Citat:
Ursprungligen postat av
hupay
Säkert någon som nämnt detta, kan inte hitta något nu på nästan 200sidor. Men Jag kan inte släppa att polisen gick ut med ett så stort pådrag inom så kort tid. Det måste antingen ha funnits någon hotbild mot henne eller så ringde hon sin familj alternativt 112 och uttryckte något slags nödrop?
Menar bara att jag har väll oxå vart hemifrån längre än jag sagt att jag ska vara men inte rings det polisen för det.
Någon här som kanske har någon teori på varför något sånt här kanske inte har nämnts i media?
Två saker. 1. Dels skulle hon ta en joggingrunda och kom inte hem igen. Vem som helst blir orolig pga det. En joggingrunda tar krasst alltid en relativt förutsägbar tid. De försökte säkert också ringa henne: -inget svar = oron stiger. Familjen beger sig till spåret, bilen är parkerad, men tjejen finns inte i spåret.
2. Lisa Holm blev nyligen mördad och det ligger säkert kvar i folks medvetande, även polisens. Att polisen mot bakgrund av ovanstående faktorer då går ut med stora artilleriet direkt är inte konstigt. Fallet liknar även Lisa Holm då fordonet fanns kvar (här bil där moped) men flickan är puts väck.