Citat:
Ursprungligen postat av
Liza1979
Jag vägrar inte, kan inte bara just nu.
Och nej det är inte mina egna ord.
A sa till L att hon skulle kyssa honom. J såg när hon gjorde det.J kände sig helt paralyserad. Han försökte ta tag i A men blev nertryckt på marken igen. Han och L låg precis i närheten av varandra och han hörde A säga åt L att hon skulle ta av sig byxorna, gjorde hon inte det skulle han döda henne. J var chockad och uppfattade inte så mycket av det som hände. Han förstod att L blev våldtagen. Det enda han tänkte var att de skulle försöka komma undan med livet i behåll. A låg ovanpå L ganska länge, säkert 15 min. Han hade tagit av sig sina jeans och kalsonger. J vet inte om L försökte göra något motstånd. Han vet inte hur hon reagerade men hon låg helt stilla. Han vet inte om L sugit på As manslem. Han tittade inte eftersom han var så chockad. Han låg och tittade rakt upp mot himlen. Han vågade inte i gripa.
Detta är ordagrant från domen
Okej. Oavsett hur vidrigt det är det han har gjort, så är du medveten om att du hänger ut en person i samband med ett mord som sker 21 år efter att denna person tvingat sig till ett samlag?
Hur många sådana personer tror du inte det existerar runt om i Stockholm och säkert även i närheten av Upplands Väsby? Har du något mer speciellt som bör skilja denna person från de kanske tusentals andra som kan ha gjort detsamma mellan 1994 och 2015? Eller hyser du något personligt förakt till just denna Arto..?
Personen är dömd för ett brott begånget 1994, och han har sonat det brottet för väldigt länge sedan. Detta är något vi alla borde ha i åtanke.