2015-08-08, 18:56
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det är inte heller så värst intressant om han mördat förut, då alla mördare antagligen har ett första offer innan de blir seriemördare.

Är ju intressant för att bedöma om avsikten var att mörda eller inte.
Citera
2015-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Mördaren?

Polisen borde i vart fall kolla upp den där personen. En stalker som inte kan ta ett nej låter misstänkt. Hoppas någon vet vem snubben är så han kan namnges åt polisen.
Citera
2015-08-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag anser att man ska vara försiktigt med att hänga ut personer. Gör man det så ska man verkligen ha fog för det. Eftersom det finns en person härinne som hänger ut en annan, med namnuppgifter, så är det inte speciellt märkligt att då begära källa till uthängning.

Tycker du det är märkligt och ett tecken på att vara ett psyko att göra det?

Nu har denna person gett oss målnumret av domen. Det är bra. Men h*n bör undvika att skriva om vad det står i domen så länge det inte är citerat.

Jag försöker heller inte manipulera personen. Däremot kan det vara bra att förklara vad att hänga ut personer utan att visa på källa, kan innebära här. Men det säger nu visst Liza, trots sitt väldigt oaktsamma beteende, redan förstått.
Undvika? Jag skriver vad jag vill! Och som du kan se så har jag inte färgat något som du misstänkte.
Vad är ditt problem?
Citera
2015-08-08, 18:58
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Polisen borde i vart fall kolla upp den där personen. En stalker som inte kan ta ett nej låter misstänkt. Hoppas någon vet vem snubben är så han kan namnges åt polisen.
https://twitter.com/iduuj/status/538598472904351744
https://twitter.com/iduuj/status/536467098302963712
https://twitter.com/iduuj/status/532640223411593216
https://twitter.com/iduuj/status/532244292279209987

Twitterspåret är det mest intressanta nu. jAG skulle vilja veta om den här mannen hon twittrar om har alibi någon som vet?
Citera
2015-08-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Denna dom är från -94 dömdes för våldtäkt och olaga hot till 5 års fängelse.
Han stötte på L och hennes pojkvän vid tunneln vid stationen, lurade upp dom i skogen och våldtog L som då var 14 år.
Ett skogsparti väster om Hagvägen 4.

Han dömdes också -93 för misshandel och våldtäkt
Hur gammal var han själv då?
Citera
2015-08-08, 18:59
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Snöre?
Jag har skummat igenom tråden, det finns inte mycket fakta släppta från polisen.
Man berättar att man funnit ett snöre. Är det viktigt? Eftersom man nämner det.
Är det en liten snörstump? En längre bit som använts för att strypa nån?
Ett långt snöre som nån spänt upp över spåret för att skada random person som kommer springande?
Det har ju varit nåra såna sjuka incidenter då och då.
Sådär, spekulera vidare nu.

Om det var typ i juni eller tidigt i juli så var det en joggare i ett av Väsbys löparspår som hitta en lina spänd mellan två träd. Denna var dock spänd i knähöjd.
Citera
2015-08-08, 19:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det tyckte utredarna om mördarälgen också. Det hjälpte inte heller att Hälge blev avslöjad, grannarna trodde fortfarande det var maken så han fick dra från byn.
Forsätt då med dina djurteorier p.g.a. av ett fall och om du tror att ett ev. djur även släpat bort Ida från spåret. Jag är sparsam med dom här men du förtjänar en
Citera
2015-08-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur gammal var han själv då?
Han är född 73 så vid första domen för våldtäkt -93 va han 20
Citera
2015-08-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag anser att man ska vara försiktigt med att hänga ut personer. Gör man det så ska man verkligen ha fog för det. Eftersom det finns en person härinne som hänger ut en annan, med namnuppgifter, så är det inte speciellt märkligt att då begära källa till uthängning.

Tycker du det är märkligt och ett tecken på att vara ett psyko att göra det?

Nu har denna person gett oss målnumret av domen. Det är bra. Men h*n bör undvika att skriva om vad det står i domen så länge det inte är citerat.

Jag försöker heller inte manipulera personen. Däremot kan det vara bra att förklara vad att hänga ut personer utan att visa på källa, kan innebära här. Men det säger nu visst Liza, trots sitt väldigt oaktsamma beteende, att hon redan förstått.

Det är ju precis tvärtom. Du vill att hela domen ska fläkas ut i en tråd som inte har med fallet att göra.

Jag försvarar inte någon.
Citera
2015-08-08, 19:02
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Denna dom är från -94 dömdes för våldtäkt och olaga hot till 5 års fängelse.
Han stötte på L och hennes pojkvän vid tunneln vid stationen, lurade upp dom i skogen och våldtog L som då var 14 år.
Ett skogsparti väster om Hagvägen 4.

Han dömdes också -93 för misshandel och våldtäkt
Har du möjlighet att få tag i domen från 2008? Hade varit intressant att se det från ett lite färskare datum. Kanske kan vi hitta några likheter med det aktuella brottet? Vad jag förstod skedde det också i Väsby.
Citera
2015-08-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har du möjlighet att få tag i domen från 2008? Hade varit intressant att se det från ett lite färskare datum. Kanske kan vi hitta några likheter med det aktuella brottet? Vad jag förstod skedde det också i Väsby.
Ska nog gå
Citera
2015-08-08, 19:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag vägrar inte, kan inte bara just nu.
Och nej det är inte mina egna ord.
A sa till L att hon skulle kyssa honom. J såg när hon gjorde det.J kände sig helt paralyserad. Han försökte ta tag i A men blev nertryckt på marken igen. Han och L låg precis i närheten av varandra och han hörde A säga åt L att hon skulle ta av sig byxorna, gjorde hon inte det skulle han döda henne. J var chockad och uppfattade inte så mycket av det som hände. Han förstod att L blev våldtagen. Det enda han tänkte var att de skulle försöka komma undan med livet i behåll. A låg ovanpå L ganska länge, säkert 15 min. Han hade tagit av sig sina jeans och kalsonger. J vet inte om L försökte göra något motstånd. Han vet inte hur hon reagerade men hon låg helt stilla. Han vet inte om L sugit på As manslem. Han tittade inte eftersom han var så chockad. Han låg och tittade rakt upp mot himlen. Han vågade inte i gripa.
Detta är ordagrant från domen

Okej. Oavsett hur vidrigt det är det han har gjort, så är du medveten om att du hänger ut en person i samband med ett mord som sker 21 år efter att denna person tvingat sig till ett samlag?

Hur många sådana personer tror du inte det existerar runt om i Stockholm och säkert även i närheten av Upplands Väsby? Har du något mer speciellt som bör skilja denna person från de kanske tusentals andra som kan ha gjort detsamma mellan 1994 och 2015? Eller hyser du något personligt förakt till just denna Arto..?

Personen är dömd för ett brott begånget 1994, och han har sonat det brottet för väldigt länge sedan. Detta är något vi alla borde ha i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in