2015-08-10, 03:05
Medlem
Skattebetalds avatar
Någonstans tycker jag att förhållandet med killen känns väldigt konstigt.

Han kom till Sverige 2012 och får uppehållstillstånd 2013. Det är väl relativt kort tid att lära sig språket på, anpassa sig till samhället samtidigt som han lyckas få en svensk flickvän. Hon litar på honom och hänger med till Syrien.

Väl där nere behöver hon tillstånd av honom att ringa till sina föräldrar osv. Håller de ihop och tar sig igenom detta tillsammans så ska väl "tillstånd" och annat skit inte behövas.

Känns väldigt konstigt. Har han aktivt valt ut sitt offer för att rekrytera från första början och bara spelat ett spel?
Citera
2015-08-10, 09:12
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Herrejävlar

Japp, den här tjejen har alltså ungefär 0,0001 % chans att någonsin kunna se Sverige igen. Helt sjukt
Citera
2015-08-10, 10:57
Medlem
SEYTANs avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/806286-uppgifter-gravid-svensk-flicka-tillfangatagen-av-is

Hon kommer nog inte tillbaka hem. :-/
Citera
2015-08-10, 10:57
Medlem
Die.young.4evers avatar
Är det hon som is har tagit till fånga?
Citera
2015-08-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Är det hon som is har tagit till fånga?

såvida det inte finns fler gravida svenska 15 åringar i Syrien så ja
Senast redigerad av Clida 2015-08-10 kl. 11:05.
Citera
2015-08-10, 11:05
Medlem
korsvens avatar
Svårt tro hon är etnisk svensk, vill tro att även 15 åriga flickor ser på tv och isis vansinne framfart och kvinnosyn. Men nu har vi vår härliga extremistminister sahlin som med all säkerhet fixar lösensumma när isis begär det och hon kan komma hem lycklig med en terrorist i magen eller i barnvagn
Citera
2015-08-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korsven
Svårt tro hon är etnisk svensk, vill tro att även 15 åriga flickor ser på tv och isis vansinne framfart och kvinnosyn. Men nu har vi vår härliga extremistminister sahlin som med all säkerhet fixar lösensumma när isis begär det och hon kan komma hem lycklig med en terrorist i magen eller i barnvagn

Finskt påbrå har det avslöjats i tråden. Ifall det är ena föräldern eller båda vet jag inte.
Citera
2015-08-10, 11:07
Medlem
Nihennas avatar
När jag var ung och dum ledde det till att polisen körde hem mig efter att jag klottrat på en spårvagn.
Nu när man är ung och dum blir man slav till IS och kommer aldrig mer få se sitt hemland, annat än i en liksäck.

Jobbigt läge. Jag kan tycka att hon får skylla sig själv men samtidigt, den ångesten hon måste känna... .
Citera
2015-08-10, 11:10
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
såvida det inte finns fler gravida svenska 15 åringar i Syrien så ja
Det lär det ju finnas!!! Dumma jävla svenska brudar som gillar snaska lakrits snabel.
Citera
2015-08-10, 11:19
Medlem
korsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Finskt påbrå har det avslöjats i tråden. Ifall det är ena föräldern eller båda vet jag inte.
Ok, vet inte hur det ser ut generellt men många säger att finska brudar är riktiga WTF i Storstäder
Citera
2015-08-10, 11:47
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det kanske vore dags att upplysa både allmänheten och de styrande i det här landet vad IS faktiskt håller på med. Jag antar att många bara läser om dåd begågna av IS, men några videos har man inte sett.

Man borde sätta ihop en videosamling med IS-videos och köra på bästa sändningstid i samtliga TV-kanaler. Då kanske det blir lite fart på politikerna istället. Om inte tidningsartiklar får folk att börja agera, så kanske en 45 minuter lång video med avrättningar kan få effekt?

Hur i hela friden hamnade Sverige i en denna situationen?
Inga ungdomar kollar på TVn längre, möjligtvis om man sända klippet i paradise hotel-reklamen men annars är det både enklare och bättre att dela videos på Facebook.
Citera
2015-08-10, 11:52
Medlem
Smellmysockss avatar
Hela denna historia påvisar hur vi är hjärntvättade till att helt acceptera att det är OK att diskriminera någon med snopp. Två personer åker för att ansluta sej till IS för att ropa efter någon som heter Allan.
Självklart, som på vilken charterresa som helst, ingår lite roliga aktiviteter medan man letar efter Allan, t ex spontanskjuta oskyldiga. Snippan råkar bli gravid och inser att det här med badsemester i Syriens öken var ju inte så bra, jag vill "hem".

AB plockar upp "nyheten", offerkoftan delas ut, IS var ett misstag, hon är bara 15 år och gravid. Inte en rad om snoppen. Allvarligare än ni tror, just detta resonemang gjorde att i stort sätt alla kvinnliga lägervakter hos herr Hitler gick fria efter kriget. Har man inte snopp kan man ju inte var ond...

Nåväl, låt dem leta efter Allan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in