2015-08-08, 10:31
Medlem
ledenops avatar
När jag läser igenom denna tråd för jag ett annat mord i tankarna. Mordet i USA på Dana Satterfield.
Citera
2015-08-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Spekulationer, men jag tycker även att detta stämmer med det märkliga tillvägagångssättet, helt oberäknande och med en stor gnutta tur för att inte åka fast. Den som gjort detta har inte tänkt på konsekvenserna...

Jag tror inte att tillvägagångssättet är så märkligt. Han hade tänkt begå en överfallsvåldtäkt, väljer den tuffaste platsen längs spåret för att den dels är mindre trafikerad av medelålders motionärer och pudeltanter, dels för att man kan välja ut ett offer i förväg, dels för att det går snabbt att ta sig utom synhåll, dels för att det finns flyktvägar åt olika håll. Mordet var inte planerat utan skedde för att GM blev igenkänd.
Citera
2015-08-08, 10:37
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledenop
När jag läser igenom denna tråd för jag ett annat mord i tankarna. Mordet i USA på Dana Satterfield.

Menar du hon som hittades i en garderob 1995 ? Vad menar du liknelsen är ?
Citera
2015-08-08, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Smart inlägg... Är inte rohypnol sömnmedel? Blir man inte seg och hängig på det? Känns så där lagom effektivt.

Smart själv?

I kombination med alkohol framkallar rohypnol aggressioner.
Citera
2015-08-08, 10:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Något mer än en kilometer, men min poäng var inte att det inte alls finns bostäder i närheten utan att spåret ligger lite off. Folk råkar inte bara gå förbi. Man måste vara bekant med området för att veta att det finns ett spår uppe i skogen och det är en bit att gå. Och eftersom GM måste ha gått antingen spåret eller den enda vägen som leder upp mot utomhusgymmet och spåret så borde nån ha kunnat sett denne. Om gärningsmannen hade varit hemmahörande i Runby så kan man ju tycka att denne rimligtvis begått överfallet betydligt närmare Runby. Om det hade varit en ingivelse så hade det också sannolikt skett närmare bebyggelse eller på väg hem. Man är inte ute och går i skogen eller cyklar och bara får för sig att mörda en tjej. Han har sannolikt planerat ett överfall och legat och väntat och han kommer garanterat att göra det igen. Polisen verkar vänta på att det ska hända en gång till innan de går ut med en rejäl varning.
Är Prästtorpsvägen 3,5,7 bebodda för de ligger rätt nära? F.ö. är det väl inte mer än 3-400 meter att gå rakt över skogen från starten?
Citera
2015-08-08, 10:43
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Smart själv?

I kombination med alkohol framkallar rohypnol aggressioner.

Om du läser inlägget innan du ska komma och läxa upp mig, så handlade det ju inte om att blanda dem olika substanserna. Det var mer att: "Alkohol kan det inte vara, eftersom man somnar, utan det måste vara rohyphnol då man blir en mördarmaskin".

Nu försvarar jag inte livsfarliga skitdroger så som rohypnol, men jag tyckte det bara var ett dumt inlägg.
Citera
2015-08-08, 10:43
Medlem
Säkert redan sagts, men eftersom man ännu inte har en misstänkt så tyder ju det på en okänd gärningsman som inte är bekant med offret, annars brukar det lösas relativt snabbt inte minst med genomsök av dator, mobil, vittnen osv. Kan bli mycket svårlöst.
Citera
2015-08-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nån som har FB-länk eller bild på den här våldtäktsmannen? :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab
Han uppdaterade sin facebook för några timmar sedan med en bild på en äcklig mördarclown. Så han är ev inte i fängelse.
Citera
2015-08-08, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Om du läser inlägget innan du ska komma och läxa upp mig, så handlade det ju inte om att blanda dem olika substanserna. Det var mer att: "Alkohol kan det inte vara, eftersom man somnar, utan det måste vara rohyphnol då man blir en mördarmaskin".

Nu försvarar jag inte livsfarliga skitdroger så som rohypnol, men jag tyckte det bara var ett dumt inlägg.

Jag har alltjämt fog för att läxa upp dig. Du avfärdade rohypnol som ofarligt för att det skulle göra gärningsmannen trött. Det var väldigt slarvigt tänkt då du sket i kombinationerna som är möjliga.
Citera
2015-08-08, 10:57
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag har alltjämt fog för att läxa upp dig. Du avfärdade rohypnol som ofarligt för att det skulle göra gärningsmannen trött. Det var väldigt slarvigt tänkt då du sket i kombinationerna som är möjliga.

Hur är det med läsförmågan? Jag har absolut inte avfärdat det som ofarligt. Nu var det inte fråga om någon blandning, utan att personen i fråga tyckte att man blev en mördarmaskin på sömnmedel, vilket jag tycker är otroligt korkat sagt.
Citera
2015-08-08, 11:04
Medlem
tap1ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han uppdaterade sin facebook för några timmar sedan med en bild på en äcklig mördarclown. Så han är ev inte i fängelse.

Ingen som råkar ha bild på förövaren innan han bytte bild på facebook?
Citera
2015-08-08, 11:16
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Jag har varit ute på många rundor i många städer och tycker att det är ganska jämt fördelat mellan könen. Jag brukar alltid hälsa glatt på de jag möter. Tyvärr är det många tjejer som vänder bort blicken, förmodligen av rädsla. Det är fruktansvärt och helt oacceptabelt att det ska vara så. De som begår sådana brott ska sitta inlåsta resten av livet så att alla tjejer och kvinnor kan röra sig fritt utan att behöva vara rädda.

Är du verkligen seriös med att du tror att en tjej skulle ha begått brottet? Oddsen för det är ju nästan obefintliga.

Om du tror att man hälsar på alla man möter när man joggar så är det inte normalt. Kanske i en liten byhåla men inte i en vanlig svensk stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in