2015-08-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den dömde serievåldtäktsmannen AKs (som tidigare nämnts i tråden) släktingar bor precis där.
Och verkar inte sitta inne nu? Han utförde våldtäktsöverfall direkt när han blev fri från fängelset 2008. Hur länge satt han sedan och när släpptes han? Kanske nyligen?
Citera
2015-08-08, 15:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man får förmoda att polisen kollar upp det i så fall. Nånting säger mig dock att denne våldtäktsman i så fall redan borde ha plockats in.

Om han var där ja. Han kan ju ha gett sig iväg söderut efter dådet, och i så fall få polisen inleda jakt på honom, men eftesom det utreds som spaningsmord är det väl inte så troligt med honom.

Kan ju också vara någon annan som sett hans närvaro som ett slags alibi.

Är han där ska han ju helt klart kollas upp förstås.
Citera
2015-08-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Menar du att A.K. var på besök eller att sånt sitter i generna?
Nej att han är på besök. Om det nu är så att han bor i Haparanda så kanske han åker till sin mor och släkt på sommarbesök. Hans mor skrev som kommentar under en bild han lagt upp, med en pistolmynning och patroner; Snälla A*** ta bort den bilden. (Vilket han inte gjorde)
Citera
2015-08-08, 15:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
8/8 Sammanfattning:
Till trådstarten.

/Mod
Citera
2015-08-08, 15:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/ville-hjalpa-polisen--togs-in-till-forhor/

Eftersom han togs in till stationen innan man officiellt meddelade att BO hittats så måste man ha hittat henne betydligt tidigare än man sagt. Man hade inte tagit in honom för någon som helst misstanke när eftersökningen pågick efter någon som man trott ramlat och skadat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag börjar faktiskt luta åt att det kan vara fråga om en "naturlig" död. Detta baserat på att polisen är så otydlig huruvida det är ett mord eller inte, de utreder det som ett mord och det måste de ju göra till dess att de kan avskriva det spåret.

BO motionerade och hade hög puls, belastning på hjärtat. Artärbråck (https://sv.wikipedia.org/wiki/Art%C3%A4rbr%C3%A5ck), stroke, hjärtfel är bara några möjliga orsaker för snabb död. Det händer då och då att idrottsmän plötsligt dör.

Om hon då ligger död vid spåret så är det endast en obduktion som kan fastställa orsaken och det tar ju några dagar. Under tiden måste givetvis polisen betrakta det som ett möjligt mord. Nu låg hon ju inte precis vid spåret men det kan förklaras med att hon började förlora medvetandet och då irrade in i skogen.

Min teori är att hon fick ett brock, fick ont i magen och tolkade det som magont och gick in i skogen lagom undanskymt för att försöka få ut skiten, men svimmade med byxorna runt knäna och dog på platsen. Hittar man en död kvinna med byxorna nere så blir det alltid en mordutredning.

Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Hon kanske blev nödig och tog sig långt ifrån spåret och med byxorna nere föll och slog huvud i en sten. Kan tänka mig att scenen liknar ett våldsbrott.

Knappast troligt eftersom man inte faller så långt, mer troligt att det var frågan om en plötslig sjukdom och naturlig död, men det kan ha varit blodigt på platsen.
Citera
2015-08-08, 15:29
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Länka till bild.

Honom hittar man ju genom hennes facebook. Så gå och kolla där.
Citera
2015-08-08, 15:30
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och verkar inte sitta inne nu? Han utförde våldtäktsöverfall direkt när han blev fri från fängelset 2008. Hur länge satt han sedan och när släpptes han? Kanske nyligen?
Han sitter inte inne. Han har precis uppdaterat sin fb-profil med en psykotisk clown.
https://www.facebook.com/arto.kamarainen.5?fref=ts
Citera
2015-08-08, 15:31
Medlem
Citat:
Finns länk till hennes facebook eller bilder på henne och ex?

Såg att de stängt ned dem. Såg också att A.K har stängt sin facebook-sida. Vilket tyder på att han kanske själv läser här. Kunde kolla hans sida för bara någon timma sedan.
Citera
2015-08-08, 15:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Min teori är att hon fick ett brock, fick ont i magen och tolkade det som magont och gick in i skogen lagom undanskymt för att försöka få ut skiten, men svimmade med byxorna runt knäna och dog på platsen. Hittar man en död kvinna med byxorna nere så blir det alltid en mordutredning.

Jaha. Och vad är det du menar talar för att det skulle vara på det viset?

Jag skulle inte ens kalla det för teori, då den inte på något vis är baserad på verkligheten. Det framstår snarare som rena fantasier.
Citera
2015-08-08, 15:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Såg att de stängt ned dem. Såg också att A.K har stängt sin facebook-sida. Vilket tyder på att han kanske själv läser här. Kunde kolla hans sida för bara någon timma sedan.
Nejdå, den finns kvar. Efter att inte ha rört sin FB på en månad, gör han helt plötsligt en uppdatering med en psykotisk clown som profil.
https://www.facebook.com/arto.kamarainen.5?fref=ts
Citera
2015-08-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ren spekulation men om det var kännt i orten att han var hemma på besök hos henne, så kan både föräldrars och polisens snabba agerande synas önskvärt.
Ja och med tanke på att straff inte avskräckt honom tidigare utan tvärtom så gjorde han samma sak direkt efter t ex frigivningen 2008. Varför går en sådan människa fri överhuvudtaget.
Citera
2015-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, det tror inte jag. I alla fall sett till de senaste tio-tjugo åren så skulle jag säga att det är vanligare att vid våldtäkter som slutar med dödsfall så är det vanligare med någon form av bekantskap, än att det inte finns en bekantskap. Men det är nog inga större skillnader där.
Jag tror inte det finns en "spärr" hos överfallsvåldtäktsmän att inte döda sitt offer så som någon påstod tidigare i tråden i det inlägg jag svarade på. Det beror snarare på att de inte lyckats döda trots att de försökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in