2015-08-09, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hänvisar du till facebook eller till nån smaskig blogg?
Jag kollade NB:s facebook tidigt i utredningen, jag såg inga särskilt vågade bilder på sidor som han gillade eller grupper som han var med i.

Du kan inte låta en enskild bloggares snuskiga fantasier ligga till grund för ett karaktärsmord på NB.
Fantastiskt att det kommit upp så många högljudda kritiker när en facbookgrupp får uppmärksamhet och strax därefter försvinner! Visste inte den misstänkte mördaren behövde hjälp av så mycket lögner för att hålla masken om kissen i musen. Kan det inte vara så att du är så van vid bilderna att du inte ens såg dem, de kanske inte beredde någon spänning för du har redan tömt din anspänning mot dem rent sädeslärande... då kanske du missat vem som är taskspelaren här.

1 Har du några bevis i verkligheten för att någon snuskig bloggare försöker sig på ett karaktärsmord? Om inte så är det ju du som försöker med ett karaktärsmord

Jag förstår att många DickTracys blir sjuka av oro när verkligheten som legat där framför dem hela tiden försvinner, kanske kan du hitta lite runkvänlig bildning på andra alternativa ställen min vän? Härifrån finns det inga som helst intressen att begå något karaktärsmord på någon. Men detta väcker min nyfikenhet.

2 Om du nu inbillat dig att bilderna inte kommer från en grupp som den mordmisstänkte är med i varifrån tror du de kommer då?

Du har väl inte missat att det är flera som tagit upp den misstänkte mördares intresse för porr tidigare? Sök då gärna i tråden. Men då liksom nu verkar dock grupper ha försvunnit. Är de också ett resultat av snuskiga skribenters fantasi eller vad är det egentligen vännen min, ett mirakel mitt i ett sorgligt mord? som inte passar in i de mest trångsyntas världsbild? Varför inte vakna och se verkligheten, vad är det som hindrar dig ... Saker man måste vara en stor porrkonsument för att verkligen kunna klara av att missa?
2015-08-09, 19:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Javisst och det mest simpla och enkla är att
  1. någon av de tre mer eller mindre aggressivt försöker förklara att det inte är någon idé att söka åt det hållet och pekar mot Martorp Gård.
  2. MP kontaktar polisen
  3. Polisen vet att den som lägger sig i en polisutredning antagligen har med den att göra
Att man sedan går direkt mot Martorp Gård och strax därefter hittar kroppen av en dödad flicka har jag svårt att tyda på så mycket annat, vad säger ni?
Jag tror fanken att du är på helt rätt spår där!
Det låter mycket rimligt att det kan ha gått till exakt som du beskriver.

Vilket då också borde innebära att samtliga tre har full vetskap om vad det är som döljer sig
en bit bortom dem. Det ohyggliga brottet som ligger och gömmer sig i kanske i en gödselhög
eller i en dynbox. Eller i ett skåp i en bod. Eller var flickan vars liv togs brutalt ifrån henne
nu hölls dold.
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-09 kl. 19:50.
2015-08-09, 19:47
Medlem
katws avatar
Ett blogginlägg från en av Lisas vänner.
Värt att tänka lite på bland alla spekulationer här inne.

Citat:

Hur går man vidare?

Kom av någon anledning in på flashback-tråden från juni. Kokande arg och ledsen
utav endast några få inlägg stängde jag ner sidan. Snart börjar skolan igen.
Satt här om dagen med min bästakompis och grubblade över hur skolstarten skulle bli.
Hur man ska kunna starta upp som vanligt när något är så otroligt fel. Hur man ska
kunna sitta i sofforna där "vårat" gäng tidigare satt på rasterna och diskuterade allt
från vardag, kärlek, bråk och minnen. Vara i de klassrum som vi tidigare delat bänk
tillsammans. Se killen du sist snackade med. Gå förbi ditt gamla skåp.

Jag vet inte om jag första dagen kommer klara av att gå in i aulan där minnesstunden på
skolan ägde rum. Hur man ska kunna gå förbi scenen utan att tänka på det fina kortet
där du ler så fint. Boken som vi alla skrev några fina minnen i

Snart är sommarlovet över och det har snart gått 2 månader. Där övervägande tid bestått
av oförståelse. Det är fortfarande så overkligt, så långt bort. Hur går man vidare?
Hur får man sig själv att förstå att sista leendet redan passerat?
2015-08-09, 19:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror fanken att du är på helt rätt spår där!
Det låter mycket rimligt att det kan ha gått till exakt som du beskriver.

Vilket då också borde innebära att samtliga tre har full vetskap om vad det är som döljer sig
en bit bortom dem. Det ohyggliga brottet som ligger och gömmer sig i kanske i en gödselhög
eller i en dynbox. Ett skåp i en bod. Eller var flickan vars liv togs brutalt ifrån henne
nu hölls dold.
Eller så har de ingen aning om vad som ligger i en liten bod hundra meter bakom de andra husen, en bod de aldrig ens har tänkt på. Men resten känner de till, och talar om för MPS att de inte behöver söka.
2015-08-09, 20:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hänvisar du till facebook eller till nån smaskig blogg?
Jag kollade NB:s facebook tidigt i utredningen, jag såg inga särskilt vågade bilder på sidor som han gillade eller grupper som han var med i.

Du kan inte låta en enskild bloggares snuskiga fantasier ligga till grund för ett karaktärsmord på NB.

Jag kan ha fel, men en del av grupperna han gillar har i mitt tycke nedvärderande bilder på flickor. Kanske är det normalt, vad vet jag. Kolla själv.

Karaktärsmord?
Senast redigerad av hasselmuz 2015-08-09 kl. 20:14. Anledning: Tillägg
2015-08-09, 20:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
(...)
1 Har du några bevis i verkligheten för att någon snuskig bloggare försöker sig på ett karaktärsmord? Om inte så är det ju du som försöker med ett karaktärsmord

Jag har aldrig sagt att bloggaren försöker sig på karaktärsmord. Utan det var hasselmuz jag sade så här till:

Citat:

Citat:
2 Om du nu inbillat dig att bilderna inte kommer från en grupp som den mordmisstänkte är med i varifrån tror du de kommer då?

Det är inte min sak att gissa kring, utan det är du som påstår det som ska bevisa detta.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-09 kl. 20:06.
2015-08-09, 20:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så har de ingen aning om vad som ligger i en liten bod hundra meter bakom de andra husen, en bod de aldrig ens har tänkt på. Men resten känner de till, och talar om för MPS att de inte behöver söka.
Varför i så fall detta påstådda aggressiva beteende gentemot teamet från Missing People?
Missförstånd på grund av språkförbistring? De kanske i själva verket var lena som smör
i käften när MPS tilltalades vid tillfället? Vänliga blickar och vänligt kroppsspråk?
MPS fattade fel om situationen?

Ägde förresten inte denna "konfrontation" rum ungefär samtidigt som ett "avgörande fynd"
gjordes?
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-09 kl. 20:14.
2015-08-09, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför i så fall detta påstådda aggressiva beteende gentemot teamet från Missing People?
Missförstånd på grund av språkförbistring? De kanske i själva verket var lena som smör
i käften när MPS tilltalades vid tillfället? Vänliga blickar och vänligt kroppsspråk?
Ägde förresten inte denna "konfrontation" rum ungefär samtidigt som ett "avgörande fynd"
gjordes?

Vart kommer uppgiften från att de varit så aggressiva? Har inte sett så mycket info i media om just beteendet - är från tråden?
2015-08-09, 20:17
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ett blogginlägg från en av Lisas vänner.
Värt att tänka lite på bland alla spekulationer här inne.
Citat:
Hur går man vidare?

Kom av någon anledning in på flashback-tråden från juni. Kokande arg och ledsen
utav endast några få inlägg stängde jag ner sidan. Snart börjar skolan igen.
Satt här om dagen med min bästakompis och grubblade över hur skolstarten skulle bli.
Hur man ska kunna starta upp som vanligt när något är så otroligt fel. Hur man ska
kunna sitta i sofforna där "vårat" gäng tidigare satt på rasterna och diskuterade allt
från vardag, kärlek, bråk och minnen. Vara i de klassrum som vi tidigare delat bänk
tillsammans. Se killen du sist snackade med. Gå förbi ditt gamla skåp.

Jag vet inte om jag första dagen kommer klara av att gå in i aulan där minnesstunden på
skolan ägde rum. Hur man ska kunna gå förbi scenen utan att tänka på det fina kortet
där du ler så fint. Boken som vi alla skrev några fina minnen i

Snart är sommarlovet över och det har snart gått 2 månader. Där övervägande tid bestått
av oförståelse. Det är fortfarande så overkligt, så långt bort. Hur går man vidare?
Hur får man sig själv att förstå att sista leendet redan passerat?

Håller med till fullo med föregående skribent . Något för dom att tänka på som överöser LH , familjemedlemmar m.m med anklagelser och påhopp . Och alla som förser tråden med snaskiga teorier om allsköns saker som har hänt offret i form av skändningar av kroppen m.m . Hur skulle ni själva reagera om er vän . kompis , släkting eller nån annan ni känner nyligen har blivit dödad och folk skriver massa skit på ett forum på nätet . Så en smula hänsyn och eftertanke kanske inte skulle skada emellanåt innan man skriver ett inlägg .
2015-08-09, 20:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Håller med till fullo med föregående skribent . Något för dom att tänka på som överöser LH , familjemedlemmar m.m med anklagelser och påhopp . Och alla som förser tråden med snaskiga teorier om allsköns saker som har hänt offret i form av skändningar av kroppen m.m . Hur skulle ni själva reagera om er vän . kompis , släkting eller nån annan ni känner nyligen har blivit dödad och folk skriver massa skit på ett forum på nätet . Så en smula hänsyn och eftertanke kanske inte skulle skada emellanåt innan man skriver ett inlägg .
Gäller även mgm och hans familj.
Medlem
Citat:

gjordes?

Fått för mig att konfrontationen (mellan MP och bröderna) ägde rum på onsdagen eller torsdagen.
Det du syftar på är väl kanske att bröderna syntes i närheten av Martorp ungefär då det "avgörande fyndet" gjordes.
Bannlyst
Citat:

gjordes?
Går det att beskriva Missing people som grupp? Känner inte att jag litar på de. Bara en känsla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in