2015-08-08, 00:01
Medlem
Apollinaires avatar
jag gillar inte den här nygamla traditionen att attackera "granar" hit och dit. Visserligen gick "firman" ner på knockout men lämna "granarna" i fred.
Citera
2015-08-08, 00:12
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-35-85
Kan vi vänta oss något gruff på matchen mellan antifa och antifa.. jag menar Celtic - Malmö?

tänker du på politiska sympatier eller militär teknik?

Vänsterfolk är alltid mycket bättre på att ge polisen ett helvete än firmor, ändå verkar denna tråd vara full av - sympatiska - individer som inte tolererar den radikala vänsterns gatumilitära taktik, trots att den är överlägsen.
Senast redigerad av Apollinaire 2015-08-08 kl. 00:15.
Citera
2015-08-08, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
jag gillar inte den här nygamla traditionen att attackera "granar" hit och dit. Visserligen gick "firman" ner på knockout men lämna "granarna" i fred.
Vad dillar du om egentligen?
Citera
2015-08-08, 10:14
Medlem
Citat:
tänker du på politiska sympatier eller militär teknik?

Vänsterfolk är alltid mycket bättre på att ge polisen ett helvete än firmor, ändå verkar denna tråd vara full av - sympatiska - individer som inte tolererar den radikala vänsterns gatumilitära taktik, trots att den är överlägsen.
Stå och skrika och bli överkörd av polisbussar? Nej den taktiken Skippar man gärna. Detsamma gäller ryggsäcken med molotovs.
Citera
2015-08-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojje120
haha! Vilket jävla skitsnack att DIF bara skulle ha haft ultras och ligister på plats. Ett fåtal ligister befann sig på plats och 60% av dom som var på plats var enbart vanliga julgranar. Undra vad som hade hänt om 30-40 DFG hade stormat en Bajen krog med massa julgranar? Annorlunda är det kanske med galna hen Bajen.

Vad är ursäkten att inte ha grabbar mot KGB, om man mött FB tidigare under dagen?

Det finns ingen ursäkter till det.
Citera
2015-08-08, 12:23
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Stå och skrika och bli överkörd av polisbussar? Nej den taktiken Skippar man gärna. Detsamma gäller ryggsäcken med molotovs.

Herregud. Bli påkörd av polisbussar tillhör varje fotbollssupporters vardag.

https://www.youtube.com/watch?v=NgF-7B_oJ_o

Vänstern kan det här bättre.
Senast redigerad av Apollinaire 2015-08-08 kl. 12:26.
Citera
2015-08-08, 12:48
Medlem
Citat:
Herregud. Bli påkörd av polisbussar tillhör varje fotbollssupporters vardag.

https://www.youtube.com/watch?v=NgF-7B_oJ_o

Vänstern kan det här bättre.
Förstår du inte skillnaden på att rusta sig för gatukrig inför en demonstration med ett hundratal andra som gjort samma sak och att det råkar bli lite stök utanför en fotbolls arena är du i fel tråd kompis. Inte direkt att grabbar preppar en "riot backpack" inför riskmatcher som AFA gör inför demonstrationer.
Citera
2015-08-08, 14:27
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Förstår du inte skillnaden på att rusta sig för gatukrig inför en demonstration med ett hundratal andra som gjort samma sak och att det råkar bli lite stök utanför en fotbolls arena är du i fel tråd kompis. Inte direkt att grabbar preppar en "riot backpack" inför riskmatcher som AFA gör inför demonstrationer.

Kloka ord, det erkänner jag gärna.

dock ville jag ha en utveckling av följande argument:

Citat:
Kan vi vänta oss något gruff på matchen mellan antifa och antifa.. jag menar Celtic - Malmö?

Om ovanstående likställer celtic och malmö (antifa x2) bör klassanalysen gälla: motståndarlagets supportrar är inte problemet, därav min fråga.
Senast redigerad av Apollinaire 2015-08-08 kl. 14:40.
Citera
2015-08-08, 15:45
Medlem
Ska tydligen ha smällt idag. DFG - Isko Boys Norge. Dfg vinst
Citera
2015-08-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nooz0
Ska tydligen ha smällt idag. DFG - Isko Boys Norge. Dfg vinst

20 vs 20 med snabb vinst båda gångerna. Ska dock sägas att det var en bra DFG-ligan som ställde upp.
Citera
2015-08-08, 18:53
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Kloka ord, det erkänner jag gärna.

dock ville jag ha en utveckling av följande argument:

Om ovanstående likställer celtic och malmö (antifa x2) bör klassanalysen gälla: motståndarlagets supportrar är inte problemet, därav min fråga.

Personligen ser jag inte Celtic som ett "antifa-lag", vill jag inflika. Snarare tvärtom. Jag har varit på många av Celtics matcher, känner många av supportrarna och dessa är inte nöjda över antifa-stämpeln som laget fått.

Sorry för off topic.
Citera
2015-08-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Personligen ser jag inte Celtic som ett "antifa-lag", vill jag inflika. Snarare tvärtom. Jag har varit på många av Celtics matcher, känner många av supportrarna och dessa är inte nöjda över antifa-stämpeln som laget fått.

Sorry för off topic.
Ganska passivt att bara luta sig bakåt såfall medans ultras hänger upp stora Alerta banderoller inne på arenan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in