Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
När man läser svaren här så ser man att för fem år sen så var det många som tyckte att det inte var så farligt, och att det var självklart överdrivet, nu läser man bara negativa kommentarer, har Malmö ändrat så mycket på så lite tid?
Frågan du ska ställa dig är om det är samma personer som ändrat uppfattning eller om det de nya som har hjärna med analytisk förmåga som prickar in sanningen.
Jag skulle vilja säga att de jag lärde känna för x antal år sedan och som jobbar inom Malmö stad anser att det inte är något problem i Malmö. Att det är en fin, trevlig och bra stad att bo i. Ibland hör man att det är glammigt att bo i Malmö. det är oftast patrask, bidragspatrask och småstadsbor som bott på ett och samma ställe som anser att det är en ok stad. Säger man att det är svartingarna, muslimerna och annat EU pack som står för kriminalieten så är man rasist. Säger man att de bidrar till kriminaliteten genom att handla i muslimska affärer där amn fifflar med moms, skatt, bidragsfifflar och jobbar svart tittar de på en och blir tysta för att hjärnan måste brehandla det jag frågat dem och sedan blir det kortslutning för de behöver någon som talar om för dem hur de ska svara i de situationerna och mina frågor finns inte med i listan över frågor-svar så det blir att jag är rasist.