2015-08-05, 23:19
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Det tyder ju ändå på en viss självinsikt att Löfven håller sej borta från politiken.
Varför skulle han inte göra det? Kan han bara få tyst på¨Romson fortsätter de rödgröna att segla i från alliansen utan egen förtjänst s.a.s. KD en bra bit under strecket o M sjunker. Så med DÖ är det lugnt fram till -18, tycker nog Löfvén i sin hängmatta.
Citera
2015-08-05, 23:23
Medlem
StyleWarss avatar
Jag gissar att han är sjuk och det kommer till en regeringsombildning. Faller den regeringen...
Såklart hemskt att bli sjuk, men Sverige är sjukare och behöver hjälp också.
Citera
2015-08-06, 00:15
Medlem
Han kommer från facket så han resonerar väl som en sån,tar mina 5 veckor oså har jag jobbat mycket ob-tid,tar det i ledighet dessutom mycket övertid blir ju kompledigt.
Citera
2015-08-06, 03:03
Medlem
Flor-Idas avatar
Löfvén har insett att han målat in sig i ett hörn och vill avgå så smärtfritt som möjligt, och utan att skada sitt parti. Då är det bra att åka in akut till sjukhus ett par gånger. Efter det är det ingen som ifrågasätter när man lämnar in sin avskedsansökan. Folk kanske t o m tycker synd om en. Jag har s a s fått lite insideinfo om att Steffe vill avgå. (Ni som inte tror mig kan bara fortsätta följa tråden och så småningom få facit).

Mitt tips är alltså att vi kommer att få rapporter om en akut insjuknad Löfvén ett par gånger till innan året är slut. Under tiden sonderas terrängen efter en lämplig efterträdare. Jämtin känner sig kallad så till den grad att hennes man lämnar henne. Otur för Jämtin att hon inte inser att hon istället borde hålla fast vid sin man. Det är nämligen ingen annan än hon själv som anser att hon är en lämplig efterträdare till Löfvén.

Någon som har några idéer om en lämpligare efterträdare än Jämtin? Vi vet redan att Veronica Palm anser sig vara något utöver det vanliga, men vi som fortfarande har verklighetsförankring kanske kan föreslå en bättre kandidat? Eller får man vara så elak att man hoppas på en återkomst av Mona Sahlin?
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-08-06 kl. 03:10.
Citera
2015-08-06, 03:58
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ja, att han flytt fältet kan vi konstatera. Om det är som levande eller död har nog ingen betydelse för honom:
"Många döda försöker fly."
Walking Löfven
https://www.youtube.com/watch?v=_CcQ67F9fVw

Så gubben är helt försvunnen? Säger ju ganska tydligt att vi inte behöver någon Statsminister överhuvudtaget.
Citera
2015-08-06, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Löfvén har insett att han målat in sig i ett hörn och vill avgå så smärtfritt som möjligt, och utan att skada sitt parti. Då är det bra att åka in akut till sjukhus ett par gånger. Efter det är det ingen som ifrågasätter när man lämnar in sin avskedsansökan. Folk kanske t o m tycker synd om en. Jag har s a s fått lite insideinfo om att Steffe vill avgå. (Ni som inte tror mig kan bara fortsätta följa tråden och så småningom få facit).

Mitt tips är alltså att vi kommer att få rapporter om en akut insjuknad Löfvén ett par gånger till innan året är slut. Under tiden sonderas terrängen efter en lämplig efterträdare. Jämtin känner sig kallad så till den grad att hennes man lämnar henne. Otur för Jämtin att hon inte inser att hon istället borde hålla fast vid sin man. Det är nämligen ingen annan än hon själv som anser att hon är en lämplig efterträdare till Löfvén.

Någon som har några idéer om en lämpligare efterträdare än Jämtin? Vi vet redan att Veronica Palm anser sig vara något utöver det vanliga, men vi som fortfarande har verklighetsförankring kanske kan föreslå en bättre kandidat? Eller får man vara så elak att man hoppas på en återkomst av Mona Sahlin?
Vem var på bilderbergmötet? Det var stjärtgossen damberg.
100 kr på damberg
Citera
2015-08-06, 04:58
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Vem var på bilderbergmötet? Det var stjärtgossen damberg.
100 kr på damberg

Japp den som är på Bilderbergmötet blir Statsminister.
Bildt blev, Reinfeldt blev det, Löfven blev det.

Wallenbergarna är de som alltid bjuder in.
Guess Wallenbergarna inte längre vill ha Walking Dead Blåsfisken
Citera
2015-08-06, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Håkan juholt var nog inte så tokig nu när man ser vad S tog fram i stället
Citera
2015-08-06, 15:15
Medlem
LaScalas avatar
Ska vi tro på det här?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21220932.ab

När ungdomsförbudet samlas för kongress i helgen är budskapet till Stefan Löfven tydligt:
– Fega inte ur, våga minska klyftorna, säger ordförande Ellinor Eriksson.

Stefan Löfven gästar kongressen på måndag. Finansminister Magdalena Andersson, partisekreterare Carin Jämtin och LO-basen Karl-Petter Thorwaldsson är några av de andra som medverkar under helgen.
Citera
2015-08-06, 22:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ska vi tro på det här?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21220932.ab

När ungdomsförbudet samlas för kongress i helgen är budskapet till Stefan Löfven tydligt:
– Fega inte ur, våga minska klyftorna, säger ordförande Ellinor Eriksson.

Stefan Löfven gästar kongressen på måndag. Finansminister Magdalena Andersson, partisekreterare Carin Jämtin och LO-basen Karl-Petter Thorwaldsson är några av de andra som medverkar under helgen.

Det ska vi inte. Numera är vänsterextremistiska mycket lilla SSU-klubben ingenting att bry sig om. Löfven kommer att medverka, tala, vifta med händerna och le sitt bländvita leende.

Men han kommer förstås sen skita i vad de unga extremisterna tycker. Han vill ju överleva ett tag till.
Citera
2015-08-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det ska vi inte. Numera är vänsterextremistiska mycket lilla SSU-klubben ingenting att bry sig om. Löfven kommer att medverka, tala, vifta med händerna och le sitt bländvita leende.

Men han kommer förstås sen skita i vad de unga extremisterna tycker. Han vill ju överleva ett tag till.

Är inte alla ungdomsförbunden likadana nuförtiden hos de sju? När man hör någon företrädare för något av dem är det stört omöjligt att gissa vilket parti det rör sig om. Det är antirasism, tolerans, ramadan och HBTQ för hela slanten. Obegripligt att de samtidigt hatar varandra.

Men det var OT. Nu gäller det Löfven: Jag sätter en femma på att han inte dyker upp. Hans sekreterare lämnar återbud, då "statsministern måste överlägga med en främmande beskickning" eller något i den vägen.

Han är förmodligen riktigt sjuk. Hoppas på god bättring!
Citera
2015-08-07, 19:16
Medlem
Löfven håller sommartal i Vasaparken nästa helg. Än lever gubben.

https://www.facebook.com/socialdemokraterna/posts/10153594868632958
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in