Hehe, innebörden av "smart" kan ju vara omfångsbred och även dynamisk
Jag får nog lov att hänvisa till vad Rohna uppgett. Alltså, Martorp är en naturlig plats för MGM att befinna sig, även om det måhända är utarrenderat till AJ´s polare LÅ, men jag fick inget svar på om dom utfört tjänster där, under aktuell vecka.
Här lägger jag också in min egen reservation ang
Hovsgärde Det kan nämligen vara en plats dom vistas på utan att ha några egentliga skäl.. (?)
I min uppfattning där jag läser tråduppgifter att intressanta sökområden med startpunkter Onsdag (MPS), då utgår från Martorp-trakten och riktar sig norrut samt västerut.
Man blir ju lite nyfiken på hur det fokuserades på Fredagen.
Eftersom att den yngre brodern var delaktig i konfrontationen känns det dock lite undrande kring om det skulle bråkats om något som har med MPS fynd att göra?
Såvida inte den yngre brodern skyddar sin storebror till 100,, kan konfrontationen handla om något betydligt mer trivialt?
Det verkar dock inte som att det tog många sekunder för den anlända polis-patrullen att lämna fyndplatsen och jaga efter...
Handsken..
Om han råkat få mig sig den i fickan, kanske han tar sig ett spontant men säkert tillfälle att snabbt dumpa den? Polisen kanske inte fokuserade på ladan när dom skulle ha sitt morgonmöte?
Poliser tvärs över vägen.. Hellre chansa att droppa den, än att bära den på sig, utifall polisen skulle ta sig en titt på ladan och personerna i ladan.
Med facit i hand låg handsken mycket riktigt också säkrare i ladan (om än hittad) än i hans ficka.. Ren flax, lika mycket som även detta är en ren gissning.