2015-08-10, 12:32
Medlem
Tycker det är bra. Aborttalen är katastrofalt höga, självklart är det motiverad vid exempelivs våldtäkt eller incest, men jag väljer att bevara det liv det faktiskt är i de andra fallen. Konstigt med människor som säger sig värna "allas lika värde", det gäller tydligen inte bebisar som inte är födda än.
Citera
2015-08-10, 12:33
Medlem
8711s avatar
Man kan inte klaga på vikande befolkning och att politikerna tar in stora mängder invandrare med detta som argument, om man samtidigt tycker det är bra att 4 miljoner foster aborteras på 100 år. Plus deras familjer som sedan blivit. Det är tiotals miljoner människor som hindras från att komma till genom denna absurda situation.

Så nej, att tycka det är bra med denna aborthysteri och samtidigt vara nationalist är inte kompatibelt. Det här är en del av fördärvet av dom europeiska folken.
Senast redigerad av 8711 2015-08-10 kl. 12:36.
Citera
2015-08-10, 12:38
Medlem
SD-sympatisörer struntar i abortfrågan, de väljer SD för invandringsfrågans skull. Aktiva SD-medlemmar och SD-förtroendevalda kanske drivs av fler saker. Men mest är det så klart bara önskedrömmar, precis som med alla partiers partiprogram.
Citera
2015-08-10, 12:48
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag är kvinna, röstar på SD och fick precis barn som kom i vecka 27. Jag är emot en inskränkning av aborträtten.

För det första: Fri abort, på kvinnans villkor, är endast tillåtet till vecka 18. Efter det så måste man ha Socialstyrelsens godkännande och det beviljas endast i särskilda fall. Det räcker alltså inte med "Oops, jag märkte inte att jag var gravid" eller "Jag ångrade mig just". Det krävs att barnet är så sjukt att det knappt skulle klara av att leva eller att mammans hälsa är i riskzonen. Från vecka 22 kan man rädda barn, om än med massiv sjukvård.

Jag tycker att aborträtten är en förutsättning för att väl fungerande samhälle. Jag har själv aldrig behövt göra abort och jag har sett min son i vecka 6, 14, 16, 20, 22, 24, 26. Redan vid vecka 14 så såg det absolut ut som en liten miniatyrmänniska som låg och sprattlade men jag vet rent logiskt att han varken tänkte eller hade kunnat överleva utan mig som "värdkropp". Bara nu, när han kom i fostervecka 27, så har det varit ett jäkla företag att rädda honom och han kan inte en andas själv nu, två månader senare. Han beräknas vara ett "vanligt barn" om tidigast en månad.

Jag skulle inte gå under om aborträtten sänktes till 12 veckor. Rent känslomässigt kan jag stödja det, jag skulle aldrig orka abortera ett barn efter den veckan eftersom det är då de på allvar börjar bli människor. Samtidigt hör inte politik och känslor ihop. Det är jätteviktigt med aborträtten eftersom det möjliggör att unga människor till exempel kan begå misstag men ändå slipper släppa utbildning och andra framtidsutsikter.

Det måste vara förjävligt jobbigt att abortera efter vecka 12. Jag kan helt enkelt inte tänka mig att någon väntar till den veckan av ren lättja. Det måste föreligga starka skäl för att man ska orka föda fram (det är vad man får göra efter vecka 12) sitt döda barn. Jag litar på att det finns jävligt goda anledningar för de som gör det.

Så jag och SD är inte överens. Det är lätt för män att sitta och tycka att kvinnor ska föda mer barn för att rädda Sverige då man som man i värsta fall kan välja att betala 1300 i underhåll om förhållandet inte håller. En ung kvinna som tvingas behålla barnet mot sin vilja får hela sitt liv förstört i värsta fall. Jag tror inte på att det viktigaste jag kan göra som kvinna är att föda många ariska barn (jag är inte nazist) utan att bidra akivt till ett bättre Sverige genom mina handlingar och mitt arbetsliv.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2015-08-10 kl. 12:51.
Citera
2015-08-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man kan inte klaga på vikande befolkning och att politikerna tar in stora mängder invandrare med detta som argument, om man samtidigt tycker det är bra att 4 miljoner foster aborteras på 100 år. Plus deras familjer som sedan blivit. Det är tiotals miljoner människor som hindras från att komma till genom denna absurda situation.

Så nej, att tycka det är bra med denna aborthysteri och samtidigt vara nationalist är inte kompatibelt. Det här är en del av fördärvet av dom europeiska folken.
Om dessa 4 miljoner foster hade fötts,så hade ju inte folkmängden ökat med 4 miljoner. Av den enkla anledningen att folk oftast skaffar det antal barn dom vill ha. Då hade ju andra barn inte "kommit till" , så folkmängden hade nog inte ändrats så mycket.
Citera
2015-08-10, 12:52
Medlem
Floragatans avatar
Jag har egentligen ingen åsikt i frågan, då jag inte alls är insatt. Men det vore önskvärt att människor betedde sig mer ansvarigt och använde preventivmedel i större utsträckning. Uppfattningen som vissa har om att abort är en form av preventivmedel är vidrig.
Citera
2015-08-10, 12:54
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Misären bland svenskar hade troligen också ökat. Tänk så många kvinnor, och även män, som har kunnat utbilda sig akademiskt, lagt tid på politik och bidragit på andra sätt till samhället i stället för att bli bidragstagare utan utbildning. Det är faktiskt inte ett ovanligt öde vid oplanerade graviditeter tidigt i livet.

Det är en jäkligt taskig kvinnosyn att aNta att vi endast ska vara behållare för fler barn för att erövra Sverige med vår "ras". Jag skäms över att dela parti med dig, du tänker exakt som en muslim och ändå är du säkert emot islam och anser att det är ett hot. Du är ett hot.
Citera
2015-08-10, 12:55
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag har egentligen ingen åsikt i frågan, då jag inte alls är insatt. Men det vore önskvärt att människor betedde sig mer ansvarigt och använde preventivmedel i större utsträckning. Uppfattningen som vissa har om att abort är en form av preventivmedel är vidrig.

Japp, helt klart. Men unga människor kan dessvärre reproducera sig innan de lärt sig tänka efter ordentligt.

Sexualundervisningen och preventivmedelsanvändningen måste förbättras kraftigt.
Citera
2015-08-10, 12:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Så jag och SD är inte överens. Det är lätt för män att sitta och tycka att kvinnor ska föda mer barn för att rädda Sverige då man som man i värsta fall kan välja att betala 1300 i underhåll om förhållandet inte håller. En ung kvinna som tvingas behålla barnet mot sin vilja får hela sitt liv förstört i värsta fall. Jag tror inte på att det viktigaste jag kan göra som kvinna är att föda många ariska barn (jag är inte nazist) utan att bidra akivt till ett bättre Sverige genom mina handlingar och mitt arbetsliv.

Man kan lika gärna vända på det och säga: Det är jävligt lätt att sitta som kvinna och ta beslut, är man inte två om ett barn? Det är mannens barn lika mycket och en normal kvinna borde inte beröva en man hans barn hur lättvindigt som helst.

Givetvis ska familjers och ensamståendes möjligheter kraftigt förbättras, så att familjer kan ha barn, så att man har råd att skaffa barn och att det inte ska vara ett skäl till att välja abort. Framförallt för ensamstående så bör dom ekonomiska möjligheterna KRAFTIGT förbättras. Men det kan egentligen lika gärna vara en man även om det är mer ovanligt, men det förekommer ju såklart.
Citera
2015-08-10, 12:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om dessa 4 miljoner foster hade fötts,så hade ju inte folkmängden ökat med 4 miljoner. Av den enkla anledningen att folk oftast skaffar det antal barn dom vill ha. Då hade ju andra barn inte "kommit till" , så folkmängden hade nog inte ändrats så mycket.

Jag tycker det bör uppmuntras att behålla barnet och att det ska ges KRAFTIGT ökade möjligheter exempelvis ekonomiskt att behålla barnet, för exempelvis ensamstående, det kommer göra att fler familjer blir till och att familjerna skaffar fler barn.

Jag tycker även det bör diskuteras och vara ett öppet alternativ med väl utvecklade adoptionsprogram i Sverige för det här ändamålet. Det finns så väldigt många som inte kan få barn som så gärna velat ha det. Det bör diskuteras och ges som möjlighet till kvinnor som överväger abort, men kanske är tveksamma eller kanske kan tänka sig adoptera bort barnet istället om hon slipper ansvar och ekonomiskt påtagande, trots att jag som sagt även kraftigt vill förbättra detta.
Senast redigerad av 8711 2015-08-10 kl. 13:09.
Citera
2015-08-10, 13:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Misären bland svenskar hade troligen också ökat. Tänk så många kvinnor, och även män, som har kunnat utbilda sig akademiskt, lagt tid på politik och bidragit på andra sätt till samhället i stället för att bli bidragstagare utan utbildning. Det är faktiskt inte ett ovanligt öde vid oplanerade graviditeter tidigt i livet.

Det är en jäkligt taskig kvinnosyn att aNta att vi endast ska vara behållare för fler barn för att erövra Sverige med vår "ras". Jag skäms över att dela parti med dig, du tänker exakt som en muslim och ändå är du säkert emot islam och anser att det är ett hot. Du är ett hot.

Här tar vi till överord och känsloargument så det skriker om det, ja

Ta reda på vad jag vill istället för att komma med påhopp och antaganden i mängder. Jag vill främst ha en stark fortlöpande diskussion i samhället om dessa frågor, att det problematiseras. Där tror jag definitivt den största minskningen kommer ske av aborttalen. Det i kombination med vecka 12 som är standard i europa.

Jag har inte pratat om någon ras eller att erövra något med kvinnors kroppar, det är du som fantiserat fram denna bild. Jag problematiserar att 4 miljoner foster aborteras på 100 år. Får jag inte det? Tycker du det är BRA?

Jag har nog snarare BÄST kvinnosyn jämfört med många andra, jag värnar kvinnor oerhört mycket och för ständigt fram frågor om problem som till stora delar drabbar kvinnor. Det finns ingen som tar brottslighet mot kvinnor på större allvar än jag exempelvis. Det är även främst kvinnor som tycker det jag för fram, har dom också en dålig kvinnosyn då enligt dig? Hatar dom sig själva och vill använda sig själva som behållare för rasen, eller vad du nyss yrade om? Det är främst kvinnor som vill problematisera aborttalen, inte män som du och dom flesta verkar anta på felaktiga grunder.

Jag vill ha en familjevänlig politik där familjer vågar och kan skaffa fler barn, där ensamstående inte behöver ha svag ekonomi och förstärka bådas ansvar över sitt barn. SD står ju betydligt närmre mig än dig i frågan så hur du kan skämmas över andra partikamrater på den grunden är en märklighet.
Senast redigerad av 8711 2015-08-10 kl. 13:15.
Citera
2015-08-10, 13:16
Medlem
Jag ser gratis preventivmedel för unga som en självklarhet. 4,8,12 veckor..Tjaa,det kanske räcker? Vad tycker SD kvinnor? Det är mest de som bör komma till tals i abortfrågan tycker jag.
LUF tycker att man ska få knulla med djur om djuret inte har ont av det, men det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in