2015-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vet inte. Det där känns mer som feministpropaganda än någonting relevant.

Så är det nog men jag tror hon tog tillfället i akt när det gavs att få propagera lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vi ska nog inte ta för givet att hon har specifik information om denna utredning. Exempelvis så tolkar jag inte det som att hon fått vetskap om att gärningsmannen är en man från utredningen, utan mer att hon uttalar sig utifrån vad som är någorlunda rimligt att anta.

Jag tror däremot att poliser pratar betydligt mycket mer med varandra än dom borde.
Tror det byts en hel del historier om olika fall osv. dom är ju trots allt inte mer än människor dom heller.
Citera
2015-08-08, 21:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, lite skumt är det, visst var det större massmedial uppmärksamhet när 17-åringen hittades? Det var väl förstasidesstoff i flera veckor känns det som....kanske är för mycket för massmedia med två flickmord på en sommar....

Min spekulation (obs: bara spekulation och resonemang, men det är väl vad tråden är till för) är att brottet är begånget av antingen EU-migranter eller nyanlända MENA-invandrare. Detta är väl en spekulation så rimlig som någon, eftersom det inte finns något att gå på. Spekulationen baserar jag på två saker:

1. Tillvägagångssättet, att överfalla en tjej kl 18:30 på ljusan dag i ett tätt frekventerat joggingspår, och släpa henne bara 20-30 meter bort från spåret. Allt måste ha skett inom 10-15 minuter. Tyder inte på någon "kall" gärningsman, utan snarare på några som låtit hormonerna springa iväg. "Söta svenska flicka".

2. Att nyheten är helt borta. Samt inga fackeltåg, ingenting. Detta är trots allt en ung svensk tjej som blivit mördad en helt vanlig ljus kväll, nära Stockholm. Media hade gått bananaz om det hade varit en invandrad BO, eller att man visste att det var en svensk gärningsman. Den totala tystnaden är skum.

Observera att allt ovanstående enbart är spekulation och resonemang!
Citera
2015-08-08, 21:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Jag bor i samma ort som han varit verksam i och även där det här mordet skett och min tanke gick ganska snabbt åt hans håll faktiskt utan att ens veta hur saker och ting gått till.
Han är en otroligt läskig människa på alla sätt och vis.
Jag är genuint glad över att personen flyttat härifrån och bara hälsar på här mellan varven.
Angående mänskliga rättigheter så anser jag att har man förstört en person så mycket som han gjort så har man avsagt sig dom rättigheterna, jag jämnför hans handlingar med asen som åker ner till Syrien för att kriga i IS namn.

Vet du när dessa varv skett? Har du någon uppgift på när hans senaste besök i området varit?

För övrigt förstår jag att du anser att människans mänskliga rättigheter försvunnit. Men rent demokratiskt och rättssäkert så skulle det ju vara väldigt svårt att få ihop det med att vissa människor ska leva med rätten till mänskliga rättigheter och vissa utan dessa.
Citera
2015-08-08, 21:48
Medlem
Har nu läst igenom alla 180 sidor och vad fan har kommit fram? Inte ett skit. Folk kommer in och säger att det är fel flicka (det är det inte) då och då, folk kommer in och tjatar om älgjävlarna. Hagamannen var ett hett ämne där ett tag. Har läst dom dummaste jävla teorierna någonsin på detta forum. Men inte ens hennes ex som hon var ihop med under tiden hon twittrade har nämnts med namn? Hon verkar ju vara ett spöke som ingen har någon som helst information om.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Min spekulation (obs: bara spekulation och resonemang, men det är väl vad tråden är till för) är att brottet är begånget av antingen EU-migranter eller nyanlända MENA-invandrare. Detta är väl en spekulation så rimlig som någon

Nej. Om man visste att detta var fallet skulle det redan trumpetats ut i Avpixlat och Fria Tider m.fl.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Är det feministpropaganda att kvinnor ska slippa bli överfallna och våldtagna?
Citera
2015-08-08, 21:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Nej. Om man visste att detta var fallet skulle det redan trumpetats ut i Avpixlat och Fria Tider m.fl.

Hur skulle Avpixlat och Fria Tider m.fl. kunna veta detta, menar du?
Citera
2015-08-08, 21:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur skulle Avpixlat och Fria Tider m.fl. kunna veta detta, menar du?

Om media inte vet något är det nog därför de håller tyst ska du se.
Citera
2015-08-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du när dessa varv skett? Har du någon uppgift på när hans senaste besök i området varit?

För övrigt förstår jag att du anser att människans mänskliga rättigheter försvunnit. Men rent demokratiskt och rättssäkert så skulle det ju vara väldigt svårt att få ihop det med att vissa människor ska leva med rätten till mänskliga rättigheter och vissa utan dessa.

Var en taskig formulering men han har ju iallafall mor, bror eller systerson kvar här vilket borde resultera i att han befinner sig här ibland.

Jo i praktiken går det ju inte ihop överhuvudtaget om man inte ska börja införa dödsstraff för vissa brott vilket i min mening är befängt.
Dock så borde straffskalor ändras markant på vissa plan.
Citera
2015-08-08, 21:57
Medlem
Citat:
Fan ursäkta mig men alltså, feministpropaganda?
Det är ingen propaganda, det är verkligheten, män våldtar och mördar kvinnor och unga tjejer på löpande band och vi är rädda. HELA TIDEN. Googlar självförsvarskurser om nätterna, köper överfallslarm för dyra pengar och tar taxi hem på kvällen fast att det bara är en 10 minuters promenad.
Ni gnäller om feminister och orakade armhålor och manshat men det är ju sant som det sägs, manshat irriterar medan kvinnohat faktiskt dödar. Nånting här är ju fundamentalt fel.
Citera
2015-08-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Jag har ingen statistik, men borde inte tiden och platsen tala mot ett sexuellt motiv?

Jag menar att våldtäkt där GM och BO inte känner varandra, "normalt" sker senare på kvällen/natten och på ensligare platser än ett motionsspår.
Ja, oftast är det nog så. Men inte alltid. Tex skedde detta, våren 2014, mitt på ljusa eftermiddagen kl 16: (FB) Mörkhyad man våldtog äldre kvinna utomhus, Katrineholm
Citera
2015-08-08, 22:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Jämför polisens reaktion i denna händelse

http://www.expressen.se/nyheter/16-arig-flicka-saknas/

Men polisens reaktion i Runby, och det framgår ganska tydligt att någonting triggat dem utav satan i Runby. Antaglien A.K:s närvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in