2015-08-07, 19:43
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
En husrannsakan i April och en i Maj, bra jobbat!

Under husrannsakan hittade de inte en, inte två utan 5 st mobiler.
Låter det suspekt i dina öron? Det gör det i mina.

Och B briljerar igen:

Absolut. Jag reagerade över det där, speciellt eftersom Berny påstod att Andreas ägde dem alla. Plus påstod att han även har en jobbmobil. Berny berättar att anledningen till alla telefoner är för att Andreas testat nya mobiler sedan den kopparfärgade mobilen gick sönder. Jag tror inte ett skit på den förklaringen.

Och jag älskar det sista stycket Det gick ju uppenbarligen bra att dels behålla de fula sakerna, dels att faktiskt använda dem. Hon har de mest fantastiska lögner och bortförklaringar till allt, så det är verkligen underhållande läsning.
Citera
2015-08-07, 20:08
Medlem
accessoiress avatar
Nu kan jag ha missat nått men borde inte Andreas vara inblandad - lika skyldig och medveten om vad som försigått? Annars så borde han väll vart fly förbannad o sprungit därifrån vid de här laget?

På fb fick man nyligen se i ett inlägg att hon inte fick något lån/pengar av sina föräldrar/pappa..oklart vad hon behövde dem till?
Har de nått med skulder , bedrägeri att göra?

Ser fram emot en spännande fortsättning!
Citera
2015-08-07, 20:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accessoires
Nu kan jag ha missat nått men borde inte Andreas vara inblandad - lika skyldig och medveten om vad som försigått? Annars så borde han väll vart fly förbannad o sprungit därifrån vid de här laget?

Han är antagligen inblandad (hej bildäck!), men det är nog svårt att bevisa. Berny kanske erkänner att han köpt däcken och verktyg i ren desperation, men jag tror det knappast.
Citera
2015-08-07, 20:17
Avslutad
Den 8:e juli blir någon uppläxad av Berny på Fb.

Citat:
Men vad vet du nu om vad jag lärt mig? Ingenting. Jag tror också att alla oavsett bakgrund är värda en andra chans och kan välja att ta den samt välja vem man vill vara. Jag är självklart den jag är men kan också aktivt välja att reagera på mitt förflutna eller på nuet och framtiden. Jag har gjort valet. Och du har egentligen inte med något av mitt liv och mina val att göra. Jag ska inte behöva förklara sådant för dig. Men jag är lugn trygg och lever ett bra liv med min fästman som gör mig lycklig

En månad senare ska hon genomgå paragraf 7-undersökning och är åtalad på 12 punkter.
Tja, livet är som livet är....
Citera
2015-08-07, 20:21
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Tja, han måste vara medveten om det. För övrigt snackar han nog skit/ljuger i förhör också. Berny hade ju bland annat beställt möbler i ett företags namn, och sedan struntat i betalningen. Bland annat var det en säng. Andreas påstod i förhör att han hade köpt den där sängen på avbetalning hos EM. Men han kunde inte styrka detta på något sätt. Polisen hade tydligen kontaktat EM Möbler och de har inget köp registrerat på Andreas de senaste åren, och de har inte ens den typ av säng som paret hade.

Finns en del andra saker som gör att jag är rätt övertygad om att Andreas måste ha varit medveten om allt, och kanske inblandad på något sätt. Men det blir så svårt att bevisa eftersom det verkar som om alla bedrägerier har skett i Bernys namn, och det har varit hon som har hämtat ut varor etc.
Citera
2015-08-07, 20:22
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag undrar hur Björny mår, hur hon känner inför det här.
Om hon faktiskt mår dåligt över det ( säger inte att hon ångrar det men det är alltid jobbigt att ta konsekvenserna ) eller om hon inte ens haft en gnutta ångest av att eventuellt hamna i fängelse.
Tänk om hon ser möjligheten att hamna i fängelse som ett nytt scoop sen när hon kommer ut?

Man undrar ju. Hon har kommit undan med så mycket skit hela sitt liv att hon kanske börjar tro att hon är untouchable? Att hon faktiskt inte behöver stå till svars för sina handlingar någonsin? Även om hon har svart bälte i förträngning så är det ju anmärkningsvärt att hon inte verkade räkna med att 12 åtalspunkter skulle komma och bita henne i röven. Så sent som förra veckan planerade de att köpa en hund till ihop. Då hade det gjorts två husrannsakan och hållts förhör redan. Vad trodde hon, att det skulle läggas ner? Att hon skulle få ett simpelt föreläggande? Jag blir inte klok på det, men jag ser verkligen fram emot att höra åklagaren fullständigt utplåna Bernys försvarstal om "gamla grejer" och "innan jag träffade Andreas".

Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag har precis läst igenom bägge FUP:arna som någon vänlig själ delat med sig av på Bernys facebook.

Då kan jag glädja dig med att det finns tre stycken (men bara två har länkats på facebook). Bläddra några sidor bak i tråden.
Citera
2015-08-07, 20:27
Medlem
sinfons avatar
Citat:
På fb fick man nyligen se i ett inlägg att hon inte fick något lån/pengar av sina föräldrar/pappa..oklart vad hon behövde dem till?
Har de nått med skulder , bedrägeri att göra?

Nyligen? Finns det kvar? Skärmdumpa. Eller berätta mer!

Hon har kommenterat Jhnas blogg häromdagen också, låter som att hon vill låna pengar.

Hoppas de sover på kartongerna från sin Hilton lyxsäng nu för övrigt.
Citera
2015-08-07, 20:27
Avslutad
Nu är det omedelbar skärpning i tråden som gäller. Jag märker att många av er inte verkar ha läst Cousin Cocaines moderatormeddelande. Diskussionerna här inne skall handla om Berny Pålsson och inte huruvida ni skall gå på hennes rättegång, vad ni skall ha på er under rättegången, livetwittrande, skypekonferenser och annat trams. Diskutera gärna rättegången men fokuset skall alltså vara på Berny Pålsson och inget annat. De som fortsätter att tramsar belönas med varningar.

/Moderator
Citera
2015-08-07, 20:40
Avslutad
Berny har en förmåga att låta som om egetskapat skit "bara händer", som nu och t ex hemlösheten tidigare. Man vaknar upp en dag och poff det står nya bedrägerimöbler i vardagsrummet. Typ jaja, men då kör vi på det.

Förmodligen detta som sker nu som gjorde att de avbokade hunden.
Citera
2015-08-07, 21:01
Medlem
accessoiress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Nyligen? Finns det kvar? Skärmdumpa. Eller berätta mer!

Hon har kommenterat Jhnas blogg häromdagen också, låter som att hon vill låna pengar.

Hoppas de sover på kartongerna från sin Hilton lyxsäng nu för övrigt.

Du kan hitta inlägget på hennes mammas fb profil på kommentarer under ring mig gärna ...
Citera
2015-08-07, 21:46
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Du kan hitta inlägget på hennes mammas fb profil på kommentarer under ring mig gärna ...

Ser inte alls vad du pratar om tyvärr. Har ni gemensamma vänner på fb, så du kan se den men inte offentligheten?
Citera
2015-08-07, 22:45
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Man undrar ju. Hon har kommit undan med så mycket skit hela sitt liv att hon kanske börjar tro att hon är untouchable?

Jag har inte järnkoll på kronologin men bedrägerierna började väl med dom mindre blåsningarna och eskalerade? För varje gång hon lyckades få pengar/saker och polisen inte plingade på veckan efter inbillade hon väl sig att hon kommit undan. Sen tror hon kanske att det inte är speciellt allvarliga grejer utan att hon i värsta fall kommer att bli återbetallningsskyldig.
Någon som orkar starta tråd i juridikforumet med delar av FUP:arna och fråga om straffvärdet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in