Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Eftersom han togs in till stationen innan man officiellt meddelade att BO hittats så måste man ha hittat henne betydligt tidigare än man sagt. Man hade inte tagit in honom för någon som helst misstanke när eftersökningen pågick efter någon som man trott ramlat och skadat sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Jag börjar faktiskt luta åt att det kan vara fråga om en "naturlig" död. Detta baserat på att polisen är så otydlig huruvida det är ett mord eller inte, de utreder det som ett mord och det måste de ju göra till dess att de kan avskriva det spåret.
BO motionerade och hade hög puls, belastning på hjärtat. Artärbråck (
https://sv.wikipedia.org/wiki/Art%C3%A4rbr%C3%A5ck), stroke, hjärtfel är bara några möjliga orsaker för snabb död. Det händer då och då att idrottsmän plötsligt dör.
Om hon då ligger död vid spåret så är det endast en obduktion som kan fastställa orsaken och det tar ju några dagar. Under tiden måste givetvis polisen betrakta det som ett möjligt mord. Nu låg hon ju inte precis vid spåret men det kan förklaras med att hon började förlora medvetandet och då irrade in i skogen.
Min teori är att hon fick ett brock, fick ont i magen och tolkade det som magont och gick in i skogen lagom undanskymt för att försöka få ut skiten, men svimmade med byxorna runt knäna och dog på platsen. Hittar man en död kvinna med byxorna nere så blir det alltid en mordutredning.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnickeliSnack
Hon kanske blev nödig och tog sig långt ifrån spåret och med byxorna nere föll och slog huvud i en sten. Kan tänka mig att scenen liknar ett våldsbrott.
Knappast troligt eftersom man inte faller så långt, mer troligt att det var frågan om en plötslig sjukdom och naturlig död, men det kan ha varit blodigt på platsen.