2015-08-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, men då har de inte bara ha kastats ur bilen på vägen till Martorp - det var väl mer det jag reagerade på.
jag begriper iaf inte även om man blandar in henne. Att stycka handlar väl om att försöka dölja brottet väldigt väl?
Alltså.. om han anförtror hustrun att ränna runt med ägodelar som verkligen riskerar hittas (vilket de gjort) om de nu finns kvar hos den döde - varför i hela friden flytta dem från Lisa i så fall?

Kan ju vara så att han förklarat för fru och bror vad han gjort, kroppen ligger vid detta läge i slaktrummet mittemot kaféet, fru och bror avråder från att ringa polis och kommer dit och hjälper till.
Frun tar mobil och andra saker och dumpar dessa.
Hjälmen har Lisa fortfarande på sig.

Ja, visst är det svårt att tänka sig, men som sagt jag spekulerar bara
2015-08-08, 15:56
Medlem
khattuggares avatar
Om detta visar sig vara något annat än sexualbrott, vad kan det ärligt talas finnas för motiv? Då borde de inblandade personerna ha någon slags närmre relation till varandra. Känns väldigt konstigt att som gästarbetare döda en 17-årig tjej HELT utan anledning om man nu inte är psykisk sjuk då.

Sen kan vi självklart inte säga att MGM är 100 % skyldig, han är väl inte ens åtalad än. Hade ju dock varit ett jävla dråpslag om MGM släpptes nu och man var tvungen att börja om. Då tror jag fallet hade blivit mycket svårt att lösa...
2015-08-08, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men en våldtäkt är ofta påtvingad, och en våldtäkt ger därför skador i underlivet.
Väldigt sällan man hör om en överfallsvåldtäkt där GM använt sig av glidmedel eller kondom. Och om så är fallet, så hittar man just glidmedel vid en undersökning.
Något man säkert kollar upp rätt så omgående, även om man får ta in en gynekolog.

En våldtäkt är alltid påtvingad menar du säkert men fastän den är så behöver det faktiskt inte alltid uppstå
skador på underliv som direkt kan kopplas till att en våldtäkt begåtts. Mer komplicerat än så är det i verkligheten. Du resonerar utifrån myter, myter är sällan sanningsenliga.

Hittar du som du föreslår i ditt ogenomtänkta svar inga självklara dokumenterade skador så måste glidmedel används under våldtäkten, ja du ifall sådana hjälpmedel hittas vid undersökningen så kan du nog ganska säkert låta bli att anmäla, papperskorgen direkt så att säga.
2015-08-08, 16:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan ju vara så att han förklarat för fru och bror vad han gjort, kroppen ligger vid detta läge i slaktrummet mittemot kaféet, fru och bror avråder från att ringa polis och kommer dit och hjälper till.
Frun tar mobil och andra saker och dumpar dessa.
Hjälmen har Lisa fortfarande på sig.
Ja, visst är det svårt att tänka sig, men som sagt jag spekulerar bara

Ja, det är via att fundera det kan komma fram nåt.
Min hjärna är något jobbig bara då jag vill sen en röd tråd, så det luktar bränt, hahahaha.
Ok. en kort fundering kring det som är med frågetecken. Det du inleder med fattar jag och ser det väl som möjligt dvs att hon har hamnat i mjölkrummet, han ringer in dem för hjälp.
Frun tar hand om bortåt nio persedlar dvs inkl hjälm och frånsett handske och kvitto som glöms i ladan då - och dumpar dem i grusvägstrakten. Ett tio-tal uppges innan hon hittas.
Varför inte ta med hela skiten ihop med Lisa? Ska hon då gå iväg med grejerna från mjölkrummet när de andra åker iväg med Lisa i bilen? Varför krånglar de till det så förfärligt?
2015-08-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
En våldtäkt är alltid påtvingad menar du säkert men fastän den är så behöver det faktiskt inte alltid uppstå
skador på underliv som direkt kan kopplas till att en våldtäkt begåtts. Mer komplicerat än så är det i verkligheten. Du resonerar utifrån myter, myter är sällan sanningsenliga.

Hittar du som du föreslår i ditt ogenomtänkta svar inga självklara dokumenterade skador så måste glidmedel används under våldtäkten, ja du ifall sådana hjälpmedel hittas vid undersökningen så kan du nog ganska säkert låta bli att anmäla, papperskorgen direkt så att säga.

En våldtäkt är alltid påtvingad ja, men jag snackade om överfallsvåldtäkt! Inte att sätta på en sovande brud!
Antar att du blivit våldtagen och vet vad du snackar om!
Inget ogenomtänkt i mitt svar!
Det naturliga glidmedlet som uppstår vid samlag brukar inte produceras om man inte är kåt, vilket väldigt sällan om inte aldrig ett överfallsvåldtäktsoffer är!
Därför tvingas penis in, och blodkärl spricker!
Tänk efter lite!
2015-08-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ja, det är via att fundera det kan komma fram nåt.
Min hjärna är något jobbig bara då jag vill sen en röd tråd, så det luktar bränt, hahahaha.
Ok. en kort fundering kring det som är med frågetecken. Det du inleder med fattar jag och ser det väl som möjligt dvs att hon har hamnat i mjölkrummet, han ringer in dem för hjälp.
Frun tar hand om bortåt nio persedlar dvs inkl hjälm och frånsett handske och kvitto som glöms i ladan då - och dumpar dem i grusvägstrakten. Ett tio-tal uppges innan hon hittas.
Varför inte ta med hela skiten ihop med Lisa? Ska hon då gå iväg med grejerna från mjölkrummet när de andra åker iväg med Lisa i bilen? Varför krånglar de till det så förfärligt?

Ja, det är väldigt märkligt, håller med.
Frun kan ha haft en bil och bröderna en bil, vet ju att AJ har företagsbilar som antagligen hans anställda använder.
2015-08-08, 16:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det var mer detta jag menade med att den preliminära visar skador, men detaljerna kommer väl i den slutgiltiga. Däremot - om hon inte haft byxor på så hade de väl sett en tydligare motiv (eller DNAsvar) tycker jag?

Det låter luddigt detta:
"– Vi får efter hand en allt klarare bild av det som hänt, men motivet är svårt att ange, säger Annette Olsson."
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/dna-pekar-mot-misstankt/

Jag börjar mer och mer tro att LH inte blev våldtagen.
För om det funnits spår av ett sådant övergrepp så hade det nog inte uttryckts sådan tveksamhet avseende motivet.
2015-08-08, 16:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
[/spoiler]
Ämnet vi diskuterar ingen fallstudie utan ett vedervärdigt brott mot en ung kvinna, hennes familj och ja mot alla oss föräldrar som påminns om att det visst finns monster därute...

För alla parter skulle jag nog säga, fast föräldrar identifierar sig nog hårt med händelsen, bra skrivet.
Det är ju det ruggiga att det sker på dagtid, på en öppen, trafikerad plats en söndag som ruckar markant på trygghetskänslan - på ett annars lugnt ställe (förutom inbrott nattetid). Ihop med att det är alldeles vedervärdigt att en ung person berövas livet. Vart fan är man trygg? Läste om en tjej som blivit våldtagen mitt på dagen då hon solade på ett helt normalt ställe som inte alls är undanskymt och ensligt. För min del rubbar det cirklarna. Det skrämmer mig.
2015-08-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag börjar mer och mer tro att LH inte blev våldtagen.
För om det funnits spår av ett sådant övergrepp så hade det nog inte uttryckts sådan tveksamhet avseende motivet.

Precis vad jag trodde (eller rättare sagt fortfarande tror) men så var det nån i tråden som skrev att åklagaren uttryckt sig på annat sätt i annan intervju. Där ville hon inte kommentera frågan om de kunde se ett motiv. Ska se om jag hittar länkarna nånstans.
2015-08-08, 16:50
Medlem
Citat:
För alla parter skulle jag nog säga, fast föräldrar identifierar sig nog hårt med händelsen, bra skrivet.
Det är ju det ruggiga att det sker på dagtid, på en öppen, trafikerad plats en söndag som ruckar markant på trygghetskänslan - på ett annars lugnt ställe (förutom inbrott nattetid). Ihop med att det är alldeles vedervärdigt att en ung person berövas livet. Vart fan är man trygg? Läste om en tjej som blivit våldtagen mitt på dagen då hon solade på ett helt normalt ställe som inte alls är undanskymt och ensligt. För min del rubbar det cirklarna. Det skrämmer mig.

+1!
För att inte tala om vad som hänt i Runby också, helt sjukt, sorgligt
2015-08-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Precis vad jag trodde (eller rättare sagt fortfarande tror) men så var det nån i tråden som skrev att åklagaren uttryckt sig på annat sätt i annan intervju. Där ville hon inte kommentera frågan om de kunde se ett motiv. Ska se om jag hittar länkarna nånstans.

Jag tror inte heller det rör sig om en fullbordad våldtäkt, men som sagt, det är vad jag tror.
Det är fortfarande yppandeförbud så det vi läst i media kan vara långt ifrån vad förundersökningen faktiskt kommit fram till.
Det vi läst i media pekar iaf på att det inte rör sig om en våldtäkt.
2015-08-08, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
+1!
För att inte tala om vad som hänt i Runby också, helt sjukt, sorgligt

Ja, jag tänkte på den tjejen också... ska man jogga med livvakt? Stackars, stackars föräldrar oavsett var och när det händer.
Jag blir så besviken (ledsen?) när man hör allt som händer. Jag har tagit onödiga risker i mina dar och gått hem på fyllan på natten, kaxig som en idiot - men ska jag vara rädd på parkeringen när jag slutar jobbet tidig kväll? Kolla runt? Det klart det inte är vanligt, men som sagt - det rubbar mina invanda mönster.
Usch...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in