2015-08-10, 11:42
Medlem
soligts avatar
Varför valde han år 2020 som mål för lägsta arbetslöshets i Eu? 5år är ju ingenting med gigantiska visioner, på snudd omöjligt faktiskt.
För mycket progg på hans radio tror jag.
Citera
2015-08-10, 11:52
Medlem
8711s avatar
Varför tjatar idioten om Zara Larsson i var och varannat tal? Är så trött på att höra om eländet så jag vill spy på det. Har han lärt sig det i tidningarna att han ska kommentera henne så ofta det går, helt utan anledning? Det finns ingen egentlig anledning till att snorungen nämns precis överallt trots att säkert näst intill ingen vill läsa om henne utom hysteriska vänsterkvinnor och snorungar som henne själv, alltså under 1% av befolkningen.

Vad är grejen med denna bortskämda otrevliga motbjudande lilla flicka? Är det någon som är hatisk är det för övrigt hon själv. Hon sprider gott om "näthat" ständigt och jämt. Dessutom är hon en av dom verkliga rasisterna som talar illa om vita baserat på hudfärg. Är det denna rasism Stefan Löfvén uppskattar?

Någon myndig vuxen borde ta sitt ansvar och ta ifrån snorungen hennes twitter.

När Jimmie Åkesson fick frågan i Almedalen om henne borde han ha tagit starkt avstånd från henne och hennes beteende. Det märkte man ju att han ville eftersom han inte ville stötta henne. Men han skulle ha sagt det rakt ut att den där snorungen stödjer han inte för fem öre. Om det ska bli slut på hat kan hon börja med att sluta sprida det själv. Plus att han skulle ha sagt att han har nolltolerans mot rasister. Zara är ju rasist, hon är besatt av hudfärger. Dessutom har hon själv sagt att hon HATAR(!) män. Hade man varit hennes pappa hade man undrat vad som var fel och kastat ut henne.

Hon är inte det minsta trevlig, härlig eller underhållande. Den sämsta förebilden någon kunnat få om någon nu ens har henne som förebild i verkligheten vilket jag tvivlar på. Eller ja, det skulle vara Stefan Löfvén då! Idiot gillar idiot. Men han är ju man och vit, så kärleken är inte ömsesidig.
Senast redigerad av 8711 2015-08-10 kl. 12:02.
Citera
2015-08-10, 11:55
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det vore väl ändå bra bisarrt om Löfven OCKSÅ avgår, får sparken eller på ett eller annat sätt lämnar sin post efter oförrättat värv efter de senaste årens fiaskon med Sahlin och Juholt (som jag personligen tyckte var en frisk fläkt i rollen som sosseledare). Men man kan alltid hoppas. Göran Persson tillbaka vore naturligtvis en skänk från ovan. Jag tror dock tyvärr att det aldrig kommer att hända.
Ja, det vore både bisarrt och skrattretande. Men fortsätter sossarnas väljartapp och situationen i övrigt inte förändras till det bättre, är det väl naturligt att Löfven avgår. Inte för att det lär hjälpa sossarna men det är ju sedan länge standardlösningen för alla partier med kraftigt vikande opinionssiffror.
Senast redigerad av Floragatan 2015-08-10 kl. 11:58.
Citera
2015-08-10, 12:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Varför valde han år 2020 som mål för lägsta arbetslöshets i Eu? 5år är ju ingenting med gigantiska visioner, på snudd omöjligt faktiskt.
För mycket progg på hans radio tror jag.

Ja, särskilt om man faktiskt inte gör någonting. Har socialdemokraterna genomdrivit någon som helst politik det här första året? Jag har inte märkt något. Det är stendött! Hur ska arbetslösheten överhuvudtaget minska om man inte vidtar någon enda åtgärd? Statsministern själv har nu suttit i ett år och enbart fört alliansens politik, eftersom han saknar en egen och saknar förmågan att införa egna beslut, nya program inom af och allt som behövts för att verkligen komma åt arbetslösheten. Idag fortsätter ju bara allt som innan. Plus en gigantisk extrem massinvandring på det av analfabeter.
Senast redigerad av 8711 2015-08-10 kl. 12:11.
Citera
2015-08-10, 12:52
Medlem
http://www.svd.se/folj-stefan-lofvens-tal-pa-ssus-kongress/om/sverige

2025 säger han ju här.
Citera
2015-08-10, 12:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Ja, det vore både bisarrt och skrattretande. Men fortsätter sossarnas väljartapp och situationen i övrigt inte förändras till det bättre, är det väl naturligt att Löfven avgår. Inte för att det lär hjälpa sossarna men det är ju sedan länge standardlösningen för alla partier med kraftigt vikande opinionssiffror.
Visst är det så. Det kanske är lika bra att man redan nu upprättar ett internt kösystem med redan utsedda kommande partiledare: näste man (eller nästa kvinna) till rakning... Jag tror nämligen inte alls att det här problemet är övergående eller ens särdeles lätt att lösa, vilket det än är. Sossarna vet inte längre vad de vill. Partiet har helt förlorat kontakten med sin historia, och kräftgången lär fortsätta under överskådlig tid. Jag ser ingen ljusning.

Frågan är naturligtvis vad vi ska med sossarna till, men jag inbillar mig att partiet trots allt fyller någon sorts funktion eftersom så många fortfarande röstar på dem i tron eller villfarelsen att man lägger sin röst på någon sorts traditionell socialdemokrati. I stället får man... ja, säg det.
Citera
2015-08-10, 17:31
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Visst är det så. Det kanske är lika bra att man redan nu upprättar ett internt kösystem med redan utsedda kommande partiledare: näste man (eller nästa kvinna) till rakning... Jag tror nämligen inte alls att det här problemet är övergående eller ens särdeles lätt att lösa, vilket det än är. Sossarna vet inte längre vad de vill. Partiet har helt förlorat kontakten med sin historia, och kräftgången lär fortsätta under överskådlig tid. Jag ser ingen ljusning.

Frågan är naturligtvis vad vi ska med sossarna till, men jag inbillar mig att partiet trots allt fyller någon sorts funktion eftersom så många fortfarande röstar på dem i tron eller villfarelsen att man lägger sin röst på någon sorts traditionell socialdemokrati. I stället får man... ja, säg det.
Jag håller med, sossarna fyller någon sorts trygghetsfunktion för många gamla S-väljare, att S-politiken idag är något helt annat än vad dom förväntar sig, förefaller många vara obegripligt likgiltiga inför.

Om jag uttrycker mig grovt så har S degenererats och feminiserats så till den milda grad att dom har blivit närapå politiskt irrelevanta och därtill fått så mycket oduglingar i sina led att det endast finns skräp att välja på när man ska tillsätta en ny partiledare.
Citera
2015-08-11, 05:08
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Om jag har förstått det rätt, så verkar den här intervjun vara gjord nu, så det är säkert ett livstecken:

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/stefan-lofven-om-bemotandet-i-o-vik-blir-ofta-trevliga-samtal

Sedan är han, som tidigare har nämnts, inbokad för att tala på SSU:s kongress idag. Blir intressant att se om han tänker sitta kvar eller inte. Jag menar, vi lär ju inte få veta det idag om han tänker avgå, men snart borde det ändå komma fram i så fall.

Det var inte ett Weekend at Bernie's stunt då?
https://www.youtube.com/watch?v=YCTgcZ6ImsQ

Som död så kanske han försöker fly (avgå)?
Citera
2015-08-11, 10:11
Medlem
Viermes avatar
Hej! Jag har inte riktigt förstått varför man i nedsättande syfte använder öknamnet "Svetsarn". Är inte svetsare ett hederligt yrke, ett riktigt jobb?! Vad har de andra partiledarna gjort i jämförelse? Skulle sossarna vara lite smarta, så skulle de lätt kunna vända på detta och dra det till sin fördel.
Citera
2015-08-11, 10:14
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierme
Hej! Jag har inte riktigt förstått varför man i nedsättande syfte använder öknamnet "Svetsarn". Är inte svetsare ett hederligt yrke, ett riktigt jobb?! Vad har de andra partiledarna gjort i jämförelse? Skulle sossarna vara lite smarta, så skulle de lätt kunna vända på detta och dra det till sin fördel.

En klassiker helt enkelt. "Bli vid din läst" är ett gammalt uttryck och anspelar på den uppfattningen att var och en skall göra det den gör bäst. Förenklat.

Det anses väl vara mer lämpligt att ha en person med högre utbildning som statsminister, än en "enkel" svetsare.

Se det som ett öknamn, och det ligger inget större värde i det tilltalet egentligen. Det finns ingen som ogillar svetsare.
Citera
2015-08-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierme

Kan ha att göra med att landet leds av någon vars hösta utbildning är en svetskurs. Sedan så han han inte jobbat så mycket, han var fackpamp. Dvs han gick på möten medans kollegorna jobbade har en kollega på mitt jobb nu som jobbat med löfven då han var på häggströms.

Att sossarna skulle göra något smart faller på sin egen orimlighet, de har inte gjort ett klokt val på många år nu.

Men svetsarn används mest bara som en rolig benämning på honom
Citera
2015-08-11, 10:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
http://www.svd.se/folj-stefan-lofvens-tal-pa-ssus-kongress/om/sverige

2025 säger han ju här.

Inte ett ord om pöbeln, som vandaliserade i T-banan. Det tolkar jag som att Löfven tycker att gangsterfasonerna inte var bedrövliga. En åsikt han isåfall med största säkerhet delar med SSU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in