Löfvén har insett att han målat in sig i ett hörn och vill avgå så smärtfritt som möjligt, och utan att skada sitt parti. Då är det bra att åka in akut till sjukhus ett par gånger. Efter det är det ingen som ifrågasätter när man lämnar in sin avskedsansökan. Folk kanske t o m tycker synd om en. Jag har s a s fått lite insideinfo om att Steffe
vill avgå. (Ni som inte tror mig kan bara fortsätta följa tråden och så småningom få facit).
Mitt tips är alltså att vi kommer att få rapporter om en akut insjuknad Löfvén ett par gånger till innan året är slut. Under tiden sonderas terrängen efter en lämplig efterträdare. Jämtin känner sig kallad så till den grad att hennes man lämnar henne. Otur för Jämtin att hon inte inser att hon istället borde hålla fast vid sin man. Det är nämligen ingen annan än hon själv som anser att hon är en lämplig efterträdare till Löfvén.
Någon som har några idéer om en lämpligare efterträdare än Jämtin? Vi vet redan att Veronica Palm anser sig vara något utöver det vanliga, men vi som fortfarande har verklighetsförankring kanske kan föreslå en bättre kandidat? Eller får man vara så elak att man hoppas på en återkomst av Mona Sahlin?