2015-08-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej. Men det verkar vara så att tidigare våldtäktsmän ska hängas ut ändå.
Det är fasen riktigt synd om dig!
Gör det ont när du tänker

Det är samma område, och en person som har anknytning till platsen...
Citera
2015-08-08, 20:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Du kan läsa artikeln om våldtäkterna så förstår du att mannen ifråga har lite problem med aggressioner också. Det framgår klart att han är aggressiv. Han är även dömd för misshandel. Är osäker, men tror det finns en tråd om honom här på FB också.

Nu har jag inte vistats i Väsby på några år, men det sista minnet jag har av honom är iaf att han är jävligt hotfull och då gick han iaf på droger. En tickande bomb skulle jag med flera beskrivit honom
Citera
2015-08-08, 20:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Tack!

Vilket riktigt äckel!
Citera
2015-08-08, 20:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Det är fasen riktigt synd om dig!
Gör det ont när du tänker

Det är samma område, och en person som har anknytning till platsen...

Vilket inte säger att han skulle vara en mördare för det. Eller hur?
Citera
2015-08-08, 20:30
Medlem
Citat:

Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är ett lustmord framför ett sexualmord?

Sen att hänga ut våldtäksmän?
Har man inte förbrukat sina mänskliga rättigheter när man för tredje/fjärde gången blir dömd för våldtäkt?
Hela Sverige borde veta vilket jävla svin han är oavsett om han är inblandad i det här eller inte.
Citera
2015-08-08, 20:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Ja, det kan jag naturligtvis göra.
¨
Nu är det dock inte jag som har dragit upp denne man i den här tråden och inte heller jag som tydligen sitter på en befintlig FUP.
Nej, men det är tydligen du som är sugen på att få läsa den -- alltså får du beställa hem den eftersom medlemmen som sitter på den inte tänker lägga ut den.
Vilket det inte finns någon som helst skyldighet att göra.

Omständigheterna som Liza berättar om - domarna - har du fått stöd för i tidningsartikeln.
Citera
2015-08-08, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilket inte säger att han skulle vara en mördare för det. Eller hur?
Vilket säger att sannolikheten är högre för att han ska ha gått för långt än att det är frågan om random boende som aldrig begått något liknande brott.
Citera
2015-08-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är ett lustmord framför ett sexualmord?

Sen att hänga ut våldtäksmän?
Har man inte förbrukat sina mänskliga rättigheter när man för tredje/fjärde gången blir dömd för våldtäkt?
Hela Sverige borde veta vilket jävla svin han är oavsett om han är inblandad i det här eller inte.
Ja varför får han vistas bland andra människor? Precis som Niklas Lindgren. Skillnaden är att han inte har allt medialjus på sig.
Citera
2015-08-08, 20:35
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
https://twitter.com/iduuj/status/538598472904351744
https://twitter.com/iduuj/status/536467098302963712
https://twitter.com/iduuj/status/532640223411593216
https://twitter.com/iduuj/status/532244292279209987

Twitterspåret är det mest intressanta nu. jAG skulle vilja veta om den här mannen hon twittrar om har alibi någon som vet?
Hon skrev också att hon bytt nummer med taxichaffisen. Det var inte en taxichaffis som "fixade henne"?
Citera
2015-08-08, 20:35
Medlem
Igni-ferroques avatar
Helt meningslöst att posta misstankar mot någon baserat på gamla dommar. Polisen vet garanterat vilka ALLA personer som är folkbokförda och dömda för vissa brott i området är. Det enda ni uppnår med detta är att eventuellt oskyldiga riskerar att få problem.

Om ni vill kan ni ju ringa polisen med era tips. Därmed inte sagt att man inte skall posta om sådant som MÖJLIGEN kan ha undgått snuten. Fast man kan ju ringa och tipsa också?
Citera
2015-08-08, 20:36
Medlem
Citat:

Men vad är det du inte förstår?

En ung kvinna har blivit mördad i ett motionsspår och det är inte på något sätt konstigt att anta att hon blivit våldtagen,
Sannolikheten är ganska stor.
Det första polisen gör är att kartlägga tidigare dömda GM som skulle passa in på gärningen,
därför är Liza1979' s uppgifter av vikt.

Ett exempel,
Om du hade ett barn som råkat ut för en pedofil i ditt eget bostadsområde
Och det förövandet skulle passa in på ett annat barn, tex samma ålder eller dylikt?
skulle inte du då misstänka samma förövare?
Citera
2015-08-08, 20:36
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men det är tydligen du som är sugen på att få läsa den -- alltså får du beställa hem den eftersom medlemmen som sitter på den inte tänker lägga ut den.
Vilket det inte finns någon som helst skyldighet att göra.

Omständigheterna som Liza berättar om - domarna - har du fått stöd för i tidningsartikeln.

Nej, det har jag naturligtvis inte fått eftersom inget namn nämns i tidningsartikeln.

Jag tror säkert att det är som Liza skriver - men jag VET inte. Ingen annan här VET heller. Inte heller du.

Tycker du inte att det känns ganska rimligt att lägga upp FUP/dom när man anklagar en person för våldtäkt/misshandel?

Eller tycker du att det är okej att kasta fram ett namn med åtföljande anklagelser och inga belägg?

I så fall är du motsatsen till ett rättssystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in