2015-08-10, 11:21
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Detta och att man har nämnt ett snöre som hittats får mig att mer och mer tro på att nån sjuk jävel har satt upp nån slags starkare fiskelina mellan två träd i spåret som nästan halshuggit BO.

Detta har ju som sagt hänt tidigare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205936782080688&set=o.10809110605 8112&type=3

Ytterst tveksamt. Då måste GM ha haft en ganska exakt uppfattning om BO:s längd i förväg, plus att BO:s måste sprungit väldigt fort upp i öglan.
Citera
2015-08-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Eller att det är två gärningsmän.
Det talades i början av tråden om två batongnegrer som försökte klippa någon brud i det här löpspåret tidigare.

Två man bär lätt en kropp 50+ meter in i svår terräng.
Jag tror fortfarande att det är dessa två batongnegrer (förutsatt att de existerar och användaren inte hittade på eller själv blivit lurad) och det hela stärks av det faktum att kropp är långt in i svår terräng.

Förklarar även varför telefonen var igång, svårt med teknik speciellt för nyanlända.

Nja det finns ingen anledning att släpa en livlös kropp så långt, därav tycker jag också det tyder på att hon tagit sig dit själv på ett eller annat sätt.
Citera
2015-08-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Domarna finns ju att tillgå. Det är relevant för fallet att kolla på återfallsförbrytare i det aktuella området. Jättetråkigt för er men det ska du nog inte skuldbelägga någon annan än brottslingen själv för.

Det där är ett intressant spår. Hur kommer det sig att man inte tagit upp detta i tråden tidigare? Känns uppenbart relaterat till mordet.

Inte ok för min del att folk sitter o hittar på vad som hände när dom vart dömda och vad som påstås stå i domen....det är oklokt att sprida rykten..
Citera
2015-08-10, 11:33
Medlem
Citat:
Om din karta stämmer, så är ju fyndplatsen betydligt mer otillgänglig än tidigare karta indikerade.

Det finns en orienteringskarta länkad i inlägg #1295. Fyndplatsen ser ut att överenstämma med triangeln (=samling av stenblock). Vilka ytterligare kartor finns?
Citera
2015-08-10, 11:36
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ytterst tveksamt. Då måste GM ha haft en ganska exakt uppfattning om BO:s längd i förväg, plus att BO:s måste sprungit väldigt fort upp i öglan.

Vet vi ens var tråden hittades? Alltså, hittades den i backen eller i anslutning till platsen där BO påträffades?

Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Inte ok för min del att folk sitter o hittar på vad som hände när dom vart dömda och vad som påstås stå i domen....det är oklokt att sprida rykten..

Man skall förvisso inte sprida falska rykten, det håller jag med om, men i det här fallet refereras ju trots allt bara till sådant som står i domen, och han blev ju dömd för brottet, inte sant?
Citera
2015-08-10, 11:38
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Detta och att man har nämnt ett snöre som hittats får mig att mer och mer tro på att nån sjuk jävel har satt upp nån slags starkare fiskelina mellan två träd i spåret som nästan halshuggit BO.

Detta har ju som sagt hänt tidigare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205936782080688&set=o.10809110605 8112&type=3

Intressant spår. Verkar ju skett i ganska stor omfattning i närheten. Fanns även en intressant kommentar i facebook tråden.

Citat:
***** *** Allvarligt så hade jag haft ståltråd i fickan när jag var ute och gick med hundarna i Runbyskogen och höll på att bli rammad två gånger inom loppet av fem minuter av två grabbar på crosshojjar så hade jag spänt upp den. Det är förbjudet att framföra crosshojjar i naturen och man kör inte rätt mot människor och bara tycker att dom skall kasta sig åt sidan och försöka få med sig två hundar som sitter i koppel.

Kan BO blivit påkörd av en motorcross? Kan det även vara dessa har sedan genat över grannarnas gräsmattor? Lite mer logiskt att gena med en motorcross över en gräsmatta än med en cykel?
Citera
2015-08-10, 11:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Jag förstår som sagt att det är tråkigt att saker dras upp. Men det får man helt enkelt leva med. Jag föreslår att du låter bli att läsa istället för att sätta taggarna utåt, du kommer aldrig att tjäna nånting på det. Vad rykten anbelangar så får det stå för dig och den du menar sprider rykten, de allra flesta konstaterar bara fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Vet vi ens var tråden hittades? Alltså, hittades den i backen eller i anslutning till platsen där BO påträffades?
Nej det finns ingen sådan information. Det som sades var att man hade hittat någon form av rep eller snöre som man misstänkte var kopplat till dödsfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Intressant spår. Verkar ju skett i ganska stor omfattning i närheten. Fanns även en intressant kommentar i facebook tråden.

Kan BO blivit påkörd av en motorcross? Kan det även vara dessa har sedan genat över grannarnas gräsmattor? Lite mer logiskt att gena med en motorcross över en gräsmatta än med en cykel?
Nja. Det måste man nog säga är osannolikt. En motorcykel av den sorten brukar göra ganska mycket väsen av sig och spåren är betydligt grövre än de som en vanlig cykel lämnar efter sig.
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-10 kl. 11:42.
Citera
2015-08-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Om din karta stämmer, så är ju fyndplatsen betydligt mer otillgänglig än tidigare karta indikerade.
Att släpa en livlös kropp 50+meter i oländig terräng gör man ju inte i en handvändning, precis.
Det talar mao för att hon tagit sig dit för egen maskin, sas. (förmodligen under hot, men ändå)
Vilket i sin tur tyder på att händelseförloppet varit något mer utdraget än vad som tidigare antagits.
Av mig, åtminstone.
Intressant.

Kan ju varit någon som hoppade fram med en kniv eller liknande och hon i rädsla sprang ut i skogen fast han kom ikapp.
Citera
2015-08-10, 11:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Kan ju varit någon som hoppade fram med en kniv eller liknande och hon i rädsla sprang ut i skogen fast han kom ikapp.

Då borde hon haft tid att skrika så att någon hörde det, men jag vet inte hur man reagerar i ett sånt läge.

Den troligaste teorin hittils är fortfarande att hon sprungit med hörlurar (därav polisens varning) och att GM kommit upp bakom henne. Hand över munnen, eller snöre över halsen.

Vad som sedan hänt fär avvakta tills polisens press.
Citera
2015-08-10, 12:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Intressant. GM blev aldrig outad i tråden mer än:

(FB) Kvinnlig joggare knivskuren i Viksjö/Järfälla

Kanske svalnade intresset på flashback när det visade sig att GM var en svensk 'vanlig' snubbe?

Hittade förövrigt ytterliggare 11 fall under de senaste åren där kvinnliga joggare blivit överfallna av okända män. 4st tidigare iår:

Om denna GM var 17 år vid gärningstillfället, är han alldeles säkert ute nu, åtminstone vad det brottet angår.
Citera
2015-08-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Då borde hon haft tid att skrika så att någon hörde det, men jag vet inte hur man reagerar i ett sånt läge.

Den troligaste teorin hittils är fortfarande att hon sprungit med hörlurar (därav polisens varning) och att GM kommit upp bakom henne. Hand över munnen, eller snöre över halsen.

Vad som sedan hänt fär avvakta tills polisens press.

Men även om någon skriker så kan ju andra missa det ? Eller att hon gjort nåt litet skrik fast sedan varit fullt upptagen med att ta sig ifrån och värja sig mot en angripare.

Synd att dessa GM väldigt sällan verkar attackera nån galen jävla kampsportsbrud som slår ihjäl dom.
Senast redigerad av Rumpppspark 2015-08-10 kl. 12:30.
Citera
2015-08-10, 12:43
Medlem
soosanys avatar
Den här tråden tar nog priset vad det gäller galna teorier. Vad kommer härnäst? Marsianer som blev påkomna av BO med att bygga nån rymdportal? Vikingar från Runsa som ska ha återuppstått och fallit in i gamla mönster?

Jag tippar på att det var en ensam sexualbrottsling, okänd för BO, som lurat i skogen i väntan på rätt offer. Hoppas såklart dom hittar denne så fort som och låser in personen för evigt, men det kan man ju inte hoppas på.
Snuten satsar istället mer på att jaga folk på motorvägen, ta fast vanliga medborgare som röker en gås ibland och skicka papper fram och tillbaka. Sen vill dom ha mer i lön? Dom borde se över organisationen grundligt och lyssna på vad folket tycker som ska hålla på med.
Sexualbrottslingar och deras "rehabilitering" är en annan sak som tål diskuteras. Det är enligt mig en sexuell läggning som endast kan kastreras bort. Ingen kan låsa in mig och få mig att bli annat än hetero men den modellen verkar vara det som är vedertaget.

Anledningen till att jag tror att det är en person okänd för BO är att det borde vara ett begränsat antal personer (om ens någon?) som känner till exakt var BO skulle befinna sig när och även för att snuten ganska snabbt kan kartlägga hennes omgivning.
Det sitter inte någon gripen ännu och BO verkade knappt själv veta var hon skulle befinna sig då hon inte hade klart för sig vilken sträcka hon skulle springa? Om någon planerat att ha ihjäl henne på detta vis så krävs det nog en hel del för att lyckas.

Om BO lyckats dra iväg ett nödsamtal? Hade BO då ringt polisen så hade såklart polisen varit där före hennes bekanta för att leta. Om BO blev förföljd av någon och ringde bekanta så hade förmodligen dessa bekanta kontaktat polisen samtidigt som dom åkte för att leta.
Jag tror att BO inte fick iväg något samtal, sprang med musik i öronen, och blev överfallen.
Spekulerar vidare och tror att bekanta blivit oroliga och försökt kontakta BO utan att ha lyckats, därefter åkt och letat, och senare kontaktat polisen.

Det är nog inte mer "spännande" än att det är en överfallsvåldtäkt som gått över till att ta hennes liv. Förmodligen någon som gjort något liknande men mindre grovt förr, inte ännu åkt fast, och kommer göra det igen.
Personen kan ha åkt fast tidigare men jag har ingen koll på hur lång tid det tar innan snuten får fram DNA och sen får en träff om dom har hittat spår på offret och slår på det i sitt register. Kanske beror på vilken typ av DNA-spår en gärningsman ev. har lämnat. Blod, hår, sperma, hudfragment, svett? Nån som har koll på detta?

Dessa psykfall borde få sitta med andra "vanliga" brottslingar så skulle det lösa sig men istället så får dom pola ihop med Englamördaren och annat patrask. Fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in