Citat:
Ursprungligen postat av
Rosiko
Du anser det inte statsmannamässigt att Reinfeldt inte uttalar sig i media, vad menar du att han borde säga för att vara statsmannamässig?
Du verkar fortfarande inte fatta någonting! Jag lägger mig inte i VAD han borde säga, jag har synpunkter på att han helt håller sig undan alla frågor som en liten strykrädd hund.
Han borde hur som helst
- förklara varför han lämnade statsministerposten på valkvällen utan att konferera med regeringen
- förklara varför han aviserade sin avgång som moderatledare och därmed alliansledare på valkvällen varigenom han lämnade oppositionen vind för våg
- förklara varför han inte samrått med sina närmsta medarbetare om hur hans avgång borde hanteras vis-ā-vis media
- förklara hur han ser på att Moderaterna gjorde ett katastrofval
Allt detta tar sikte på hans agerande som statsminister och partiledare, inte på hur Moderaterna respektive Alliansen skall fungera framgent. Men som sagt var, VAD han svarar är upp till honom.
Genom att gömma sig och vägra möta pressen (och därigenom indirekt sina väljare och sympatisörer) har han visat att han är en feg och ynklig person som kräver medgång för att han ska engagera sig och ta ansvar. De stora ordens man med den pyttelilla karaktären.