2015-08-09, 21:47
Medlem
Tycker detta ser riktigt, riktigt illa ut faktiskt. Polisen är alltså enligt dem själva tysta eftersom de absolut inte har några spår. De famlar i mörkret. Man undrar vad det är för massor av förhör de hållit. NÅGOT borde leda dem framåt tycker man, eller ringer folk in om vilka petitesser som helst?

Om det rör sig om en riktigt galen person som fått en psykos eller flippat pga droger borde hen inte kunnat smita iväg så obemärkt tycker jag, de brukar synas och höras.

Detta liknar Linköpingsfallet. Vi har alltså minst två mördare lösa ute i samhället. Skrämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrEggman
Det hände en liknande sak i Norge, Ålesund för två år sen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aalesund-drapet/drapssiktede-skal-ha-overfalt-anja-da-hun-tilfeldigvis-loep-forbi/a/10143349/
Ung tjej ute och joggar i ett populärt område där det rör sig mycket folk. Ung kille med narkotikaproblem får en snedtändning, möter henne helt tillfälligt, hoppar på henne och tar livet av henne. En slump att det var hon. Det kan ju vara precis detsamma som hänt här.

Undrar om det är mycket narkotika i detta område, vissa knarkare har ju sina favoritställen där de rör sig
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Twitter-spåret är inte alls intressant. Den personen har garanterat varit i telefonkontakt via samtal/sms intensivt med BO, och trots att Polisen består av många inkompetenta misslyckade skolbarn så är de inte så dumma så att de inte har finkammat BO:s mobiltelefon vid det här laget. De vet mycket väl vilka ev. pojkvänner och ex-pojkvänner och ragg etc som hon haft någon kontakt med senaste året. Och de har alltjämt inga misstänkta.
Det skulle jag inte sätta min mor på att så är fallet. Vill du att jag ska räkna upp fall i historien där polisen missat ex exex. Chansen är större att det är den här personen än att någon random knarkare dyker upp i joggingspåret och stryper henne.
Citera
2015-08-09, 21:48
Bannlyst
Jag tror inte på att det är en brud som dödat henne längre utan jag tror det handlar om en svårt psykiskt sjuk kille/man . Lite som Anna Lindhs mördare Mihajlovic Tror hon blivit knivad i skogen .
Citera
2015-08-09, 21:49
Medlem
Säkert någon som nämnt detta, kan inte hitta något nu på nästan 200sidor. Men Jag kan inte släppa att polisen gick ut med ett så stort pådrag inom så kort tid. Det måste antingen ha funnits någon hotbild mot henne eller så ringde hon sin familj alternativt 112 och uttryckte något slags nödrop?

Menar bara att jag har väll oxå vart hemifrån längre än jag sagt att jag ska vara men inte rings det polisen för det.

Någon här som kanske har någon teori på varför något sånt här kanske inte har nämnts i media?
Citera
2015-08-09, 21:50
Medlem
I gruppen "Spring med Kärlek" som gjorts nu för att hedra IJ så finns de är aning lurig kommentar, eller är de bara jag som tycker det? Kommentaren lyder " fick men en puss när man kom i mål? Tänkte att det är "kärlek Puss"" Vill inte hänga ut personen ifråga så den som vill gå in mer på det kan väll leta upp personen

Edit: Säger inte att personen är misstänksam men känns lite underligt att ställa en sån fråga i detta sammanhang kan man tycka.
Citera
2015-08-09, 21:51
Medlem
LuisGaravitos avatar
Påtal om mannen på cykel som vittnen ska ha sett i närheten av brottsplats/fyndplats. Sökte på liknande fall och hittade detta:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/man-ofredade-kvinnor-i-motionsspar

En kvinnlig joggare, vardagskväll i ett motionsspår utanför Uppsala, ca 5 mil från aktuell brottsplats. Verkar inte som polisen grep någon? Kanske långsökt då det var 7 år sen nu. Tillvägagångssättet var dock lite intressant, han har medvetet cyklat in i kvinnorna för att på så sätt störa dem/ofreda dem.
Citera
2015-08-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Säkert någon som nämnt detta, kan inte hitta något nu på nästan 200sidor. Men Jag kan inte släppa att polisen gick ut med ett så stort pådrag inom så kort tid. Det måste antingen ha funnits någon hotbild mot henne eller så ringde hon sin familj alternativt 112 och uttryckte något slags nödrop?

Menar bara att jag har väll oxå vart hemifrån längre än jag sagt att jag ska vara men inte rings det polisen för det.

Någon här som kanske har någon teori på varför något sånt här kanske inte har nämnts i media?

Två saker. 1. Dels skulle hon ta en joggingrunda och kom inte hem igen. Vem som helst blir orolig pga det. En joggingrunda tar krasst alltid en relativt förutsägbar tid. De försökte säkert också ringa henne: -inget svar = oron stiger. Familjen beger sig till spåret, bilen är parkerad, men tjejen finns inte i spåret.

2. Lisa Holm blev nyligen mördad och det ligger säkert kvar i folks medvetande, även polisens. Att polisen mot bakgrund av ovanstående faktorer då går ut med stora artilleriet direkt är inte konstigt. Fallet liknar även Lisa Holm då fordonet fanns kvar (här bil där moped) men flickan är puts väck.
Citera
2015-08-09, 21:57
Medlem
Har, av förklarliga skäl, inte läst hela den här tråden.

Har hört från en person som jag inte känner så väl att jag kan gå i god för denne ord.
Men personen har vissa kontakter, det är vedertaget.

Personen påstår iaf att stackars tjejen fått halsen avskuren. Som om ngn försökt halshugga henne.
Är det ngt som någon annan hört?
Vore ju fruktansvärt.
:-/
Citera
2015-08-09, 22:01
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Hej duqu!
Det står dig fritt att tycka det.
Jag tycker att det här är ett fint sätt att hedra den 21-åriga kvinnan som mördades under sin löprunda den 5/8. Det handlar om att tillsammans springa för att hedra hennes minne, springa för livet, springa för att inte behöva vara rädd, och att tillsammans bära med oss tanken på henne och hennes familj i varje steg. Det handlar inte om löpningen. Det handlar om att hedra hennes minne. Det handlar också om rätten att röra sig fritt utan att vara rädd.💗
https://www.facebook.com/events/1591793854415978/

Det blir OT att gå i polemik om detta tilltag, klart är att kärringen i Västerås har ett taskigt track-record. Hittade en blogg som ganska bra beskriver "fenomenet".
http://hyrjournalisten.blogspot.se/2015/08/nar-man-inte-accepterar-verkligheten.html
Citera
2015-08-09, 22:04
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelise
Har, av förklarliga skäl, inte läst hela den här tråden.

Har hört från en person som jag inte känner så väl att jag kan gå i god för denne ord.
Men personen har vissa kontakter, det är vedertaget.

Personen påstår iaf att stackars tjejen fått halsen avskuren. Som om ngn försökt halshugga henne.
Är det ngt som någon annan hört?
Vore ju fruktansvärt.
:-/
Låter trovärdigt, det kan vara orsaken till polisens agerande.
Citera
2015-08-09, 22:06
Medlem
perVers2.1s avatar
Får för mig att den skyldige kan vara ett barn / ungdom / tonåring med diagnos, sjukdom eller störning från tex. krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in