2015-08-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Intressant spår. Verkar ju skett i ganska stor omfattning i närheten. Fanns även en intressant kommentar i facebook tråden.

Kan BO blivit påkörd av en motorcross? Kan det även vara dessa har sedan genat över grannarnas gräsmattor? Lite mer logiskt att gena med en motorcross över en gräsmatta än med en cykel?

Då hade inte polisen, tekniker sagt mord. dom är ju experter på att se om det handlar om mord eller olyckor. troligtvis har hon väl såpass synliga skador som tyder på att hon blev mördad. skuren i halsen, magen, strypt osv.
Citera
2015-08-10, 12:58
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ytterst tveksamt. Då måste GM ha haft en ganska exakt uppfattning om BO:s längd i förväg, plus att BO:s måste sprungit väldigt fort upp i öglan.

GM behöver ju inte ha varit ute efter just BO, utan vilken person som helst och chansat på vilken höjd tråden ska ha suttit.

Har för mig att det är en liten nedförsbacke ner mot gymmet och "tunneln". Kan ju ha spänts upp där för att man vet att löpare har lite extra fart i nedförsbackar. Hon kan ju sen ha raglat iväg till fyndplatsen.
Har ingen aning om vilka skador en ståltråd/starkare fiskelina kan ge när man springer i 10-12km/h.
Citera
2015-08-10, 12:59
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Då hade inte polisen, tekniker sagt mord. dom är ju experter på att se om det handlar om mord eller olyckor. troligtvis har hon väl såpass synliga skador som tyder på att hon blev mördad. skuren i halsen, magen, strypt osv.

Om någon spänner upp en lina mellan två träd är det väl knappast att betrakta som en olycka?
Citera
2015-08-10, 13:12
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soosany
Den här tråden tar nog priset vad det gäller galna teorier. Vad kommer härnäst? Marsianer som blev påkomna av BO med att bygga nån rymdportal? Vikingar från Runsa som ska ha återuppstått och fallit in i gamla mönster?

Jag tippar på att det var en ensam sexualbrottsling, okänd för BO, som lurat i skogen i väntan på rätt offer. Hoppas såklart dom hittar denne så fort som och låser in personen för evigt, men det kan man ju inte hoppas på.
Snuten satsar istället mer på att jaga folk på motorvägen, ta fast vanliga medborgare som röker en gås ibland och skicka papper fram och tillbaka. Sen vill dom ha mer i lön? Dom borde se över organisationen grundligt och lyssna på vad folket tycker som ska hålla på med.
Sexualbrottslingar och deras "rehabilitering" är en annan sak som tål diskuteras. Det är enligt mig en sexuell läggning som endast kan kastreras bort. Ingen kan låsa in mig och få mig att bli annat än hetero men den modellen verkar vara det som är vedertaget.

Anledningen till att jag tror att det är en person okänd för BO är att det borde vara ett begränsat antal personer (om ens någon?) som känner till exakt var BO skulle befinna sig när och även för att snuten ganska snabbt kan kartlägga hennes omgivning.
Det sitter inte någon gripen ännu och BO verkade knappt själv veta var hon skulle befinna sig då hon inte hade klart för sig vilken sträcka hon skulle springa? Om någon planerat att ha ihjäl henne på detta vis så krävs det nog en hel del för att lyckas.

Om BO lyckats dra iväg ett nödsamtal? Hade BO då ringt polisen så hade såklart polisen varit där före hennes bekanta för att leta. Om BO blev förföljd av någon och ringde bekanta så hade förmodligen dessa bekanta kontaktat polisen samtidigt som dom åkte för att leta.
Jag tror att BO inte fick iväg något samtal, sprang med musik i öronen, och blev överfallen.
Spekulerar vidare och tror att bekanta blivit oroliga och försökt kontakta BO utan att ha lyckats, därefter åkt och letat, och senare kontaktat polisen.

Det är nog inte mer "spännande" än att det är en överfallsvåldtäkt som gått över till att ta hennes liv. Förmodligen någon som gjort något liknande men mindre grovt förr, inte ännu åkt fast, och kommer göra det igen.
Personen kan ha åkt fast tidigare men jag har ingen koll på hur lång tid det tar innan snuten får fram DNA och sen får en träff om dom har hittat spår på offret och slår på det i sitt register. Kanske beror på vilken typ av DNA-spår en gärningsman ev. har lämnat. Blod, hår, sperma, hudfragment, svett? Nån som har koll på detta?

Dessa psykfall borde få sitta med andra "vanliga" brottslingar så skulle det lösa sig men istället så får dom pola ihop med Englamördaren och annat patrask. Fy fan
DNA är DNA. Man får fram en DNA-analys på nolltid. Att polisen inte har gripit någon ännu talar för att det är en förstagångsförbrytare i Sverige. Troligen en nyanländ neger eller arab om vi ska gå efter statistiken.

Det som är tur är att BO inte är helt oskyldig själv. Hon hade gillat "SD i riksdagen - nej tack!" eller vad PK-gruppen nu heter. Så hon fick ta konsekvenserna för sitt politiska ställningstagande.
Citera
2015-08-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Om din karta stämmer, så är ju fyndplatsen betydligt mer otillgänglig än tidigare karta indikerade.
Att släpa en livlös kropp 50+meter i oländig terräng gör man ju inte i en handvändning, precis.
Det talar mao för att hon tagit sig dit för egen maskin, sas. (förmodligen under hot, men ändå)
Vilket i sin tur tyder på att händelseförloppet varit något mer utdraget än vad som tidigare antagits.
Av mig, åtminstone.
Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det finns en orienteringskarta länkad i inlägg #1295. Fyndplatsen ser ut att överenstämma med triangeln (=samling av stenblock). Vilka ytterligare kartor finns?

Min karta är en inzoomning av den plats (på eniro) som AB markerat ut på sin karta som fyndplats.
AB:s karta: http://www.ladda-upp.se/bilder/kswiawofforqby/
Min karta med markering om var jag gissar på att hon blev överfallen: http://www.ladda-upp.se/bilder/jnawssenydkdn/

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Är grymt ouppdaterad om vad som egentligen hänt. Kan någon klargöra lite vad som faktiskt kommit fram och vad som är teorier? Hon är mördad, blev hon våldtagen med? Inga misstänkta so far?

Sammanfattning: (FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Finns teorier i tråden men vi har inte fått veta så mycket mer än det som står där rent faktiskt.
Senast redigerad av Pythiae 2015-08-10 kl. 13:28.
Citera
2015-08-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Är du konstig? Så bara för att jag har 2 dömda i min familj ska jag hålla käft när jag ser att många skriver om dom här, ang mord på en 21 årig tjej?
När dom inte har med saken att göra?
Det är fel!

Din reaktion att vilja försvara dom är helt normal.
Att de tas upp i tråden är också förståeligt eftersom de har ett kriminellt förflutet och anknytning till platsen.
Kan du berätta var de var någonstans under onsdagen ?
Citera
2015-08-10, 13:37
Medlem
Citat:
troligtvis har hon väl såpass synliga skador som tyder på att hon blev mördad. skuren i halsen, magen, strypt osv.

Det behöver inte finnas synliga skador. Det kan räcka med att kroppen är gömd på ett sätt som bara en annan människa skulel kunna göra.
Citera
2015-08-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Din reaktion att vilja försvara dom är helt normal.
Att de tas upp i tråden är också förståeligt eftersom de har ett kriminellt förflutet och anknytning till platsen.
Kan du berätta var de var någonstans under onsdagen ?

Haparanda
Citera
2015-08-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soosany
Den här tråden tar nog priset vad det gäller galna teorier. Vad kommer härnäst? Marsianer som blev påkomna av BO med att bygga nån rymdportal? Vikingar från Runsa som ska ha återuppstått och fallit in i gamla mönster?

Jag tippar på att det var en ensam sexualbrottsling, okänd för BO, som lurat i skogen i väntan på rätt offer. Hoppas såklart dom hittar denne så fort som och låser in personen för evigt, men det kan man ju inte hoppas på.
Snuten satsar istället mer på att jaga folk på motorvägen, ta fast vanliga medborgare som röker en gås ibland och skicka papper fram och tillbaka. Sen vill dom ha mer i lön? Dom borde se över organisationen grundligt och lyssna på vad folket tycker som ska hålla på med.
Sexualbrottslingar och deras "rehabilitering" är en annan sak som tål diskuteras. Det är enligt mig en sexuell läggning som endast kan kastreras bort. Ingen kan låsa in mig och få mig att bli annat än hetero men den modellen verkar vara det som är vedertaget.

Anledningen till att jag tror att det är en person okänd för BO är att det borde vara ett begränsat antal personer (om ens någon?) som känner till exakt var BO skulle befinna sig när och även för att snuten ganska snabbt kan kartlägga hennes omgivning.
Det sitter inte någon gripen ännu och BO verkade knappt själv veta var hon skulle befinna sig då hon inte hade klart för sig vilken sträcka hon skulle springa? Om någon planerat att ha ihjäl henne på detta vis så krävs det nog en hel del för att lyckas.

Om BO lyckats dra iväg ett nödsamtal? Hade BO då ringt polisen så hade såklart polisen varit där före hennes bekanta för att leta. Om BO blev förföljd av någon och ringde bekanta så hade förmodligen dessa bekanta kontaktat polisen samtidigt som dom åkte för att leta.
Jag tror att BO inte fick iväg något samtal, sprang med musik i öronen, och blev överfallen.
Spekulerar vidare och tror att bekanta blivit oroliga och försökt kontakta BO utan att ha lyckats, därefter åkt och letat, och senare kontaktat polisen.

Det är nog inte mer "spännande" än att det är en överfallsvåldtäkt som gått över till att ta hennes liv. Förmodligen någon som gjort något liknande men mindre grovt förr, inte ännu åkt fast, och kommer göra det igen.
Personen kan ha åkt fast tidigare men jag har ingen koll på hur lång tid det tar innan snuten får fram DNA och sen får en träff om dom har hittat spår på offret och slår på det i sitt register. Kanske beror på vilken typ av DNA-spår en gärningsman ev. har lämnat. Blod, hår, sperma, hudfragment, svett? Nån som har koll på detta?

Dessa psykfall borde få sitta med andra "vanliga" brottslingar så skulle det lösa sig men istället så får dom pola ihop med Englamördaren och annat patrask. Fy fan

Tack för att du dela med dig. Nu behöver det inte spekuleras i fler teorier då Mr Moral har uttalat sig.
Oavsett om vissa teorier är extremt långsökta så spelar det ingen roll då det inte finns så mycket information att ta del av. Lägg ner ditt patetiska snack och diskutera och framför dina åsikter som en normal människa.
Citera
2015-08-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det behöver inte finnas synliga skador. Det kan räcka med att kroppen är gömd på ett sätt som bara en annan människa skulel kunna göra.

Citat:
– Förundersökning är inledd på mord, på grund av omständigheter på plats. Vilka de omständigheterna är, säger vi inget om, säger Lars Byström.
Enligt Aftonbladets uppgifter är grunden för misstankarna skicket som kroppen befann sig i. Bland annat fanns det synliga skador efter våld.
Källa: AB

Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Haparanda

Ok! Haparanda är ju en bit bort från motionsslingan i UV.
Vet du om de har varit i kontakt med polisen och givit info om var de var när det här skedde ?
Citera
2015-08-10, 14:12
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija

Jag har inte sett någon tekniker som uttalat sig?

Anledning som till att de inledde en förundersökning om mord var som jag förstod det, skicket som den första patrullen fann kroppen i.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung-kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/

Citat:
Polisen inledde omgående en förundersökning om mord.

– Enligt patrullen som anträffade henne tyder allt på att hon bragts om livet. Det ser inte ut som ett normalt dödsfall.

Samt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21220642.ab

Citat:
Lars Byström vill inte gå in på några närmare detaljer om vilka fynd som gjorts.
– Förundersökning är inledd på mord, på grund av omständigheter på plats. Vilka de omständigheterna är, säger vi inget om, säger Lars Byström.
Enligt Aftonbladets uppgifter är grunden för misstankarna skicket som kroppen befann sig i. Bland annat fanns det synliga skador efter våld.

Vilket enligt mig inte behöver betyda att offret blivit skuren i halsen, magen, strypt eller liknande. Utan hon skulle lika gärna ha kunnat bli påkörd och insläpad i skogen?
Citera
2015-08-10, 14:14
Medlem
Citat:
Jag tippar på att det var en ensam sexualbrottsling, okänd för BO, som lurat i skogen i väntan på rätt offer.

Jag tror det var det som var meningen, men att det istället visade sig att GM blev igenkänd av BO. En ytlig bekantskap, kanske elev eller personal på tidigare skola, medlem i samma idrottsförening etc. BO hade flyttat från UV, GM kopplade inte att det var någon han kände.

Citat:

Att det inte var någon som planerat att ge sig på just detta BO stämmer nog.

Citat:

Stämmer nog. BO är slumpmässigt utvald. Platsen är däremot noga utvald. Det är någon med lokalkännedom (Vilket tyvärr kan inefatta alla som haft skolorientering på runbyskolan).

Citat:

Stämmer delvis. Vid nödsamtal borde man dels ha larmat tidigare, dels borde GM ha stängt av telefonen. Om hon sprang med lurar borde GM ha insett att hon hade en telefon och stängt av eller slagit sönder den. Därför tror jag inte att hon gjorde det.

Citat:
Förmodligen någon som gjort något liknande men mindre grovt förr, inte ännu åkt fast, och kommer göra det igen.

Det är här jag tror vi har mordmotivet. Han försökte sig på en "vanlig överfallsvåldtäkt" men blev igenkänd. Hade han varit förstagångsförbrytare hade han klarat sig undan med ofredande, men nu skulle han med all sannolikhet ha blivit topsad och fälld för tidigare brott.

Sannolikt väntade han nere på huvudspåret, kanske vid utegymmet. När han såg BO springa upp i "öglan" sprang han upp från motsatt håll och överföll henne när de möttes. Tvingade sedan in henne i den oländiga terrängen norr om öglan.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-10 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in