2015-08-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Även om det hände 21.30 så vore de förstås intresserade av vittnesuppgifter ändå, från typ 17-tiden eller liknande. Vilka som rört sig i området och var, etc..

Så det hon säger är orimligt.

Det kan jag hålla med om,
Vittnesuppgifter borde vara intressanta från tidigare än 21.30
Men konstigt är det att de inte ändrar till något mer generellt
Tex om man sett/hört något avvikande eller uppmärksammat personer, som du skriver, i området under dagen.

Men jag kan tänka mig att några, kanske ett fåtal? tar orden från presstaleskvinnan på allvar,
att det är tiden från 21.30 som gäller.
Om polisen ville vara säkra på att få in allt, och så mycket som möjligt, borde de ju ändra i artikeln, kan jag tycka. Missar de något nu så gör de det pga av att det står från 21.30
Citera
2015-08-07, 11:36
Medlem
Mats Linds avatar
Att hon valde att springa denna motionsrunda istället för den runda som ligger närmare hemmet, kanske har att göra med att hon ville träna på utegymmet ? Hur långt är det mellan fyndplatsen och utegymmet ? Ni som nyttjar denna runda, är utegymmet "populärt" ?

Angående att polisen vill ha tips från 21.30, så lyssnade jag på någon webbsänding via expressen där polis-taleskvinnan flera ggr nämde att polisen var intresserade av iakttagelser från 18.00-tiden (hittar inte länk nu).

Det var i samma sändning där intervjuaren två ggr frågade om det fanns någon misstänkt, men polisen svarade båda ggr "det finns ingen gripen för tillfället". Kändes som hon undvek att svara ja/nej på frågan om misstänkt.
Citera
2015-08-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Mindre sannolikt.

Är det någon dock som vet vid vilken plats bountyhunter gjorde observationen av en blond kvinna runt klockan två på natten?

Början på prästgårdsvägen. Hon gick söderut.
Citera
2015-08-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macroscope
Polisen kan enkelt kolla om nån ringt in och anmält att dom sett en kvinna springa vid den tidpunkt som thebountyhunter påstått sig stå i kö till 11414. Men håller med om att det inte känns som en tjej som skriver, men det kan det ju utan problem vara ändå.

Jag är tjej, en journalist från expressen har redan pratat med mig så det finns "bevis" om man nu vill kalla det för det. Ja det finns lagrat när jag ringde in, både från min jobbtelefon och hos dom.
Citera
2015-08-07, 11:41
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag är tjej, en journalist från expressen har redan pratat med mig så det finns "bevis" om man nu vill kalla det för det. Ja det finns lagrat när jag ringde in, både från min jobbtelefon och hos dom.

Din observation hade förmodligen inget med BO att göra då hon redan var avliden vid den tiden.
Citera
2015-08-07, 11:42
Medlem
mrjockezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
En nära vän till mig som bor i det området sa att skrik skulle höras. Och han går flitigt ut på Runbyspåret.

Hmm intressant, har sprungit en herrans massa orientering i skogen och det jag har sett på bilderna om vart någonstans hon vart mördad så kan jag säga att hon ej blivit hörd om skrek. Inte en chans att det skulle höras från den backen till skolan, det är 1-2km upp i skogen samt en kulle mellan platsen och skolan.
Citera
2015-08-07, 11:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Att hon valde att springa denna motionsrunda istället för den runda som ligger närmare hemmet, kanske har att göra med att hon ville träna på utegymmet ? Hur långt är det mellan fyndplatsen och utegymmet ? Ni som nyttjar denna runda, är utegymmet "populärt" ?

Angående att polisen vill ha tips från 21.30, så lyssnade jag på någon webbsänding via expressen där polis-taleskvinnan flera ggr nämde att polisen var intresserade av iakttagelser från 18.00-tiden (hittar inte länk nu).

Det var i samma sändning där intervjuaren två ggr frågade om det fanns någon misstänkt, men polisen svarade båda ggr "det finns ingen gripen för tillfället". Kändes som hon undvek att svara ja/nej på frågan om misstänkt.

Vill minnas att man sade sig ha något spår igår, baserat på något man hittade i BO:s bil. Så det är mycket möjligt att man har någon misstänkt redan.
Citera
2015-08-07, 11:44
Medlem
Ingen som har lust och göra en sammanfattning?
Följde tråden lite igår men sen så upprepas ju allt på varje sida & det är rätt jobbigt.
Citera
2015-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kvinnan hittades flera hundra meter in i skogen, från spåret sett.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6226655

Riktigt så står det inte i texten,
"Platsen där flickan hittades ligger några hundra meter in i skogen, i närheten av en nedlagd handelsträdgård, berättar Ingvar Fasén som är boende i området. Han var ute på sin dagliga morgontur när han möttes av polisavspärrningar."

Det framgår inte hur långt från själva motionsspåret, i tråden har det tidigare skrivits ca 50-100m från själva motionsspåret in i terrängen. Det senare borde antyda överfall och hon med våld förflyttats en bit från själva spåret. Platsen borde samtidigt vara fri från annat än spår från flickan och GM, ja då förutom polisman med hund som fann henne.
Citera
2015-08-07, 11:45
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjockez
Hmm intressant, har sprungit en herrans massa orientering i skogen och det jag har sett på bilderna om vart någonstans hon vart mördad så kan jag säga att hon ej blivit hörd om skrek. Inte en chans att det skulle höras från den backen till skolan, det är 1-2km upp i skogen samt en kulle mellan platsen och skolan.

I en helt tyst miljö kan man höra ett skrik på upp till 3km avstånd.
Citera
Medlem
duqus avatar
Någon genade med en mountain-bike samma kväll direkt i närheten av mordplatsen.
https://goo.gl/maps/N1edi vrid sen bilden åt vänster så ser ni tomten där man fann hjulspår.
Minns jag rätt så var detta ställe helt avspärrat med en vägtrumma som det går en gångbro över där vissa påstår att det skulle vara mordplatsen, men jag kan ha fel då jag inte följt så noga.

Ena grannen har gått ut i Expressen om spåret.
http://www.expressen.se/nyheter/polisens-spar-en-mystisk-man-pa-cykel/?ref=yfp

Ren teori:
Det kan ju vara möjligt att bruden råkade ut för en idiot-cyklist som körde på henne, stort bråk följer och han slår ihjäl henne på något sätt. Det räcker ju att gå på Södermalm under rusningstrafik för att se andra cykel-dårar som ibland kommer i fullt slagsmål när dom kört på oskyddade fotgängare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Mattias Mensonen på facebook.

"Jag har två saker att berätta!
En rolig och en mindre rolig sak.
Igår tog jag c-kort.
Nu till det tråkiga.
Igår tog någon en ung flickas liv i Runby och det var inte jag som tog det. Spånas ju en hel del om det på flashback. Nu är det inte dom allra klokaste personerna som sitter bakom skärmarna och spekulerar och postar saker utan att ha en aning om hur saker och ting ligger till. Jag sov lugnt och skönt inatt och har inte varit på polisförhör. Folk spekulerar för att min mamma har en likadan bil som polisen beslagtagit. Hennes bil är svart och den beslagtagna bilen är mörkblå. Min mamma har även samma efternamn som flickan som blev mördad. Att Johansson sedan är ett av Sveriges vanligaste efternamn är en annan sak. Sen kan jag ju säga att jag figurerar på lexbase men personerna har missat läsa domen tror jag. Jag körde en obesiktigad bil och blev dömd i rätten för det. Är det där gränsen går för tung

kriminell? Isf fick jag lära mig något nytt idag.
Mina tankar går till flickans anhöriga."

Antar att det är sonen.

Hej nu känner ja inte dig men jag måste ändå säga att du pratar bara skit att köra bil obes är böter ingen dom lär ju finnas att du kört en obes bil. Vad mer gällde din dom än just den obes bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in