Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Bevisläget är mer än gott, och det kommer att hålla fram till en livstidsdom, så bekymra dig inte!
Jag ser målet som avgjort, det är den typens mål, där rätt typ sitter häktad och inte har så många äss i rockärmen som folk tror. Det märks ganska snart i en sak hur det kommer att gå! Bara det faktum att advokaten äntligen håller käft ger en stark indikation på att hon inget har att komma med. Det banala säger mer än det komplicerade.
Jag förstår inte varför folk snöar in sig på att saker ska bevisas med ännu mer teknisk bevisning in absurdum, när det redan finns bevisning. Vi kanske har olika syn på vad som avses med bevisning?
För några enstaka "öppensinnade" själar här i världen blir det förmodligen aldrig nog med
bevisning. Helst ska morden vara videofilmade för att de riktigt ska kunna låta sig övertygas.
Det vore för övrigt nåt att önska av kommande gärningsmän: filma vet ja. Annars kanske
ingen tror på vad ni har gjort. Och det vore väl synd?
Sedan är jag benägen att tro som du: det är ett ganska lätt fall det här att ro i hamn.
Man sitter i själva verket redan på så mycket bevisning som behövs för att fälla den här
flickmördaren. Däremot är jag lite mindre säker på en livstidsdom. Kan bli tidsbestämt
om det vill sig illa.
Nu får man antagligen veta av att man lever bara för att man känner sig säker på
en fällande dom. Redan nu innan man ens klubbat igenom ett åtalsbeslut i ärendet.
Men det får vara som det vill med det.