Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Hovsgärde känns intressant och vore bra att få bekräftat. Du hänvisar till Rohna's uppgifter, Martorp är en naturlig plats för mgm att vara på. Men samma skribent har också skrivit att "de har gemensam bostad"på frågan om bröderna bodde ihop (jag har skrivit detta till dig tidigare), hur förhåller du dig till Rohnas uppgifter?
Ok, jag har återigen inte riktigt snappat upp tråduppgifter, visste inte att det skrivits att mp utgått från Martorp-trakten..
Fyndet bråkades det kanske inte om, bara att mp var där? Beteendet och att dom försvann ifrån platsen?
Jag har inga motargument om det du skriver om handsken..
Jag tar faktiskt
Rohna på orden om att deras bostad är gemensam. Min egna fundering består mer i att Hovsgärde kan ha varit en slags "avlastning" då främst för den yngre brodern. Det är ett mindre, dåligt isolerat, lite ruffigt torp, gjort för säsongsboende på sin höjd. Övernattningsmöjlighet om det behöver pustas ut. Kanske inte så skoj att bo med brorsan och hans fru alla dagar i veckan?
Ang. Martorp - MPS-sök:
Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
Jag var i martorp en dag innan Lisa hittades med MSP. Men tänkte mest att nu har det ju gått en tid.. Så man inte stryker runt där bara någon dag efter man hittat Lisa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
Efter vi parkerat stod vi och diskuterade om ladan, men eftersom det inte var vår angivna plats så fick vi ej gå där.
Vi gick sedan förbi ett litet rött hus som hade syrénbuskar omkring sig och sedan följde vi en Bäck som gick via skog/äng ända upp till martorpsfallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
På onsdagen parkerade vi ca 18:00 och var tillbaka vid bilarna vid 22:00.
På torsdagen parkerade vi ca 10:00 och var tillbaka 17:00
(min anm. Det var på Onsdagen MPS aktivt involverades i sökinsatsen)
Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
Precis, båda dagarna.
Det var vår grupp på 13 personer och sedan var det tre andra grupper som var där också. Angående fastighets frågan så kan jag inte svara på det.
Ovanstående är dock som brukligt att betrakta som tråduppgifter, men jag ser hållbarhet i uttalen.
Korrigerar även vad jag tidigare skrev om
västerut pga mitt kassa minne..
Österut ska det vara.
Uppenbarligen var det sök här även Fredag. Samt gissningsvis gjordes fynd nära en fastighet, vilket kanske föranleder reaktionen av
bägge bröderna.
Jag har väl egentligen inga argument beträffande handsken heller, utan det är mina högst personliga gissningar, baserat på frågorna du ställer