2015-08-08, 00:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Löfven håller sommartal i Vasaparken nästa helg. Än lever gubben.

https://www.facebook.com/socialdemokraterna/posts/10153594868632958

Ja, och inte har han vett att avgå heller. Hade hoppats på en ny tråd snart: "Så minns vi statsminister Stefan Löfvén?"
Citera
2015-08-08, 04:43
Medlem
Europes avatar
Citat:

Nja, något bevis är det väl inte, då det inte är han som framför det och han ännu inte har synts till? I vilket fall angavs en länk här ovan där det framfördes att Löfven ska dyka upp på S-kongressen på måndag, så vi får väl se om han gör det.
Citera
2015-08-08, 08:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nja, något bevis är det väl inte, då det inte är han som framför det och han ännu inte har synts till? I vilket fall angavs en länk här ovan där det framfördes att Löfven ska dyka upp på S-kongressen på måndag, så vi får väl se om han gör det.

Av vissa skäl tror jag det är svårt att få fram en stand-in för Löfvén. Det har väl annars tillämpats nån gång när en regering mörkat sin ledares död.
Minns inte vilket land det var som visade upp bilder på en "levande" president?
Citera
2015-08-08, 12:49
Medlem
ridethelightnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Löfvén har insett att han målat in sig i ett hörn och vill avgå så smärtfritt som möjligt, och utan att skada sitt parti. Då är det bra att åka in akut till sjukhus ett par gånger. Efter det är det ingen som ifrågasätter när man lämnar in sin avskedsansökan. Folk kanske t o m tycker synd om en. Jag har s a s fått lite insideinfo om att Steffe vill avgå. (Ni som inte tror mig kan bara fortsätta följa tråden och så småningom få facit).

Mitt tips är alltså att vi kommer att få rapporter om en akut insjuknad Löfvén ett par gånger till innan året är slut. Under tiden sonderas terrängen efter en lämplig efterträdare. Jämtin känner sig kallad så till den grad att hennes man lämnar henne. Otur för Jämtin att hon inte inser att hon istället borde hålla fast vid sin man. Det är nämligen ingen annan än hon själv som anser att hon är en lämplig efterträdare till Löfvén.

Någon som har några idéer om en lämpligare efterträdare än Jämtin? Vi vet redan att Veronica Palm anser sig vara något utöver det vanliga, men vi som fortfarande har verklighetsförankring kanske kan föreslå en bättre kandidat? Eller får man vara så elak att man hoppas på en återkomst av Mona Sahlin?

Hoppas på en mer oväntad utveckling, t.ex att man dammar av gamle Göring Persson. Efter 3 fiaskon på raken med Måna Fåna, Ljugholt och Svetsar´n så krävs en auktoritär starke man som kan peka med hela handen och visa var skåpet ska stå.
Senast redigerad av ridethelightning 2015-08-08 kl. 12:51. Anledning: stavfel
Citera
2015-08-08, 17:59
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ridethelightning
Hoppas på en mer oväntad utveckling, t.ex att man dammar av gamle Göring Persson. Efter 3 fiaskon på raken med Måna Fåna, Ljugholt och Svetsar´n så krävs en auktoritär starke man som kan peka med hela handen och visa var skåpet ska stå.

Juholt var den vassaste kniven i lådan av dessa tre, men han ogillades av etablissemanget i Stockholm och fick därför gå. Antagligen gäller samma för alla som råkar vara kompetenta bland sossarna. Ingen kommer godkännas av kulturmarxisterna inom media i Stockholm. Det enda som duger i deras ögon är ett inkvoterat stolpskott.
Citera
2015-08-08, 18:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ridethelightning

Jag tror mer på Thorwaldsson, känslan är att han är en av de som drar i flest trådar redan i nuläget. Tyvärr tror jag att han kan göra en något bättre figur än SL.

Kan tyvärr för lite om honom men gissningsvis är han lite mindre feminist och miljövän.
Citera
2015-08-08, 19:50
Medlem
ridethelightnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tror mer på Thorwaldsson, känslan är att han är en av de som drar i flest trådar redan i nuläget. Tyvärr tror jag att han kan göra en något bättre figur än SL.

Kan tyvärr för lite om honom men gissningsvis är han lite mindre feminist och miljövän.

Verkar var lite mer av den traditionella sammhällsbyggartypen vars sinne inte helt förgiftats av kulturmarxistiska irrläror. Fat chance att han skulle väljas till partiordförande.
Citera
2015-08-09, 10:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Thorwaldsson ett mycket bra namn om sossarna vill över 25 procent. Men fullständigt omöjligt kön.LO-bakgrunden också ett aber

Han är kul att lyssna på. Han bedriver bombastisk arbetarledarretorik, men är bakom kulisserna mycket populär och bundis med arbetsgivarna. En samarbetspragmatiker som är fullständigt omöjlig att acceptera för högljudda sossevänstern.

Och Löfvens sommartal borde man lyssna på. Roligt se om det är nåt liv i landsfadern.
Senast redigerad av Mikojan 2015-08-09 kl. 11:04.
Citera
2015-08-09, 21:19
Medlem
Grisons avatar
Citat:

4 veckor på Provita har väl gjort att han skall vara något så när presentabel.

Fyllan på regeringsplanet då han small av och sket ner sig kommer nog inte till allmän kännedom på ett bra tag.
Citera
2015-08-10, 08:02
Medlem
Europes avatar
Om jag har förstått det rätt, så verkar den här intervjun vara gjord nu, så det är säkert ett livstecken:

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/stefan-lofven-om-bemotandet-i-o-vik-blir-ofta-trevliga-samtal

Sedan är han, som tidigare har nämnts, inbokad för att tala på SSU:s kongress idag. Blir intressant att se om han tänker sitta kvar eller inte. Jag menar, vi lär ju inte få veta det idag om han tänker avgå, men snart borde det ändå komma fram i så fall.
Citera
2015-08-10, 11:28
Medlem
Stefan Löfvén backar upp det här nya stjärnskottet Zara på SSU-kongressen. Visar bara på hur ytlig Löfvén är när det gäller politiska frågor, och hur desperat han är att kunna få, och behålla röster till sitt parti.
Citera
2015-08-10, 11:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Det vore väl ändå bra bisarrt om Löfven OCKSÅ avgår, får sparken eller på ett eller annat sätt lämnar sin post efter oförrättat värv efter de senaste årens fiaskon med Sahlin och Juholt (som jag personligen tyckte var en frisk fläkt i rollen som sosseledare). Men man kan alltid hoppas. Göran Persson tillbaka vore naturligtvis en skänk från ovan. Jag tror dock tyvärr att det aldrig kommer att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in