Citat:
Ursprungligen postat av
kristallmatta
så enligt min matte så blir mitt bidrag på 1050kr i månaden delat på 30, gånger 80 = 2800 i böter?
Är det fel? :O
Hur länge sitter pricken tror ni? hur länge förlorar jag lämpet tror ni?
2800 klarar jag mig fint utan för det jag gjorde
Citat:
Ursprungligen postat av
kristallmatta
Detta har dem ingen aning om.
Jag kan inte tacka dig nog för svaret! Tack så hemskt mycket! obeskrivligt tack!
Ingen fara, hoppas att det löser sig, lite dumma grejer i ungdomens dagar har vi alla gjort.
En prick i belastningsregistret gällande böter gallras bort efter 5 år enligt 17 § 9 p. Lag (1998:620) om belastningsregister.
Gällande ditt körkortstillstånd så är inte det här brott som automatiskt föranleder ett återkallande, risken som finns är att du bedöms som opålitlig i nykterhetshänseende om du blir dömd för narkotikabrott. Nu tror jag att det är lugnt eftersom det här är första gången du blir dömd, om det startas en utredning så beror utgången på vad utredningen kommer fram till, erkänner du tidigare användning eller om de misstänker det så kan de komma fram till att en återkallelse trots allt är nödvändig. Att rekommendera är att visa att man är ångerfull, vara hjälpsam och att visa upp ett ordnat liv i övrigt, som kuriosa kan nämnas att en körkortsinnehavare som två gånger hade dömts till böter för innehav av cannabis inte bedömdes vara opålitlig i nykterhetshänseende av regeringsrätten (numera högsta förvaltningsdomstolen) på grund av att man inte misstänkte att denne hade skapat sig ett beroende.