2015-08-09, 06:34
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
FPS-spel tror jag. Troligtvis från 1990-2000-talet. Killen ska klara olika utmaningar och för varje gång han har klarat ett så återvänder han till en spirituell indianhövding där han får goda råd och ev nya vapen. Något också om att varje gång killen dog så fick han nytt liv genom att skjuta med en pilbåge på flygande, gula och blå, genomskinliga väsen.

Hoppas någon vet vilket spel jag menar.

Har du hittat rätt spel eller behöver du mer hjälp?
Citera
2015-08-09, 12:05
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
FPS-spel tror jag. Troligtvis från 1990-2000-talet. Killen ska klara olika utmaningar och för varje gång han har klarat ett så återvänder han till en spirituell indianhövding där han får goda råd och ev nya vapen. Något också om att varje gång killen dog så fick han nytt liv genom att skjuta med en pilbåge på flygande, gula och blå, genomskinliga väsen.

Det skulle kunna vara något utav Turok-spelen, 1an eller 2an möjligtvis.
Citera
2015-08-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewt
Jag söker namnet på ett spel som kom troligtvis någon gång i slutet av 90-talet. Runt 97-99 skulle jag gissa. Det var en FPS och var säkert ganska likt andra spel vid det laget, dvs 3d-miljö men sprites för vapen och monster. Kan ha varit full 3d men minns inte. Hur som helst, det jag minns är att man gick runt i ett "gravområde", typ en kyrkogård fast med byggnader. Påminner nog lite om Bloods miljöer. MEN! Det fanns ett vapen som jag har för mig hade tre pipor som alla kunde avlossas samtidigt. Dvs typ en vanlig revolver fast med tre pipor rakt ovanpå varandra. Är det någon som kan tänkas ha någon aning om vilket spel det är jag tänker på?

Googlade fram till en sida med 90-tals fps

Här är två försök

http://90sfps.wikia.com/wiki/Angst:_Rahz%27s_Revenge

http://90sfps.wikia.com/wiki/Quiver

om de inte stämmer kan du ju kolla på resten av listan

http://90sfps.wikia.com/wiki/Category:Game
Citera
2015-08-11, 23:45
Medlem
Snoppermans avatar
Letar efter ett spel från någon gång i början av 2000 talet. Minns jag rätt så kom det från ett flingpaket eller möjligtvis glassbilen.
Spelades i 3de person som ett lejon eller tiger eller liknande, och har för mig man besteg isberg osv.
Kan möjligtvis ha varit samma figur som på det här spelet.
Citera
2015-08-12, 01:19
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Inte säker men det låter som Prey.

Prey eller Turok, antagligen det första, dock senare än 90-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snopperman
Letar efter ett spel från någon gång i början av 2000 talet. Minns jag rätt så kom det från ett flingpaket eller möjligtvis glassbilen.
Spelades i 3de person som ett lejon eller tiger eller liknande, och har för mig man besteg isberg osv.

Drog man händerna med musen?

Med största sannolikhet är det ett av de många kellogsspelen med Tony tiger, ofta billiga utvecklingsspel och sällan ihågkomna. Minns dock ett som du beskriver även om jag spelade det när DOS var mitt operativsystem.
Senast redigerad av N3ss3 2015-08-12 kl. 01:23.
Citera
2015-08-12, 22:05
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopperman
Både loggan och tigern kommer från Kellogg's, de som bl.a. gör corn flakes.
Minns att även jag hade ett spel från dom, minns däremot ingenting alls av vad spelet gick ut på.

Men testa googla efter "kelloggs game" eller dyl.
Citera
2015-08-13, 14:27
Medlem
Mikeyjamess avatar
Söker ett spel som bör ha kommit ut mellan 2010-2014. Minns inte på vilken konsol men det är ett postapokalyptiskt tredje persons-spel där man är själv i ett ödsligt Nordamerika (?) och det fanns zombies så det man hittade längs vägen fick man använda som vapen, redskap, mat etc. Typ som The Walking Dead. Snygg grafik var det också. Tror huvudrollen hade mössa på sig.

Det ska vara en rätt stor öppen spelvärld om jag inte minns fel. Läste om den i Gamereactor för nåt år sen men hittar den inte.
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-08-13 kl. 14:30.
Citera
2015-08-14, 10:08
Medlem
jonesy.s avatar
^ Kan inte komma på något annat än State of Decay?
Citera
2015-08-14, 12:55
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Söker ett spel som bör ha kommit ut mellan 2010-2014. Minns inte på vilken konsol men det är ett postapokalyptiskt tredje persons-spel där man är själv i ett ödsligt Nordamerika (?) och det fanns zombies så det man hittade längs vägen fick man använda som vapen, redskap, mat etc. Typ som The Walking Dead. Snygg grafik var det också. Tror huvudrollen hade mössa på sig.

Det ska vara en rätt stor öppen spelvärld om jag inte minns fel. Läste om den i Gamereactor för nåt år sen men hittar den inte.

Var en rätt populär genre för några år sedan. Några som det pratades mycket om var/är DayZ och Rust, kanske något av dem?
Citera
2015-08-15, 01:55
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
^ Kan inte komma på något annat än State of Decay?

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Var en rätt populär genre för några år sedan. Några som det pratades mycket om var/är DayZ och Rust, kanske något av dem?

Verkar luta åt State of Decay. Är PC-versionen ett onlinespel eller kan man köra som vanligt?
Citera
2015-08-15, 19:40
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Verkar luta åt State of Decay. Är PC-versionen ett onlinespel eller kan man köra som vanligt?
Vad jag minns fanns det ingen online/multiplayer möjlighet.
Citera
2015-08-20, 02:19
Medlem
Ett gammalt mariospel. Det enda jag kommer ihåg är början, där det var ganska mörkt och man kunde välja mellan 3 olika rör har jag för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in