2015-08-02, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men allvarligt, är han försvunnen? Dök han upp på Pride? Att missa det vore väl som att utebli från första majtåget?

Han kanske var på semester och gjorde en näsoperation? Vem vet.
Citera
2015-08-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Allvarligt, jag bryr mig inte mer än att jag tycker det är skönt att slippa se och höra honom.
Håller med hoppas han aldrig mer dyker upp
Citera
2015-08-03, 08:33
Medlem
goran744s avatar
Nej då mina vänner. Han har endast tagit beslutet om att bli den förste Svensk som ser ut som hela världen(i rättvisans namn)
Har alltså opererat om sig till en slags amöba av hela jordens befolknings utseende.
Han vill ej kränka någon.
Så nästa gång Stefan står i talarstolen så heter HENOM: slabaduskihammedachmedgeorgesören.
Svenska namnet sist naturligtvis annars kränker han någon.
Insideinformation från fjollträsk=Stadhuset.
Senast redigerad av goran744 2015-08-03 kl. 08:49.
Citera
2015-08-03, 09:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag upprepar den här frågan: är den någon som har sett Stefan Löfven i livet efter att han tog en tur till sjukhuset?

Edit: Efter lite googlande hittar jag att regeringskansliets pressekreterare meddelade att Löfven inte skulle delta i Pride för att han "inte är i Stockholm" och "har rest bort", men kunde inte ge något svar på vart han har rest. I övrigt har jag inte hittat några livstecken från Löfven sedan sjukhusbesöket. Det verkar lite skumt, gör det inte?

Han var ju på semester (som han fick kritik för att inte avbryta vid Greklandskrisen) redan i början av juli. http://www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-lofven-avbryt-semestern/
Han kan ju inte ha ständig semester?

Det är lite som när barn är tysta då vet man att dom håller på med nåt jävelskap.

Jag reagerar eftersom det bryter mot mönstret med alla hans engagemang jorden runt. Han for ju som en skottspole över klotet och syntes överallt.
Vad gör karln? Och varför? Och varför denna mediatystnad?
Citera
2015-08-05, 04:01
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Han var ju på semester (som han fick kritik för att inte avbryta vid Greklandskrisen) redan i början av juli. http://www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-lofven-avbryt-semestern/
Han kan ju inte ha ständig semester?

Det är lite som när barn är tysta då vet man att dom håller på med nåt jävelskap.

Jag reagerar eftersom det bryter mot mönstret med alla hans engagemang jorden runt. Han for ju som en skottspole över klotet och syntes överallt.
Vad gör karln? Och varför? Och varför denna mediatystnad?

Notera att när han var på semester, så fanns det både livstecken och man kunde ange var han var.

Det intressanta med den här texten om att det ryktas om regeringsombildning, så anger skribenten att Löfven även skulle kunna tänkas skylla på hälsan för att få slippa fortsätta som partiledare och statsminister, om det nu inte är så att Löfvens hälsa är riktigt kass:

Citat:
Statsministerns hastiga illamående är något som satt fart på rykten som funnits en tid. Dessa rykten startade när Margot Wallström tackade ja till att ingå i FN:s Generalsekreterares egen arbetsgrupp som ende person som hade ett annat uppdrag. Gruppen skall arbeta med FN:s reformering och är allt annat än ett uppdrag du sköter med vänster fot utan kräver sin tid. Heltid. Margot Wallström har byggt sin karriär på att befinna sig i rätt korridor vid rätt tillfälle och att hon helt plötsligt, efter inte ens ett år på posten som utrikesminister, skulle tacka ja till ett tilläggsuppdrag är inget som passerat obemärkt. Kalkylen kan vara att om regeringen Löfven ombildas eller faller under hösten 2015 så kan hon redan ha nästa uppdrag säkrat istället för att behöva återvända till kaffekoppen och kökssoffan i Karlstad.

De rykten som är i svang nu talar om en större, och nödvändig, regeringsombildning till nästkommande riksdagsår. Regeringen Löfvens första år, 2014/15, kan bäst sammanfattas med att vi sannolikt har västvärldens svagaste, mest vilsna och sämsta regering samtidigt som vi är begåvade med en i det närmaste totalt värdelös och intetsägande opposition. En opposition som inte vill regera är sällan bra för en i grunden dålig regering.
Citat:
Men. Det kan inte uteslutas att det är i ombildningens ljus vi skall se statsministerns plötsliga illamående och debatten om vem som egentligen leder regeringen i hans frånvaro. Stefan Löfven vet att hans enda chans att krångla sig ur uppdraget, som han ser ut att vantrivas med, permanent är om han anger hälsoskäl. Några andra skäl kommer inte accepteras. Illamåendet på SAS-planet och den efterföljande debatten kan vara ett preludium. Ett sätt, om än dramatiskt, att förbereda på det som komma skall. Det kan inte uteslutas i vilket fall eftersom det finns fler signaler på att olika ministrar nu positionerar sig.

http://ledarsidorna.se/2015/07/tecken-i-skyn/

Dock förklarar det inte varför han befinner sig på hemlig ort, om han inte är sjuk på riktigt. Om han nu inte har drabbats av akut depression eller liknande, samt sitter och super ihjäl sig.
Citera
2015-08-05, 08:01
Medlem
Epimaness avatar
Skall Sverige gå full Nordkorea och bli en nekrokrati?
Citera
2015-08-05, 08:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Notera att när han var på semester, så fanns det både livstecken och man kunde ange var han var.

Det intressanta med den här texten om att det ryktas om regeringsombildning, så anger skribenten att Löfven även skulle kunna tänkas skylla på hälsan för att få slippa fortsätta som partiledare och statsminister, om det nu inte är så att Löfvens hälsa är riktigt kass:

http://ledarsidorna.se/2015/07/tecken-i-skyn/

Dock förklarar det inte varför han befinner sig på hemlig ort, om han inte är sjuk på riktigt. Om han nu inte har drabbats av akut depression eller liknande, samt sitter och super ihjäl sig.

Tack för dina länkar! Jag förväntar mej som medborgare i Sverige att få veta vem som egentligen leder landet just nu och fortlöpande. Men det är tydligen hemligt. De (Regeringen) kanske inte vet själva?
Nåja, Margot Wallström tar väl chansen att starta fullskaligt krig mot Ryssland när hon nu har möjlighet.
Vad de andra hittar på får vi väl se.
Det tyder ju ändå på en viss självinsikt att Löfven håller sej borta från politiken.
Citera
2015-08-05, 10:12
Medlem
Enydrions avatar
Hittils har jag inte märkt att Löfven gjort någonting, men han lovade ju att fixa att det inte skulle kosta något om man ville avhysa tiggarläger på ens mark, har inte hört hur det gått med detta, det borde väl han ha hunnit fixa vid det här laget?
Citera
2015-08-05, 10:38
Medlem
Golonkas avatar
Lever ens Stefan? Har han lagt ifrån sig svetsaggregatet och stängt av argongasen för evigt och sällat sig till Den Stora Smedjan ovandär?
Citera
2015-08-05, 11:34
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Lever ens Stefan? Har han lagt ifrån sig svetsaggregatet och stängt av argongasen för evigt och sällat sig till Den Stora Smedjan ovandär?

Ja, att han flytt fältet kan vi konstatera. Om det är som levande eller död har nog ingen betydelse för honom:
"Många döda försöker fly."
Citera
2015-08-05, 17:38
Medlem
Mikojans avatar
Sveriges statsminister och hiv-flickan som ska föreställa oppositionsledare är de stora politiska skämten i Sverige i dag. Ingen reaktion alls på att vänsterhuliganer tog över Stockholms innerstad i går. Satt dom hemma och sympatiserade?
Citera
2015-08-05, 23:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Han kanske var på semester och gjorde en näsoperation? Vem vet.

Näsoperation? Behövs verkligen det? Han har väl stor kran så det räcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in