2015-08-06, 15:23
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Jump scares med hjälp av höga ljudeffekter. Hatar verkligen det. Tyvärr ägnar sig även många bra regissörer åt detta otyg.

Spielberg (Hajen), Carpenter och Craven var väl de enda som använde jump-scares på ett bra sätt. Krypande spänning som leder upp till en läskig "jolt". Ben Gardner-scenen måste ju vara den bästa jump scare:en genom tiderna.
Citera
2015-08-06, 15:33
Bannlyst
När det är låg film på alla sätt helt enkelt. Detta har gjort att jag kollar nästan bara på film noir för väldigt lite annat duger.

Med låg film menar jag explosioner hela tiden, folk som flyger i luften och biljakter vår femte minut. Det är låg film.
Citera
2015-08-06, 15:53
Bannlyst

Och ja, när en etta av filmen får en uppföljare som pajas ihjäl så man inte kan se ettan ens längre.
Citera
2015-08-06, 16:16
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Spielberg (Hajen), Carpenter och Craven var väl de enda som använde jump-scares på ett bra sätt. Krypande spänning som leder upp till en läskig "jolt". Ben Gardner-scenen måste ju vara den bästa jump scare:en genom tiderna.

Jo det jag hatar är när regissören måste använda sig av taktiken 'spräcka tittarens trumhinnor' för att skrämmas.
Citera
2015-08-07, 06:39
Medlem
NewDeers avatar
Jag blir irriterad när folk håller på att laga mat och bara lämnar det för att knulla. Allt kommer ju att bränna vid och bli överkokt. Gör folk så i verkligheten?
Citera
2015-08-07, 06:45
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag blir irriterad när folk håller på att laga mat och bara lämnar det för att knulla. Allt kommer ju att bränna vid och bli överkokt. Gör folk så i verkligheten?
Störande som fan eller när par ska hångla på väg in i lägenheten samtidigt som de tar av sig ytterkläderna eller när de ska slänga ner allt som är på bordet och ha sex där.
Citera
2015-08-07, 07:20
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Störande som fan eller när par ska hångla på väg in i lägenheten samtidigt som de tar av sig ytterkläderna eller när de ska slänga ner allt som är på bordet och ha sex där.
Ja usch, det gör mig också irriterad. Lite mer verklighetstrogna knull skulle göra mycket för en film.
Citera
2015-08-07, 10:59
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
CGI-blod stör mig inte så mycket längre. Kan vara riktigt snyggt emellanåt, som i till exempel The Raid-filmerna.

varför använda sig av det överhuvudtaget?
Citera
2015-08-07, 15:43
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
varför använda sig av det överhuvudtaget?

För att det är smidigare. Har man begränsad budget och - framförallt - tid så är CGI-blod nästan ett måste.
Citera
2015-08-07, 15:52
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
För att det är smidigare. Har man begränsad budget och - framförallt - tid så är CGI-blod nästan ett måste.
Vi pratar samtidigt om någon av de minst kostsamma effekterna som man ofta kan få till snyggt praktiskt på en noll-budget. Jag köper det inte. Lathet heter det.

Det finns så klart undantag där blodet ska flyga på ett sätt man inte åstadkomma praktiskt men det är lite av en annan femma.
Citera
2015-08-07, 15:56
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
De stänger kanske av plattorna off screen?
Citera
2015-08-07, 15:59
Medlem
Slints avatar
Biljakter i europeiska städer. Oftast med mercedesbilar. Jävligt störande. Och i jävligt många filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in