Citat:
Var för sent ute för att kunna söka mig till Lund, dom har tydligen internationellt intag och därmed stänger ansökan någon gång i januari(?). Har inte skrivit GMAT så HHS är jag inte behörig till, inte SU heller för den delen. Men det gör inget, läste kandidaten där och känner mig "klar" med det universitetet. HGU var jag inte behörig till då jag saknar 15hp intermediate-level macro-economics för deras finansmaster. Och då blir det Uppsala som gäller, vilket inte är mig emot. Rolig stad och bra universitet!
Men jag måste erkänna att jag inte gjort några direkta jämförelser mellan de olika universitetens finansmastrar, annat än intagningskrav då. Planen när jag sökte var, och är egentligen fortfarande att i första hand skaffa ett ordentligt jobb och sitta med det något år innan jag pluggar vidare, men arbetsmarknaden var tuffare än jag trodde så som det ser ut nu blir det en master till hösten
Vi kanske blir kursare, vilken reservplats har du?
Men jag måste erkänna att jag inte gjort några direkta jämförelser mellan de olika universitetens finansmastrar, annat än intagningskrav då. Planen när jag sökte var, och är egentligen fortfarande att i första hand skaffa ett ordentligt jobb och sitta med det något år innan jag pluggar vidare, men arbetsmarknaden var tuffare än jag trodde så som det ser ut nu blir det en master till hösten
Vi kanske blir kursare, vilken reservplats har du?Jag tog min kandidat förra året från GU och måste säga att jag verkligen gillar Göteborg. Jag hade samma plan som dig, att jobba ett år och sen ta en master, men fick inget jobb var nöjd med så blev att plugga fristående kurser i Lund istället. Waste of time om jag ska vara ärlig då jag läste juridik vilket jag, nu i efterhand, tycker är så sjukt tråkigt.