2015-08-10, 15:34
Medlem
Skummat igenom hennes blogg som någon länkad för någon dag sedan... O med tanke på hur respektlöst hon betedde sig på sin blogg mot hennes familj och myndigheter så kan hon gott sitta där nere, och få lära sig veta hut.
Citera
2015-08-10, 15:51
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Om man INTE ångrar sig, så kan man ändå säga att man ångrar sig. Klassiskt 15-åringsbeteende. I övrigt anser jag att hon borde utredas för terror-brott? Foster-föräldrarna borde såklart inte få vara fosterföräldrar....?
Citera
2015-08-10, 16:37
Medlem
lankuss avatar
https://instagram.com/nemfie/ är samma person som publicerade "Dayviews"-inlägget om BO/GM för 3 år sedan: http://dayviews.com/nemfie/510803148/
Citera
2015-08-10, 18:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast det är ju inte osannolikt att "vigselförättaren" varit öppen och tydlig med att det inte är ett äktenskap i juridisk mening. Då kan det väl inte röra sig om bedrägeri.
Eftersom de trodde att det var giltigt så är väl det ganska osannolikt att någon sagt till dem att det var på lek..
Citera
2015-08-10, 18:33
Medlem
Ördögs avatar
Också internationella medier rapporterar idag om fallet. Kommentera, ni som känner för det - jag tror att svenska synpunkter är mycket välkomna ...

ISIS in Syria Captures Pregnant Swedish Teen
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/199274#.VcjRofkkW3I

Pregnant Swedish teen held by IS in Syria: media

https://in.news.yahoo.com/pregnant-swedish-teen-held-syria-160748250.html
Senast redigerad av Ördög 2015-08-10 kl. 18:36.
Citera
2015-08-10, 19:54
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Skummat igenom hennes blogg som någon länkad för någon dag sedan... O med tanke på hur respektlöst hon betedde sig på sin blogg mot hennes familj och myndigheter så kan hon gott sitta där nere, och få lära sig veta hut.
Precis vad jag tänkte! "....och androm till varnagel" får vi hoppas, men med tanke på alla de klasar av fjortisar jag sett runt de kommande IS-krigare,
s k ensamkommande skäggbarn, som drar omkring städernas gator som vargflockar, så torde vi inte ha sett det sista fallet av denna art.
Citera
2015-08-10, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Mycket tyder på att flickan är en av tusentals elever "bland utsatta grupper" som inte fick godkänt i några ämnen och som aldrig dök upp på geografilektionerna, inte på de andra lektionerna heller för den delen. Bland annat därför går det så här.

Ok att hon var värdelös på geografi, men hur svårt ska det vara att öppna en kartbok eller google maps när hon vet att hon ska resa och kolla vart det är hon ska.
Men hon kanske tyckte det var spännande att bara dra sådär på måfå utan att riktigt veta, och tja... spännande kan man väl säga att det blev.
Citera
2015-08-10, 21:16
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lankus
https://instagram.com/nemfie/ är samma person som publicerade "Dayviews"-inlägget om BO/GM för 3 år sedan: http://dayviews.com/nemfie/510803148/

Tror dock inte att hon har med saken att göra här. Ungdomar delar efterlysningar av personer på sociala medier till höger och vänster, så denna tjej är nog ganska ointressant i detta fall.
Citera
2015-08-10, 21:21
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Tack tack!

Då borde det här vara hon på bilden alltså? http://dayviews.com/nemfie/510803148/
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article13957018.ab

Japp, det är hon.
Citera
2015-08-11, 03:33
Medlem
Big_hacks avatar
Ska man skratta eller gråta! hahaha Shit dettta slår allt! "Graviditeten är inne på sjätte månaden " detta är ju underbart med........ Jag har varit med om 15år som har varit helt vilda när dom var så i den ålder mina vänner...... Men aldrig detta....

1. vem fan åker dit när det är krig?
2. Vad trodde hon att det skulle bli? det är ju inga dans på rosor där nere!
3. Vem fan kommer på en sån dum ide? Killen måste ha övertalat hon eller planera detta......

Tycker fan synd om hennes mamma och pappa! skulle inte inte vilja vara i deras sitt nu! tänk dig att dit barn är där nere som hon är nu.... fy fan allså... Ingen makt har man eller så... man är helt fast..... hur kan hon rymma där ifrån med en gravid mage.... Jag skulle göra allt för att rymma ifrån landet.... Hur det vet jag inte för jag vet ju inte hur det är där nere Bästa är ju att leka MacGyver eller rambo då.... jag tro att ingen kan eng där med.... polisen kan inte göra ett piss där..... bästa är ju att anlita lite "The A-Team" eller lite som kan detta om det finns något sånt... men det tro jag inte.... fail där med.... sverige kan inte göra ett piss.... hur kommer hon klara sig där med en unge? jag ser att detta är 90 % att hon komma dö eller något sånt... tänk om usa kommer in och bomba där hon är! säker död.....

Tänk dig hur foster familjen tänker som! ALDRIG MER BARN HIT IGEN..... tro jag

Varför talar inte hon med killen som fick dit hon att hjälpa hon hem....

Hon ska ha tur om hon kommer hem till sverige helt levande..... Lycka till med det
hoppas att hon lär sig sin läxsa..... Men jag tro att hon kommer död där nere och aldrig få hem henne igen
Citera
2015-08-11, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Big_hack
Ska man skratta eller gråta! hahaha Shit dettta slår allt! "Graviditeten är inne på sjätte månaden " detta är ju underbart med........ Jag har varit med om 15år som har varit helt vilda när dom var så i den ålder mina vänner...... Men aldrig detta....

1. vem fan åker dit när det är krig?
2. Vad trodde hon att det skulle bli? det är ju inga dans på rosor där nere!
3. Vem fan kommer på en sån dum ide? Killen måste ha övertalat hon eller planera detta......

Tycker fan synd om hennes mamma och pappa! skulle inte inte vilja vara i deras sitt nu! tänk dig att dit barn är där nere som hon är nu.... fy fan allså... Ingen makt har man eller så... man är helt fast..... hur kan hon rymma där ifrån med en gravid mage.... Jag skulle göra allt för att rymma ifrån landet.... Hur det vet jag inte för jag vet ju inte hur det är där nere Bästa är ju att leka MacGyver eller rambo då.... jag tro att ingen kan eng där med.... polisen kan inte göra ett piss där..... bästa är ju att anlita lite "The A-Team" eller lite som kan detta om det finns något sånt... men det tro jag inte.... fail där med.... sverige kan inte göra ett piss.... hur kommer hon klara sig där med en unge? jag ser att detta är 90 % att hon komma dö eller något sånt... tänk om usa kommer in och bomba där hon är! säker död.....

Tänk dig hur foster familjen tänker som! ALDRIG MER BARN HIT IGEN..... tro jag

Varför talar inte hon med killen som fick dit hon att hjälpa hon hem....

Hon ska ha tur om hon kommer hem till sverige helt levande..... Lycka till med det
hoppas att hon lär sig sin läxsa..... Men jag tro att hon kommer död där nere och aldrig få hem henne igen

1,2,3 Stod i tidningen för en vecka sedan att hon trodde de skulle till Marocko.
Tycker allra mest synd om hennes unge som kommer bli fostrad till IS-krigare, inga andra val i livet.
Lär knappast funka att tala med killen, vad ska hon säga "Haha, älskling kul skämt att lura med mig hit. Men jag tycker inte detta är kul mer så kan du hjälpa mig hem?"

Och från en sak till en annan- det räcker med att använda en punkt. Det behövs inte fyra.
Citera
2015-08-11, 10:41
Medlem
Möjligt att flickan trodde de skulle till Marocko. Men ändå. Fara utomlands med en gangster bara sådär. Och gravid. Var är flickans föräldrar? (fosterhem var det visst)
Och nu ska Sverige styra upp detta då.
Exakt vilka individer är det svenska myndigheter tror sig kunna rädda? Och ha ansvar för. Den här flickan kommer fortsätta umgås med samma klientel om hon skulle lyckas komma tillbaka till Sverige.

Hur kan de förresten vara så säkra på att det ofödda barnet är en pojke? Såna tester är väl inte hundraprocentiga?
Snopet för terroristen om barnet kommer ut och visar sig ha snippa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in