2015-08-07, 11:52
Medlem
Jag har bott i Malmö hela mitt liv och tyvärr har man vant sej vid att det känns mer och mer otryggt att lämna sin bostad.
Sådan oro man känner idag fanns inte på 50-70-talet.
Nu tänker man sej för vilka områden som känns säkra, och att det är bäst att gå ut dagtid, att ta en kvällspromenad är en onödig risk att ta i Malmö på senare tid.
Citera
2015-08-07, 13:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag har bott i Malmö hela mitt liv och tyvärr har man vant sej vid att det känns mer och mer otryggt att lämna sin bostad.
Nu tänker man sej för vilka områden som känns säkra, och att det är bäst att gå ut dagtid, att ta en kvällspromenad är en onödig risk att ta i Malmö på senare tid.

mjo dra till seved en sen natt eller andra områden fyllda med pack är väl inget man gör direkt..
Citera
2015-08-07, 13:47
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tror att flertalet av dessa bränder är försäkringsbedrägerier och inte vandalism, det är de som köpt en bil på avbetalning, de har betalat ett överpris och när bilen kräver en dyr reparation då blir valet enkelt,

oftast är det så att det är inte den bilen som först började brinna som är målet utan det är bilen som står pakerad bredvidd, det är för att förvilla polisen,
Ett mycket vettigt inlägg. Hoppas att försäkringsbolagen har bra undersökare, de vill nog inte betala i onödan. Och inte jag heller....
Citera
2015-08-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
http://www.sydsvenskan.se/malmo/forstarkning-till-malmopolisen-pa-plats/

Snart permanent förstärkning?

La märke till ett inlägg på polisens hemsida om helikoptern. En småstadshåla som enligt patrasket är en dröm, "fin stad" och glammig har fått sin egen helikopter á la LA modell. Som hovrar nattetid. Det måste vara unikt för att vara en småstad. Hade jag varit turist hade jag lagt mina pengar någon annanstans. Hög kriminalitet brukar normala människor med hjärna undvika.

https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Nyheter/2015/Aug/Nationellt-stod-pa-plats-i-Malmo/
Senast redigerad av werbung 2015-08-07 kl. 15:16.
Citera
2015-08-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat

Jag känner vänsterradikala och vänsterpatrask som inte går ut alls om eftermiddagarna eller kvällarna. De har inte stake för de är rädda men de sympatiserar fortfarande med politikerpatrask som Jonas, Stefan och Åsa. När jag frågar dem vems fel de tror att det är eller varför det blivit så här (att de är rädda gör att gå ut och är begränsade av muslimska kriminella) blir det tysta. Man är vänster så länge det handlar om att skörda bidrag och sin rätt att få bidrag men när det gäller en skenande kriminalitet klarar man inte att tänka själv. Man behöver någon som ska tala om för en hur man ska svara och tänka och varför. Typiskt småstadspatrask från en intellektuellt utarmad region.
Citera
2015-08-07, 15:24
Medlem
När man läser svaren här så ser man att för fem år sen så var det många som tyckte att det inte var så farligt, och att det var självklart överdrivet, nu läser man bara negativa kommentarer, har Malmö ändrat så mycket på så lite tid?
Citera
2015-08-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimmler
Skulle misshandlat muslimjævelen.

Jag hade sådan lust att ge honom en klocka så att den sänkte honom men jag tänkte att det enda dessa kackerlackor hoppas på är att pk patrask ska tycka synd om dem och kunna lösa ut ett skadestånd. Med helikoptern surrandes i bakgrunden tänkte jag att det kommer fler chanser.

Jag har flera gånger blivit attackerad fysiskt av grupper om tre muslimer som vill ha min klocka, telefon och plånbok som jag slagit ner. Jag tycker om när de underskattar sina chanser och intelligens.
Senast redigerad av werbung 2015-08-07 kl. 15:43.
Citera
2015-08-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
När man läser svaren här så ser man att för fem år sen så var det många som tyckte att det inte var så farligt, och att det var självklart överdrivet, nu läser man bara negativa kommentarer, har Malmö ändrat så mycket på så lite tid?

Frågan du ska ställa dig är om det är samma personer som ändrat uppfattning eller om det de nya som har hjärna med analytisk förmåga som prickar in sanningen.

Jag skulle vilja säga att de jag lärde känna för x antal år sedan och som jobbar inom Malmö stad anser att det inte är något problem i Malmö. Att det är en fin, trevlig och bra stad att bo i. Ibland hör man att det är glammigt att bo i Malmö. det är oftast patrask, bidragspatrask och småstadsbor som bott på ett och samma ställe som anser att det är en ok stad. Säger man att det är svartingarna, muslimerna och annat EU pack som står för kriminalieten så är man rasist. Säger man att de bidrar till kriminaliteten genom att handla i muslimska affärer där amn fifflar med moms, skatt, bidragsfifflar och jobbar svart tittar de på en och blir tysta för att hjärnan måste brehandla det jag frågat dem och sedan blir det kortslutning för de behöver någon som talar om för dem hur de ska svara i de situationerna och mina frågor finns inte med i listan över frågor-svar så det blir att jag är rasist.
Citera
2015-08-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Körde en helikopter runt hela Malmö igår vid midnatt, flög i en dryg timme runt i flera varv och var också ute en sväng i Åkarp och Bunkeflo innan den drog tillbaka till Sturup.

På vissa av dessa helikoptrar finns utrustning som samlar information i realtid. Det händer saker hela tiden i Malmö så att det rör sig om enorma mängder. De borde ha kunna ha helikoptern uppe dagtid också och låta den hänga över Seved och Folkets park. Då hade man kunna plocka in knarkhandlarna och knarkhandeln hade klingat av och så småningom skjutandet och bomberna. Det är med hjälp av knarkaffärerna de får in pengar till att köpa vapen och det är vänstertrashet som handlar knarket för knarkhandeln pågår i de kvarter där kunderna finns/bor.
Citera
2015-08-07, 16:36
Medlem
Kåtslag

MALMÖ Två kvinnor fick lägga benen på ryggen sedan en onanerande man börjat springa efter dem. Han försökte tränga sig in i deras port men där tog det stopp.

Sent på måndagen, strax före klockan tolv, såg två kvinnor i 25-30 års åldern en man som stod och runkade på Norra Parkgatan på Möllevången. Men onanisten nöjde sig inte bara med det. När han fick syn på kvinnorna började han förfölja dem. När de upptäckte att den snuskige mannen sprang efter dem blev de rädda och ökade farten. Efter cirka 150 meter var kvinnorna framme vid porten de skulle till. Mannen ville prompt med dem in men då fattade den ena kvinnan mod till sig.
– Hon satte upp handen framför sig och skrek på honom ” Lägga av. Nu räcker det!”. Det var bra gjort av henne, säger Linda Pleym.

Skånskan

Som nyanländ från ett arabland så måste det vara en chock att se så mycket hud när man bara är van vid stora tält.
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-07 kl. 16:41.
Citera
2015-08-07, 18:18
Medlem
http://petterssonsblogg.se/2015/08/07/malmo-far-internationell-uppmarksamhet/

Malmö får internationell uppmärksamhet
Citera
2015-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
http://petterssonsblogg.se/2015/08/07/malmo-far-internationell-uppmarksamhet/

Malmö får internationell uppmärksamhet