2015-08-09, 22:41
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Tro mig det är någon BO känner sen tidigare

Statistiskt sett borde det vara så som du skriver, får bara för mig att det inte är så den här gången.

Utan att GM inte kände men möjligen kände till/sett henne förut.
Gömmer sig, tittar på de som springer förbi och finner njutning i det på något sätt och att det spårade ur. Kanske hade han redan bestämt sig, ikväll ska det ske?

Föräldrar, vårdnadshavare i området bör kanske fundera på om någon i deras närhet skulle kunna vara skyldiga till dådet.
Citera
2015-08-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vi vet ju inte ens om de är säkra på att det är mord eller dråp. Det skiljer ju sig en hel del om dödsfallet beror på sjukdom, olycka, självmord eller mord. I vissa fall kan det vara svårt att avgöra om någon blivit hängd eller begått självmord.

Har en känsla av att man avvaktar den fullständiga rättsmedicinska undersökningen (obduktionen) som förmodligen utförs i morgon (så här års är det normalt 2-3 veckors väntetid på rättsmedicinska obduktioner, men detta ärende har nog förtur)

Om polisen uppger att omständigheter på platsen och med anledning av kroppens skick misstänker man att ett mord har begåtts, så tror inte jag att hon råkat ut för en olycka. Är du korkad?!
Citera
2015-08-09, 22:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Statistiskt sett borde det vara så som du skriver, får bara för mig att det inte är så den här gången.

Gömmer sig, tittar på de som springer förbi och finner njutning i det på något sätt och att det spårade ur. Kanske hade han redan bestämt sig, ikväll ska det ske?

Föräldrar, vårdnadshavare i området bör kanske fundera på om någon i deras närhet skulle kunna vara skyldiga till dådet.

hmmmm är det korrekt som du säger angående statistiken?
Visst är det vanligaste att GM känner BO men jag läste häromdan att vid överfall utomhus så är det mycket ovanligt att GM känner BO?
Således tyder detta på att IJ antagligen överfölls och mördades av någon okänd.
Undrar var jag läste den där artikeln? Tror även att GW skrev något liknande vid överfall utomhus?
Senast redigerad av Kellywoman 2015-08-09 kl. 22:49. Anledning: felstavat
Citera
2015-08-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Visst är det vanligaste att GM känner BO men jag läste häromdan att vid överfall utomhus så är det mycket ovanligt att GM känner BO?
Undrar var jag läste den där artikeln? Tror även att GW skrev något liknande vid överfall utomhus?

Du har helt rätt! Det är ovanligt att BO och GM känner varandra vid överfall utomhus.
Citera
2015-08-09, 22:53
Medlem
Citat:

Hon kanske skrivit på facebook vart hon skulle...?
Citera
2015-08-09, 22:54
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:

Har egentligen inte en aning, det kan säkert vara så som du läst, men mina misstankar kvarstår.
Citera
2015-08-09, 22:55
Medlem
Citat:
Beror på om det t ex är en serievåldtäktsman kan han ha åtminstone ha spanat på henne. Eller stalkat i smyg via Facebook, instagram.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-09 kl. 23:11.
Citera
2015-08-09, 22:58
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
Segt. Tråden kommer ingenstans..
Finns det ingen här med lokalkännedom som sitter på lite information som inte redan gått ut via gammelmedia?
Citera
2015-08-09, 23:04
Medlem
Citat:

Håller med. Om GM kände BO, hur skulle GM kunnat veta att hon skulle vara i spåret just då?
Tror inte att anhörig statistiken är applicerbar här. Ta bara Elin Krantz fallet som exempel
Citera
2015-08-09, 23:05
Medlem
Finns det zigenare i Upplands Väsby? Zigenare bor ofta i tält i olika skogsdungar etc. Finns det tält uppställda i den aktuella skogen? Kan det kanske istället vara så att den aktuella skogen ligger mellan zigenartälten och zigenarnas dagliga "arbetsplats" (de olika tiggeriplatserna utanför butiker)? I så fall kanske zigenarna går genom denna skog dagligen till och från sina tält.

Finns det balter, polacker eller liknande som tillfälligtvis jobbar i Upplands Väsby? De anlitas ju ofta som billig arbetskraft. Om sådana finns, bor eller arbetar några av dem nära den aktuella skogen?
Citera
2015-08-09, 23:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om polisen uppger att omständigheter på platsen och med anledning av kroppens skick misstänker man att ett mord har begåtts, så tror inte jag att hon råkat ut för en olycka. Är du korkad?!

De skulle uppge exakt samma även om det är frågan om en krossad skalle orsakad av en älgspark. Innan man fastställt exakt dödsorsak och tillvägagångssätt så går de inte ut med något annat.
Citera
2015-08-09, 23:06
Medlem
Det här med cykel låter bekant.. Vet att det finns en kille på ca 35 års ålder som cyklat runt i Väsby och ofredat tjejer.. Han jobbade även på ett café men fick sparken pågrund av att han förföljde tjejerna till parkeringshus mm när dem skulle hem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in