2015-08-05, 09:53
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Stor artikel i DN också. Jag ställer mig samma fråga: varför skriver de om det här nu? Kanske extrem nyhetstorka?

I DN är vinklingen att de biologiska föräldrarna klandrar socialen. Det står inte mycket om varför flickan placerades, föräldrarna säger att de lämnade över henne till socialen.

Jo, nytt var att de säger att hon finns i IS-kontrollerat område. Tidigare har det sagts att pojkvännen anslutit sig till JN.

Även stora rubriker på text-tv just nu. Pojkvännen är misstänkt för människorov.
Citera
2015-08-05, 09:57
Medlem
15årig gravid tjej åker till syrien men ångrar sig.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gravid-15-arig-svenska-fast-i-syrien/

En sak jag inte förstår är, varför vill man att UD hjälper denna tjej att komma hem? Hon valde att bli tillsammans med en blatte, blatten ville strida för IS vilket innebär att han är muslim. Hon kommer föda en muslimunge, så vad exakt är det som Sverige tjänar på att få hem denna "människa" ?
Jag har mycket svårt att se att hon blivit "bortrövad".

Kan man inte bara respektera hennes beslut att åka ner och helt enkelt glömma att hon existerar? Snacka om att slösa bort än mer svenska resurser.
Citera
2015-08-05, 10:00
Medlem
Hon är svensk medborgare och har svenska föräldrar, hon är 15 år, då kan man inte göra val som en vuxen.
Det är självklart att hon skall hjälpas, hade det varit en syrisk 15 åring utan svenskt medborgarskap hade det varit en helt annan sak.
Citera
2015-08-05, 10:03
Medlem
Hon kan väl hjälpas att få syriskt medborgarskap istället? Vad exakt har en sådan som honjm i Sverige att göra? Hon är en femtekolonnare.
Citera
2015-08-05, 10:08
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Hon är svensk medborgare och har svenska föräldrar, hon är 15 år, då kan man inte göra val som en vuxen.

Som man bäddar får man ligga.

Blir det så annorlunda om det är barnet eller föräldrarna som hade ansvaret för beslutet att låta henne åka?

Jag håller med dig om att man ska hjälpa henne eftersom hon är svensk medborgare (annars blir ju medborgarskapet meningslöst) men vad trodde de skulle hända?

Låter som extremt kassa föräldrar som borde få ett straff för att ha utsatt sitt barn för denna livsfara.
Citera
2015-08-05, 10:09
Bannlyst
Hon är inte svensk, därav finns ingen anledning att bry sej.
Citera
2015-08-05, 10:09
Medlem
retepm.s avatar
Hon får väl stå sitt kast som 15-åring kan man ändå skilja mellan rätt och fel eller borde kunna.
Citera
2015-08-05, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det är självklart att hon skall hjälpas, hade det varit en syrisk 15 åring utan svenskt medborgarskap hade det varit en helt annan sak.

Dom här "svenska" päronen tillhör dom den Svenska folkstammen eller har dom bara ett pass?
Citera
2015-08-05, 10:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gravid-15-arig-svenska-fast-i-syrien/

En sak jag inte förstår är, varför vill man att UD hjälper denna tjej att komma hem? Hon valde att bli tillsammans med en blatte, blatten ville strida för IS vilket innebär att han är muslim. Hon kommer föda en muslimunge, så vad exakt är det som Sverige tjänar på att få hem denna "människa" ?
Jag har mycket svårt att se att hon blivit "bortrövad".

Kan man inte bara respektera hennes beslut att åka ner och helt enkelt glömma att hon existerar? Snacka om att slösa bort än mer svenska resurser.

Ett noll till Sverige. Hon är gravid två noll till Sverige. Inte en chans att hon kan ta sig därifrån.
Citera
2015-08-05, 10:30
Medlem
BorgeHs avatar
Hennes föräldrar får väl låna pengar, köpa en biljett och faxa ned den. Det är det alternativ vi svenskar erbjuds om våra anhöriga blir fast utomlands.

Jag är rätt trött på det här snyftet i media om hur synd det är dom. Vad förväntar de sig? Att svenska försvarets specialtrupper skall svepa in med flappande helikoptrar, plocka upp deras dotter och den svagsinta IS-krigaren som satt på henne samt skjuta ned allt motstånd på väg ut?

Dröm vidare!

Det här får de fixa själva!
Citera
2015-08-05, 10:34
Medlem
InternetExplorers avatar
Graviditeten är inne på sjätte månaden.
Citera
2015-08-05, 10:40
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

Jag är rätt trött på det här snyftet i media om hur synd det är dom. Vad förväntar de sig?

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det här får de fixa själva!

Tyvärr är ju att man måste stå för konsekvenserna av sina handlingar och fixa saker själv det sista man får lära sig i Sverige, infödd eller invandrad samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in