Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
Problemet som ni luleåfans har är att ni fortfarande lever på det som hände 1996. Det är alltså 19,5 år sedan Luleå vann sm-guld. Förutom 2013 har inte Luleå varit i SM-final sedan 1997. Så kan du berätta för oss andra som inte är så begåvade, när hade luleå en lyckad säsong senast, förutom 2013 när dom blev krossade av saik i finalen? Nu räknar jag inte fjantturneringen chl som en merit.
Vad är problemet? Självklart är anno 1996 ett heligt år och kommer så alltid att vara, men inget någon här använder som bränsle. Gamla meriter är som bekant just gamla meriter, och vi Lulefans är tillräckligt evolverade för att veta bättre.
Luleå har varit tillräckligt lyckade för att konstant spela i högsta ligan sedan säsongen 84/85.
Att du ser CHL som en fjant-turnering har jag full förståelse för. Det är fullt mänskligt att förringa sina medmänniskors framgångar på dylika vis. Ska tillägga ett guld under ET 2012. Året då jorden gick under.
Citat:
Ursprungligen postat av
perry2
Rögles förstafemma har en spelare rätt övriga kommer ej att spela i förstafemman.
Är silly över nu Tomas Roos.....
Dummare än den fete munken broder Tuck
Haha. Jag förstår vad du försöker säga om TRoosen, men denna jämförelse missade målet. Är Gamla Bettan säkrad? Jag tror personligen att du har kollat alldeles för mycket på Disneydags, och läst för lite historia för att veta något om Broder Tuck. Fridens.
Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Man har ett gäng tunga backar som kan fungera bra när det blir slutspel och det fysiska läggs på ett högre plan. Men det gäller att ta sig dit också och där tror jag att dom kommer att blir rundade många gånger och dra på sig onödiga utvisningar och avstängningar.
Jag både hoppas och tror på att luffarna går mot en tung säsong.

Efter att ha sett Luleå - MoDo i afton känns dina teorier om rundningskoner halvt gripna ur luften. Men det är som sagt ett tag kvar till premiär. Så kanske kanske, men inte så troligt nej. Sen kan man ju även fundera på hur det går när man försöker runda en kon som rör på sig samtidigt. Från Finland. Melart kommer vara en fröjd i vinter. Åhh Jimmie Ericsson!!!
Ja, man ska inte dra för stora växlar på försäsongen men för Luleås del ser det helt ok ut måste jag säga. Sweatt ser riktigt het ut och MicFlikier verkar ju ösa in mål hittills. 2 ikväll, varav det sista var efter en riktigt vacker pass från kapten.

Cehlarik gjorde även han ett riktigt vackert mål efter att ha lekt lite med Ekarv.
Detta kommer att bli alldeles lysande.