2015-08-07, 23:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
http://www.expressen.se/gt/familjens-kritik-mot-nya-bevisen/

så himla märkligt uttalande? Det tyder ju på att hon inte ens pratat med sin yngre son eller svärdotter? "Kanske besökte cafeet?" Hon har dessutom inte tagit del av var dna har hittats, trots hon borde vara ytterst intresserad.

Hela artikeln är ju ett medialt spektakel där expressen äntligen fått en liten telefonintervju med en frustrerad mor som verkar helt frånvarande både vad gäller bevis och avsaknad av kontakt med sina söner och familj. Jösses så sjukt att få detta till förstasidesstoff
Hur skulle hon ha kunnat ta reda på det? Uppgiften presenterades vid första häktningsförhandlingen efter att yngre brodern släpptes, och åklagaren springer väl inte och bryter förundersökningssekretessen för misstänktas släktingar.

Förresten, har mamman också erkänt mordet, precis som NB?
2015-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, att ett oskyldigt vittne mördas vid småbrottslighet är sällsynt.Ja, och det gjorde du också.Inom en timmes avstånd (halv med tanke på returresa) finns det gott om skogar, för långt borta för att han inte skulle riskera sök där innan han kan återvända för en flytt till en permanent plats.Eller så valde GM en plats där Lisa skulle vara skyddad från djur och hittas en dag.

Den intensiva uppgrävningen i ladan efter man funnit LH kan tyda på att man hittat blod men att det inte var LH , man letade efter fler kroppar , är man säker på att ingen tagit hit Flickor från Litauen tex prostituerade och saknade av ingen med löfte om jobb men blev istället sexslavar, kanske LH bevittnade hur man gjorde sig av med en kropp och då menar jag inte att GM behöver vara MGM
2015-08-07, 23:13
Medlem
Citat:
/--/ Jag misstänker starkt att de flesta av oss hade faktiskt inte kunnat medverka och "hjälpa till" för vi hade mått både psykiskt och fysiskt illa vid tanken. Men jag kan självklart ha fel.
En vidare tanke är ju om man nu som lillebror klarat av att hjälpa sin bror så är nästa steg om man klarar av att även ljuga i tuffa polisförhör? Någonstans så tar ju ens psyke stryk om man inte är en normal våldsdådare?
Kanske han klarat hjälpa sin bror med vissa saker men jag tror att han inte klarat polisförhören.
/--/

En faktor som ev kanske kan spela in här är om de är blodsliga bröder; tycker inte att de är såvärst lika och enl en artikel som postats i tråden har familjen (förutom dessa bröder) tre adopterade barn, så något principiellt mot adoption verkar i vart fall inte föräldrarna ha.
Tänker att man kanske kan ha 'lättare' för att ange någon/alienera sig gentemot den men inte har 'verkligt' släktskap med.
Menar givetvis inte att det finns någon naturlag som säger att så skulle vara fallet och det mest betydande torde ju vara vilken relation/hur starka band man har med personen ifråga men kanske finns det forskning kring detta, om blod är starkare än viljan att vittna?
Senast redigerad av Rubar 2015-08-07 kl. 23:18.
2015-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
men nu har BO inte avlidit av bruten nacke utan av att ha blivit mördad. Detta är ju sinnessjukt att ni sitter och diskuterar "olycka" fortfarande? Vad är det som är så svårt att förstå......

Men vad säger du, hur vet du att det är mord
2015-08-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Ja det är mord, allt annat är fantasier, pga yppandeförbudet har folk här skapat sig egna sanningar, troligen är Lisa blivit bragt om livet med kniv eller annan orsak till blodspillan, för strax efter man fann hennes kropp blev slakthuset superintressant och avspärrat

Blodspillan??
2015-08-07, 23:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Det är ju Expressen så vad som är förstasidesstoff är väl inte direkt relaterat till just detta fall. Angående ditt citat så är det väl inte så konstigt eftersom polisen inte berättat var de hittat det/de DNA de hittat. Mest märkligt tycker jag är att alla i familjen försvarar MGM fortfarande. Särskilt MGMs fru.

Jo det är konstaterat att dna är funnit på Lisas tillhörigheter så visst har de gått ut med den informationen som mamman verkar intee låtsas om.
Var har du fått ifrån att MGM fru och brodern försvarar MGM?
Jag är säker på att deras vittnesmål är inte till fördel för NB
2015-08-07, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Uppenbart har ju både fru och lillebror sagt något som kan tolkas som negativt för MGM då dennes advokat dels säger att "”Beträffande det som åklagaren redovisat angående innehållet i vittnesförhör och förhör med medmisstänkta är inte uppgifterna starka. Beträffande vittnesuppgifterna måste vägas in den påverkan som uppgifter i massmedia kan ha fått på dem. Vad avser de medmisstänkta har de själva intresse av att bli frigivna, vilket kan spela in. De har också frigetts.”

Den yngre brodern är mer eller mindre konflikträdd enligt hans fru och sitter antagligen i en ganska pressad situation där lojaliteten mot den äldre är hård stark och mer eller mindre tvingande men fruktansvärd obehaglig.

När det gäller tid och DNA så är det väl också det som kan tänkas ta tiden med DNAt att seprarera bröderna åt i ett degenererat DNA.

Jasså - är det så uppenbart?

" Kvinnan mår dåligt av att fortfarande vara misstänkt och att inte få träffa sin make, den häktade 35-åringen.
– Hela situationen är väldigt påfrestande. Hon har svårt att ta till sig att hennes man skulle kunna ha gjort något sådant här, säger hennes advokat Peter Falck.

"http://www.expressen.se/gt/35-aringens-anhoriga-ar-partiska--far-vittna/

"Och den 31-årige brodern är beredd att komma och vittna till hans fördel, berättar mamman."
http://www.expressen.se/gt/familjens-kritik-mot-nya-bevisen/
2015-08-07, 23:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men vad säger du, hur vet du att det är mord

Åklagare har uppgett att hon bragts om livet. En medveten handling. Det innebär mord.
2015-08-07, 23:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Åklagare har uppgett att hon bragts om livet. En medveten handling. Det innebär mord.
Dråp är också ett uppsåtsbrott.
2015-08-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Lisas syster hade väl aldrig jobbat på denna platsen utan på det gamla caféet så det är föga troligt...

Lisas syster jobbade på Caféet när det låg på klostret, ämnen Lisas mamma har jobbat där så alla som jobbar där har nog känt LH några år
2015-08-07, 23:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Hon fokuserar på det hon fått veta av sonen och det tror vill hon tro på. Vem hade inte gjort det? Jag hade nog silat bort det jag inte ville höra och haft tunnelseende. Så kan det inte ! vara. Inte mitt barn! Omöjligt! Så det där med DNA kopplar hon bort helt och hållet. Det är vad jag tror.

Ja du har säkert helt rätt i att det är tunnelseende. Men är det inte märkligt när hon nu har en son och en svärdotter tillbaka hemma att hon inte är mer intresserad vad som egentligen hänt? Att liksom gå ut med felaktigheter är ju bara trist för den yngre brodern.
Men du har säkert rätt att hon griper efter halmstrån
2015-08-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Åklagaren har sagt att hon inte tagit sitt eget liv utan dött pga av vad någon annan gjort

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in