så hela tiden egentligen.
Citera
2014-10-03, 13:28
Medlem
Han sitter nog eventuellt på en strand på någon tropisk ö någonstans och kalasar på lönen som han skrapat ihop under sina åtta år som statsminister och anser att den svenska kollapsen under hans ledning numera är svenskarnas problem.
Citera
2014-10-03, 15:52
Medlem
Carlstads avatar
Inte ens Missing People bryr sig!

MvH Carlstad
Citera
2014-10-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Att Reinfeldt (och Borg) bara funkade i medgång hade jag på känn sen lång tid tillbaka av det jag sett av dom som deras typ av politiker. Är inte ett dugg förvånad. Dom tänker mer på sig själva än partiet..och gjort så hela tiden egentligen.
Borg förresten, någon som hört talas om vilket finjobb han ska få. Det antyddes ju här att ha satt i stort sett med en telefon i vardera örat och fick jobberbjudanden från all världens finanshus.
Citera
2014-10-03, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
På riktigt? Du ville egentligen bara få kalla honom något fult va, eller är du så ouppmärksam? Tre (3!) inlägg innan ditt står det nämligen citerat och det är tredje eller fjärde gången under de sista sidorna. Han är på FN-möte i New York till 25/9. Du är ju värdelös, till och med Reinfeldt faktakollar bättre.

On topic: Jag tror som många andra att det är en knäckt person vi har att göra med. Överhuvudtaget var det ett märkligt retoriskt drag att avgå i direkt anslutning till valnatten, innan valresultatet varken har svalnat eller har kontrollerats slutgiltigt. Siffrorna är ju, som vi alla vet, inte ens till Löfvéns direkta fördel så precis som analytiker skriver: Blir det omval sitter M i skiten rejält.

Även fast han nu, sedan den 21/9, befinner sig i USA:så undrar man ju var fan han var 15-20. Landet är otryggt efter det vaga valresultatet, Ryssland gör provattacker mot svenskt territorium och vi saknar till och med en statsminister. Vad fan liksom, tänkte han aldrig sluta göra bort sig?

Ja visst är Reinfeldt och moderaterna knäckta. Men vad trodde man då egentligen? Trodde man att det skulle bli ett extremt jävla bra valresultat? Har man ingen analytisk förmåga att förstå att det inte kan blir det när man monterar ner hela välfärden, skickar ut folk i Fas3, tar in invandrare på löpande band som åtnjuter bättre bidrag än svenskar som jobbar och betalar skatt? Sen säljer man dessutom ut välfärdsföretag till sina egna kompisar för kaffepengar och låter privata företag ha hand om sjukvård och äldrevård?

Om man då på fullaste allvar tror att man ska göra ett jävla kanonval och öka i väljarstöd så är man jävligt körd, speciellt i ett Sverige med massarbetslöshet, utförsäkringar och personliga självmord på löpande band. Varför var det ingen i moderaterna som sa till Reinfeldt, din politik kommer gå åt helvete, vi ä ett sjunkande skepp? Seriöst, jag visste detta redan 2 år innan valet. Vad är det för idioter osm jobbar inom moderaterna?
Citera
2014-10-03, 21:24
Medlem
Porsennas avatar
Kan det här vara ett tecken på att Reinfeldt är på väg tillbaka in i politiken men nu som riksdagsledamot?

"Förre statsministern Fredrik Reinfeldt gör comeback som oppositionsledare på onsdag. I den första partiledardebatten i riksdagen efter valet företräder han Moderaterna. Det blir den första riksdagsduellen mellan honom och statsminister Stefan Löfven."

http://www.dn.se/valet-2014/reinfeldt-gor-comeback-i-riksdagen/
Citera
2014-10-04, 09:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nu är han åter i riksdagen där han ska nöta bänk ett tag tills frälsningen kommer i form av ett erbjudande om en toppost inom EU.
Han ber en bön varje kväll att nästa dag så ringer det i telefonen, -"du är välkommen till Bryssel broder"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in