Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
/--/ Jag misstänker starkt att de flesta av oss hade faktiskt inte kunnat medverka och "hjälpa till" för vi hade mått både psykiskt och fysiskt illa vid tanken. Men jag kan självklart ha fel.
En vidare tanke är ju om man nu som lillebror klarat av att hjälpa sin bror så är nästa steg om man klarar av att även ljuga i tuffa polisförhör? Någonstans så tar ju ens psyke stryk om man inte är en normal våldsdådare?
Kanske han klarat hjälpa sin bror med vissa saker men jag tror att han inte klarat polisförhören.
/--/
En faktor som ev kanske kan spela in här är om de är blodsliga bröder; tycker inte att de är såvärst lika och enl en artikel som postats i tråden har familjen (förutom dessa bröder) tre adopterade barn, så något principiellt mot adoption verkar i vart fall inte föräldrarna ha.
Tänker att man kanske kan ha 'lättare' för att ange någon/alienera sig gentemot den men inte har 'verkligt' släktskap med.
Menar givetvis inte att det finns någon naturlag som säger att så skulle vara fallet och det mest betydande torde ju vara vilken relation/hur starka band man har med personen ifråga men kanske finns det forskning kring detta, om blod är starkare än viljan att vittna?